Stránka 1 z 1
ESP
Napsal: 01 črc 2013, 14:50
od Pellta
Ahoj lidi. Chci zeptat jestli jde dodělat ESP do mojí i20ky. A co si myslíte o tom. Máte s tím někdo zkušenosti? Mám 1.2 57kW Inclusive plus. Díky
Re: ESP
Napsal: 01 črc 2013, 14:54
od suah
Technicky je to urcite mozne. Avsak zvycajne je ta cena taka vysoka, ze sa oplati auto predat a kupit auto s ESP.
Re: ESP
Napsal: 01 črc 2013, 20:53
od caruser
suah má pravdu, technicky je to možné, ale z ceny by sa človeku zatočila hlava
Re: ESP
Napsal: 05 črc 2013, 10:50
od Amalfi
Nechapu proc lidi za kazdou cenu kupuji socku vybavu aby pak neco chteli dodelavat. Tak bud koupim auto ve vybave jakou si muzu dovolit a pak nevymyslim, nebo priplatim hned ze startu a zase nevymyslim. Mel sis priplatit za ESP z vyroby hned. Suah ma pravdu pokud chces takovouhle zmenu prodej a kup s ESP.
-------------------
OT:
Stejny nazor mam i na chiptuning. To se ale netyka tady kolegy Pellta. Prijde mi uhozene ze si nekdo koupi nejslabsi benzinovy motor a po case do toho chce nasypat penize ze to vic pojede a nejlip vocpodu a da za papir kde mu napisou ze to ma o 10Nm vic a 2 koniky nesmyslne penize a ve skutecnosti je rozdil nemeritelny (a nezmeneny) a frajer tak zaplati za placebo ... dobre mu tak rikam si. Jako chiptuning neco stoji a nema vyznam plytvat na motory ve spodni cenove hladine daneho modelu. To si sakra koupim radsi top motor a pak pokud mi to nestaci tak si tam neco pridam, ale zase ne placebo ala zazracna krabicka, ale znackovou a osvedcenou technologii ktera holt dost stoji, ale ma sve vysledky.
Re: ESP
Napsal: 05 črc 2013, 21:08
od caruser
Amalfi
Chiptuning diesla nie je až tak zlá voľba aj keď ide o social edition
Mimochodom oplatí sa za ESP vôbec priplácať aj pri novom aute? Jazdil som s autami, čo majú ESP ale nikdy som nič také nepotreboval, ani ABS neviem ako funguje
vyskúšal som ho len na snehu
Re: ESP
Napsal: 05 črc 2013, 22:00
od suah
To mas ako s airbagmi, tiez som ich nikdy nepotreboval, ale som rad, ze tam su. Podla mna je to vsak uzitocnejsie ako ABS, pretoze najst hranu adhezie sa este da (aj ked inak sa hovori od pocitaca a inak v krizovej situacii), ale pribrzdit jedno koleso z kabiny vodica fakt nedokazem..
Musim vsak uznat, ze mi ESP obcas zablika pri rozbehoch na mokrej ceste, takze vlastne nemozem povedat, ze som ho nikdy nevyuzil
Re: ESP
Napsal: 06 črc 2013, 01:08
od soban
Tak ABS i ESP má význam.
Jel jsem s felicií v zimě a najel jsem na led co byl na cestě - voda stekla ze stráně - a bez ABS , ESP a měl jsem co dělat abych to ubrzdil a i když už jsem na to nejel celkem pomalu a bez brzd tak to se mnou tak hodilo že jsem byl málem v příkopu, mět to ESP tak by to podle mě se mnou tak nehodilo.
Samozřejmě ABS a ESP není samospásné pokud je někdo magor tak když pojedeš rychle tak ti nic nepomůže, ale pokud najedeš na nějakou nerovnost kterou jsi nemohl předpokládat a nějaké kolo stratí adhezi tak ti ESP může zachránit život že to auto přece jenom zatočí a nepojede rovně do stromu protože nohu z plynu sundáš, ale příslušné kolo nepřibrzdíš abys podpořil zatočení, a to že na krajnicích bývá štěrk a další nečistoty je normální.
Samozřejmě domontovat jde vždy všechno, ale za jakou cenu a ESP je jedna z věcí co není jenom krabička co se napojí na dráty, tak stejně dodělat ABS do vozu co nemá ABS taky není rentabilní, tak stejně dodělat klimatizaci atd....
Jinak pokud si vzpomínám tak ESP by mělo být ve všech modelech nové i20? I v aktuálním ceníku je to uvedeno jak u classic i inclusive jako standardní výbava takže pokud to tam nemáš tak kdy jsi to kupoval?
Re: ESP
Napsal: 06 črc 2013, 22:03
od caruser
Nemám nič proti novým technológiam, ale v dnešnej dobe je to skôr daľšia vec, ktorá sa môže pokaziť, samozrejme ESP je na tom lepšie. Ale na rovinu, v minulosti ESP, ABS neexistovalo a jazdilo sa bezpečnejšie ako teraz
Re: ESP
Napsal: 07 črc 2013, 01:02
od soban
No nevím....
Ber to tak že kdysy auta jezdily pomaleji - z trabanta jsi dostal MAX 100km/h a to už byl v motoru hukot a kdo tak jezdil? Takže jsi jel 70km/h kdy to bylo optimální.
Taky nebyl takový provoz - míň aut na silnici takže i menší pravděpodobnost že se nabouráš.
A co si budeme povídat i policajti měli větší respekt a když chytly opilého tak ho hned odvezly a né že ho nechají jet dál. (V práci naboural do mě opilec policie vyšetřila a odjela a opilec nastoupil a odjel taky svým vozem.....)
Kdysi se taky musely dělat skoušky a člověk něco z autoškoly uměl, dnes si koupíš řidičák za prachy....
Re: ESP
Napsal: 07 črc 2013, 13:43
od Amalfi
ESP ma vyznam. Pomaha jak v zatacce na mokre ceste tak i pri rozjezdech a akceleraci v zime ci na mokre trave, protoze v i20 zahrnuje i kontrolu trakce. Jednou jsem mel moznost porovnat nasi i20 s ESP a i10 bez, kdyz jsme odjizdeli ze stejneho mista do mirneho zatravneneho svahu po desti. I10 velky problem byl velky zabranit prokluzu, s i20 vyjela manzelka jakoby nic. V zime je pocit dobre trakce a stability zrejmy take. Myslim, ze to za ten priplatek stoji.
Re: ESP
Napsal: 08 črc 2013, 06:33
od caruser
Ak je ESP v základe tak OK, ale priplácať si za to, možno kvôli kotúčom na zadnej náprave
Ale každý má iné priority vo výbave auta
Re: ESP
Napsal: 08 črc 2013, 07:32
od hlobilp
ESP jsem chtel a doplatil, i kdyz jsem mohl mit levneji 1,6 bez ESP.
ESP byla podminka pri koupi noveho auta...u i30 funguje dobre, zatimco u Genesisu je to traparna.
Re: ESP
Napsal: 08 črc 2013, 08:56
od Amalfi
caruser presne tak, kazdy ma jine priority a mel by se jich drzet a ne si to rozmyslet ... a zrovna u ESP, to neni jak zatmaveni oken ktere je jednoduche
Re: ESP
Napsal: 08 črc 2013, 09:46
od caruser
Naozaj najlacnejšie riešenie bude predať to a kúpiť s ESP
Re: ESP
Napsal: 30 srp 2013, 15:04
od isquash
Zajímavé téma Pelto.
.
Onehdá před léty co jsem sedlal Fabii, tak se tohle řešilo neustále v emailové diskuzi, která potom s rozvojem internetu přešla na web viz forum Škodahome.
Dle mého bude záležet za kolik seženeš náhradní díly, jelikož co si pamatuju z dob škodováckých, tak tenkrát bylo všechno hodně drahý tak se vyměnovalo a doplňovalo toto:
- snímáč natočení volantu
- senzor podélného a příčného zrychlení
- řídící jednotka ABS s ESP
- příslušné tlačítko do palubky
+ myslím, že u některých modelů škodovek se měnil brzdový válec
+ ted si nejsem jistý, ale někdo měnil i zadní nápravu, kde dával místo bubnů kotouče
V mém okolí to tenkrát měnili kluci, kteří měli kontakty na levné zdroje náhradních dílů (od pochybných existencí ).
Nicméně pro i20 počítám s tím, že bude výpis ND stejný nebo minimálně obdobný. Například by stálo za to postavit dvě i20 se stejným motorem vedle sebe a porovnat např. ten brzdový válec a ŘJ ABS.
Podle mě složitější to bude s montáží a nakódováním. Vzhledem k většímu zastoupení Fabii a Octavií než i20, bude problém sehnat nějakého šikovného mechanika, který to zvládne. Počítám, že v autorizovaném servisu by tě vypoklonkovali s řečma ohledně bezpečnosti.
Pak dej vědět, jestli jsi do toho šel nebo né.