Teplota chladící kapaliny
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Teplota chladící kapaliny
Ahoj, snad jsem pojmenoval vlákno správně. Hyundai i30 mám pár dní, rok 2008.. Budík s teplotou chladící kapaliny neukazuje přesně 90°C, ale o něco méně, zajímá mě, jestli budík špatně ukazuje nebo je někde nějaká jiná chyba? Možná stupidní dotaz, ale přešel jsem na i30 z Ibizi 2000, kde jsem na údržbu kašlal a i30 hodlam mít v perfektnim stavu několik let.
- Reklama
Re: Teplota chladící kapaliny
A těch přesně 90 stupňů by měl ukazovat proč? Já jsem si doposud (možná naivně) myslel, že to má ukazovat skutečnou teplotu a ne zbožné přání konstruktéra pro optimální teplotu...
Hyundai i20 Inclusive Plus, 04/2012
Re: Teplota chladící kapaliny
Ukazuje ti to správně,respektive chyba to není.Taky jsem byl zvyklý na 90°C dle budíku,ale po dotazu v servisu mně ujistili,že to tak má být.Už se to tu někde řešilo,tak zkus pohledat
Hyundai i30U clasic 1,4i 80 kw,06 2010 blue vivid
Nissan sunny 1,6 r.v.1992
Nissan sunny 1,6 r.v.1992
Re: Teplota chladící kapaliny
Ok, dekuji. Byl jsem zvykly, ze u Ibizi byla optimalni provozni teplota 90°C, tak me to trosku vylekalo, preco jenom koupil jsem 5 let stary auto a nerad bych neco zameskal nebo prehlidnul a pak platil za nasledny opravy horentni sumy Jinak z auta jsem nadsenej, ten skok je pro me obrovskej a nemam nic, co bych tomu autu zatim vytknul, krom toho, ze jsem dneska tankoval a nemohl jsem se dostat k vicku nadrze, coz uz se zde taky resilo
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota chladící kapaliny
není to chyba a už několikrát se to tady řešilo u více modelů. Ad koncern: u nových vozů ručička teploty stejně není napojená přímo na termostat a cíleně nezobrazuje drobné výchylky v teplotě... (proto ukazuje trvale 90°C a pak najednou šup a vaříš)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: Teplota chladící kapaliny
Nevaríš o nič skor ako u . Mám to vyskúšané, ver mi.
Koncern na rozdiel od pri prekročení teploty pípa. Práveže zavaríš ako nič. Nič ťa totiž o zmene teploty neinformuje. Ani kontrolka, ani zvuk...
Koncern na rozdiel od pri prekročení teploty pípa. Práveže zavaríš ako nič. Nič ťa totiž o zmene teploty neinformuje. Ani kontrolka, ani zvuk...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8134
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota chladící kapaliny
nehrotil by som to - na ceste Bazilej - Norimberg - Brno som v 30+ teplotach a kolonach zazil asi 30 uvarenych aut. Ani jeden nebol Hyundai. a od VW tam par bolo ..
sem tam pozriet chladiacu kvapalinnu, menit ju pravidelne, kontrolovat vizualne hadice a chladic - viac netreba. Ona ta rucicka je fakt nanic, pretoze aj ked je na optimalnej teplote tiez nic neznamena - olej je stale este studeny (teda aspon u diesla, kedze tam je 5+ oleja)
sem tam pozriet chladiacu kvapalinnu, menit ju pravidelne, kontrolovat vizualne hadice a chladic - viac netreba. Ona ta rucicka je fakt nanic, pretoze aj ked je na optimalnej teplote tiez nic neznamena - olej je stale este studeny (teda aspon u diesla, kedze tam je 5+ oleja)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Teplota chladící kapaliny
Verím ti.
Tak či tak musia zastaviť obaja. Aj ten, ktorému niečo pípa, aj ten, čo mu nepípa nič...
Ja som varil nové auto (zaseknutý termostat), tam ti kontrola chladiacej kvapaliny (ktorú samozrejme kontrolujem) nepomôže. Nenadávam kôli tomu na , len viem, že koncern to má vymyslené tak, že ak sa auto prehrieva začne pípať. A to bola reakcia na Fishku.
Tak či tak musia zastaviť obaja. Aj ten, ktorému niečo pípa, aj ten, čo mu nepípa nič...
Ja som varil nové auto (zaseknutý termostat), tam ti kontrola chladiacej kvapaliny (ktorú samozrejme kontrolujem) nepomôže. Nenadávam kôli tomu na , len viem, že koncern to má vymyslené tak, že ak sa auto prehrieva začne pípať. A to bola reakcia na Fishku.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Teplota chladící kapaliny
Zdravim. Uz som mal par aut roznych znaciek, no teraz mam novy i30 r.v. 2013 najazdenych skoro 20000km a doposial som nic nepozoroval az teraz. Teplota motora je 90°C co ma az tak neprekvapuje, ale co ma prekvapilo tak mi fuka teply vzduch pricom je zapnuty studeny. Motor je po 1 prehliadke a doteraz nebola teplota na 90-ke, stale pod az teraz par dni. Auto dost potrebujem a tak neviem co mam robit. Poradite? Vopred dakujem.
Re: Teplota chladící kapaliny
Na prístroji rucicka ukazuje udaj o teplote velmi skreslene.A to skreslenie urcuje sw RJ motora.
Pozorovanim zistite ze pri zohrievani motora po kratkej necinnosti zrazu vystúpi na úroveň prevadzkovej teploty a tam ostava nech idete na pol plynu do kopca alebo trebars 5km dolu kopcom.
Celé divadlo je vraj preto aby kolísanie teplot zbytocne neznervoznovalo užívateľa
Pozorovanim zistite ze pri zohrievani motora po kratkej necinnosti zrazu vystúpi na úroveň prevadzkovej teploty a tam ostava nech idete na pol plynu do kopca alebo trebars 5km dolu kopcom.
Celé divadlo je vraj preto aby kolísanie teplot zbytocne neznervoznovalo užívateľa
i30 1.4CVVT
Nissan X-trail 2,2
Triumph Sprint RS955i
Stadion S22
Nissan X-trail 2,2
Triumph Sprint RS955i
Stadion S22
i30 CW 1,6 teplota
mohu se zeptat na jakou teplotu se vám ohřeje motor dle budiku?mně to ukazuje max.85 st.je to spravně..?
Re: i30 CW 1,6 teplota
Mám sice 1,4 ale jo je to správně
Hyundai i30U clasic 1,4i 80 kw,06 2010 blue vivid
Nissan sunny 1,6 r.v.1992
Nissan sunny 1,6 r.v.1992
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: i30 CW 1,6 teplota
Potvrzuji, že je to správně. Teplotou přes 95°C riskuješ uvaření (základy fyziky).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Teplota chladící kapaliny
K vaření chladící kapaliny u aut dochází až na hranici 115C.
A proč?
Protože je voda pod tlakem, kdyby nebyla vaří při 100C.
A proč je chladící kapalina pod tlakem?
Jde o uvolňování plynů, které je při atm.tlaku někde na hranici 90C a v místě uvolnění plynu dochází k lokálnímu přehřívaní.
Proč se tedy nepoužívá nižší teplota chladící kapaliny?
Protože...............atd,atd
A proč?
Protože je voda pod tlakem, kdyby nebyla vaří při 100C.
A proč je chladící kapalina pod tlakem?
Jde o uvolňování plynů, které je při atm.tlaku někde na hranici 90C a v místě uvolnění plynu dochází k lokálnímu přehřívaní.
Proč se tedy nepoužívá nižší teplota chladící kapaliny?
Protože...............atd,atd
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI