Stránka 1 z 1
Zvýšení (nebo omezení poklesu zadku při zatížení)
Napsal: 16 črc 2013, 14:14
od lukij
Zdravím, po své letošní dovolené začínám uvažovat zdali by se nedalo něco dělat s (dle mého názoru) přílišným poklesem zádě auta při téměř jakémkoliv zatížení. S naloženým, ale podle papírů si myslím, že ne přetíženým autem (ikdyž jsem nepřevažoval) jsem projel 5.000 km převážně po kempech Francie a věřte zpomalovací prahy jsou v této zemi v obrovské oblibě, mám pod nárazníkem úchyt na kouli tažného zářízení a někde nešlo projet ani krokem aniž bych si neškrábl... Všímal jsem si na cestách těch sedích či spíše ležícíh Hyundaí a Kií už před koupi vozu a je to zřejmě společná konstrukční vlastnost (vada?), vypadá to děsně, to jsem překousl (80% času jezdím autem sám), ale že to bude až tak vadit jsem nečekal. Autům nerozumím, řešením by zřejmě byly nějaké dorazy pružin nebo jejich výměna nebo něco jiného? Na kolik taková sranda může přijít a je to vůbec povolené?
Pokud má někdo konkrétní tip, tak prosím s ohledem, že tomu vážně nerozumím, díky.
Re: Zvýšení (nebo omezení poklesu zadku při zatížení)
Napsal: 16 črc 2013, 15:41
od MICHAL77
Pomohly by "progresívní" pružiny. Na některá auta se to i vyrábělo, uvažoval jsem o tom na R19 a před čtyřma rokama se to dalo i koupit. Funguje to jednodušu, je tam ještě jedna prižina která je kratší a po dosednutí na ní to ztuží pérování a neklesne to až na dorazy, zárověň to není při prázdném tak tvrdé.
Na nějakém VW fóru tam měli péra z babety a také to pomáhalo.
Re: Zvýšení (nebo omezení poklesu zadku při zatížení)
Napsal: 16 črc 2013, 18:40
od laufas
Z babety
Napis SZ uzivateli Hardcam - resil taky pokles zadku (ne sveho
)
Re: Zvýšení (nebo omezení poklesu zadku při zatížení)
Napsal: 16 črc 2013, 18:45
od wolfik
laufas píše:Z babety
Napis SZ uzivateli Hardcam - resil taky pokles zadku (ne sveho
)
právě že ano i svého, vyřešil to pružinami pro combi
Re: Zvýšení (nebo omezení poklesu zadku při zatížení)
Napsal: 17 črc 2013, 09:41
od Auger
Re: Zvýšení (nebo omezení poklesu zadku při zatížení)
Napsal: 17 črc 2013, 10:50
od Hardcam
wolfik píše:laufas píše:Z babety
Napis SZ uzivateli Hardcam - resil taky pokles zadku (ne sveho
)
právě že ano i svého, vyřešil to pružinami pro combi
on myslel trochu jinej zadek
nejde to pausalizovat, bohuzel ,asi je to kus od kusu...vim o kratky i30, ktera mela pruziny skutecny unaveny a vymena pruzin za nove pro kratkou i30 ji pomohla. Muj pripad to nebyl, pruziny jsem unaveny nemel, nebot uz zahy po koupi auto nestandardne lezelo. Hyundai se k reseni nemel a vymena pruzin pro kratkou i30 to neresila. Ale upozornuju, ze tento stav byl celych 100tkm stejny, nez me to prestalo bavit a zacal jsem to resit, takze stav se nijak nemenil, proste lezelo, v kazdy zatezi stejne, nerozhodoval naplneny kufr + plna nadrz LPG. Patrne Matrix ci jine nadprirozeno. Kombika se tohle netyka, tam se resi stejne pruziny za stejne a pomaha to, lze jeste doplnit o gumovy dorazy.
U novy i30 to bude pravdepodobne stejne, ale mozna se driv najde jiny reseni, napr. uz z vyroby kvalitnejsi odpruzeni.