Stránka 1 z 1

Startování přes kabely

Napsal: 08 črc 2013, 09:33
od Yudoga
Když jsem si šel pro svojí novou i30 cw, tak mi při předávání vozu říkali, že nemám nikoho startovat přes kabeli. Říkali mi i důvod, ale ten jsem v tom množství informací zapomněl. Jsem teď na dovolené a kamarád potřeboval nakopnout auto, jelikož mu děti nechali svítit světýlka v autě a vytloukla se mu baterie a já jsem si kupodivu vzpomněl, že to dělat nemám a musel jsem ho odmítnout. Ale marně vzpomínám na ten důvod, proč se to nemá, můžete mi někdo prosím poradit a vysvětlit mi to?

Re: Startování přes kabeli

Napsal: 08 črc 2013, 10:08
od FISHkaa
já nevím jestli třeba start stop nějak sleduje palubní napětí jinak než standardní systémy... Jinak mi to, při dodržení postupu jak nastartovat, přijde jako kravina...

Re: Startování přes kabeli

Napsal: 08 črc 2013, 10:25
od Hardcam
Pro auta se S-S se pouziva i vetsi baterka, v tom by nemusel byt problem. S i30kou jsem startoval uz dobrou desitku aut, sice jsem z toho nikdy nemel moc dobre pocit (vubec nemam v oblibe zadny elektropokusy ala pripoj kabel sem a uvidis, co to udela), ale vzdycky jsem dodrzel postup dle chytryho papirku a bez problemu.

Re: Startování přes kabeli

Napsal: 08 črc 2013, 10:32
od idam.i
Podla mńa bol dôvod,že ľudia sú jelita, bežne prepóluju káble a problém je na svete !Nevidím iný dôvod prečo nie.Byť tvojim kamarátom,uvažoval by som, či ťa ešte budem takto titulovať #-o .

Re: Startování přes kabeli

Napsal: 08 črc 2013, 11:39
od Rybář
To ten kamarád asi koukal :) To je zase nějaká ptákovina. Klidně bych to udělal.

Re: Startování přes kabeli

Napsal: 08 črc 2013, 11:52
od Hardcam
Taktez, bylo mi trapne nepomoct.

Re: Startování přes kabeli

Napsal: 09 črc 2013, 04:11
od PeDr
Yudoga píše:Když jsem si šel pro svojí novou i30 cw, tak mi při předávání vozu říkali, že nemám nikoho startovat přes kabeli. Říkali mi i důvod, ale ten jsem v tom množství informací zapomněl. Jsem teď na dovolené a kamarád potřeboval nakopnout auto, jelikož mu děti nechali svítit světýlka v autě a vytloukla se mu baterie a já jsem si kupodivu vzpomněl, že to dělat nemám a musel jsem ho odmítnout. Ale marně vzpomínám na ten důvod, proč se to nemá, můžete mi někdo prosím poradit a vysvětlit mi to?
Yudogo, Yudogo. Kabely, vzor hrady!!

Re: Startování přes kabely

Napsal: 27 črc 2013, 19:35
od Woooody
co já vim tak by se nemělo přes kabely startovat druhý auto, připojit kabely, nechat druhý auto dobít tak aby šlo nastartovat, odpojit kabel a startovat druhý auto, kamarádovy oddělalo jednotku když připojil přes kabely druhý auto a to rovnou nastartovaly

Re: Startování přes kabely

Napsal: 27 črc 2013, 20:45
od soban
Což je celkem blbost, pokud je auto v pořádku nemůže se nic stát (pokud nejseš magor a nesváříš).

Problém může být pokud by to auto bylo nějaké vadné - potom můžeš odpojit baterku od své elektroinstalace pokud se bojíš.

Důležité je propojovat nejprve + a pak - a na tom autě co bude startovat dát ten - kabel někam na pořádnou kostru a né přímo na baterku a před startem chvíli počkat aby se vzpamatovala trochu ta baterka.

Re: Startování přes kabely

Napsal: 27 črc 2013, 20:50
od idam.i
Prečo nie je vhodné na aute kde sa bude štartovať dávať -pól priamo na bateriu ?

Re: Startování přes kabely

Napsal: 27 črc 2013, 21:13
od mnkk
Soban má pravdu, dáva sa (-) niekde kde je kostra, nie priamo na baterku. Ja som počul, že je to kôli skratu... Inak ja som štartoval z baterky na baterku, ale nie je to správne... (našťastie sa nič nestalo).

Re: Startování přes kabely

Napsal: 28 črc 2013, 12:21
od Richard555
Na baterku se - nemá dávat proto, že baterka může při nabíjení z jiného vozu velkým proudem plynovat tedy vyvíjí se tam vodík a ten je výbušný..... při odpojení jakéhokoli drátu v blízkém okolí baterky může dojít zajiskřením k výbuchu vodíku....... Takže správný postup startování přes kabely je takový:
1. nastartuju auto a nechám běžet na volnoběh
2. červeným kabelem propojím + baterie na svým autě s + na baterii toho co chci nastartovat ( žádný jiskření se nekoná a nic se zatím neděje......
3. na svým autě připojím černej na - mé baterie
4. na autě co nestartuje si v motorovým prostoru najdu slušnou kostru dál od baterky (třeba oko na zvedání mororu, nějaký žebro na bloku atd.) a tam připojím černej ..... samo to zajiskří tak se neleknout
5. jít do svého auta a otáčky plynem zvednout na cca 2000 to držet tak 5 minut, vybitá baterka se trochu vzpamatuje, je třeba počítat s tím, že směrem do vybité baterky jde slušný proud cca
50 -100 A tedy vše co nabídne můj alternátor.......kontrolovat zda něco nejiskří nebo se nepálí.....
6. po cca 5 minutách požádat řidiče z vybitého auta aby se pokusil nastartovat, pokud to vyjde je to OK.
7. na vybitém autě při běžícím motoru vozidle odpojit ten černej - co byl na kostře ( bacha na běžící motor a řemeny!!!!)
8. pak odpojit - na své baterce
9. odpojit + na startovaném voze a bacha na zkrat a totéž udělat na svém voze , takto nemůže dojít k nebezpečnému jiskření v okolí baterky......

Několik poznámek: kabely musí být dimenzovaný pro benzíny aspoň 200A pro naftu 400A a více v zásadě platí čím víc tím líp..... ale mám vyzkoušeno že 200A kabelama jsem naftovýho mercedesa nenatočil s 500A kabelama bez problémů.....
U novejch vozidel nezkoušejte auto nastartovat poušťěním z kopce, nebo roztažením, hrozí přeskočení rozvodů a to i pokud jsou rozvody řetězem, jsou tam hydraulické napínáky a proto je jediná možnost natočit auto startérem přes kabely

Re: Startování přes kabely

Napsal: 28 črc 2013, 12:29
od mnkk
Presne tak. [-o<