Stránka 1 z 1
Pravý blinkr dvakrát rychleji
Napsal: 07 srp 2013, 21:07
od xkrchnav
Ahoj,
prehľadal som celé fórum Lantra Elektronika, tak hádam nezakladám duplikátnu tému.
Máme problém s pravým zadným blinkrom. Pri súčasnom brzdení a blikaní vpravo, blikajú pravé blinkre 2x rýchlejšie a miesto toho vzadu preblikáva svetlo so spiatočkou. Ak len svieti svetlo + pravý blinker (nebrzdím ani nemám spiatočku) tak rýchlosť blikania je normálna ale zadný pravý tiež divne preblikáva s ostatnými svetlami (spiatočka, svetlo).
Ako prvé mi napadlo nejaké špatné ukostrenie. Rozobral som zadné svetlo, povyberal všetky žiarovky pokrútil s nimi očistil kontakty ale po zapojení to robí zas. Kde inde by mohol byť špatný kontkat? Ešte mi napadlo, či žiarovka nie je nejak vypálená napolovic a vymeniť ľavé žiarovky s pravými, ale neviem či to nie je zbytočnosť.
Díky!
Re: Pravý blinkr dvakrát rychleji
Napsal: 08 srp 2013, 10:19
od Richard555
je to tutově špatná kostra...... klidně si najdi nějakej šroub v okolí a natáhni do světla klidně novou
Re: Pravý blinkr dvakrát rychleji
Napsal: 08 srp 2013, 10:25
od xkrchnav
Do svetla kam? Sú tam 3 zacvakávacie pätice, do ktorých vedú 2 až 3 káble a svetlo ako také je plastové takže tá kostra už asi je špatne v tých kábloch. Či do nich to nejak dať? No som odborník na slovo vzatý
Takže či to nakoniec na niekoho nenechám. Už možno viem ale ako to mohlo vzniknúť. Robili nám hrdzavý lem, takže to bolo asi všetko dole a niečo sa asi nepripojilo... je to na kolene opraviteľné? Díky.
Re: Pravý blinkr dvakrát rychleji
Napsal: 08 srp 2013, 11:10
od FISHkaa
mám teorii: Brzdové světlo dělá kostru blinkru. Pokud začneš brzdit, tak je tam 12V a tudíž zadní blinkr nesvítí a tudíž rychle bliká celek.
Zkuste zjistit jak vlastně nyní sdružená světla fungují (jednotlivé světla a jejich kombinace). Případná země je kdekoli na kastli karosérie. Při nejhorším to doladíme na Roudné, ale spíš mám strach jaký stromeček ti tam bliká při běžném provozu...
Re: Pravý blinkr dvakrát rychleji
Napsal: 08 srp 2013, 11:14
od xkrchnav
No ide mi o bezpečnosť. Myslím, že sa ľahko môže stať, že toho pestrofarebného blikania si niekto nevšimne. No ok, chápem kostra je celá kastla. Ale kam ju priviesť? Natvrdo na päticu akože kraj? Abo cez tie gábliky? Všetko je tam v plaste práve.
Re: Pravý blinkr dvakrát rychleji
Napsal: 08 srp 2013, 11:22
od FISHkaa
zkusíš to vyfotit? Teoreticky mají všechny žárovky společnou kostru. Ta vede na konektor a z té kabel kostry. Pokud tomu tak je tak bych:
1) odpojil konektor a zkusil multimetrem zda je kvalitní spojení mezi drátem a kastlí (země). IMHO nebude, nebo velký odpor
2) na konkrétní drát bych přiletoval další a připojil někde na 100% kostru (stačí někde povolit šroub, matici na karosérii co nejblíže světla).
Každopádně to chce oměřit co a jak, to nahoře je fakt teorie založená na faktu "není připojen kostřící kablík"....
Re: Pravý blinkr dvakrát rychleji
Napsal: 08 srp 2013, 11:34
od xkrchnav
No až sa k tomu dostanem, pofotím. Ja som si totiž nevšimol, že by od toho niekam šiel kostriaci káblik. A svetlá sa vyberajú ako som písal jednotlivo a celé sú v plaste a dakde zvnútra k tomu idú kábliky všetko izolované takže neviem jak by sa zdieľala kostra z jednej obímky či pätice do druhej, keď sú samostatne a v plaste... no odfotím a uvidíme
.
Re: Pravý blinkr dvakrát rychleji
Napsal: 08 srp 2013, 12:28
od Richard555
Dneska už ke každýmu světlu vede kabelový svazek včetně všech plusů a i kostry, ta může být zapojená třeba až pod přístrojovkou atd. Tomu se říká kostřící body, v právě v nich je často problém s korozí a oxidací..... nějaký jsou v motoru, nějaký pod přístrojovkou a samo i jinde..... Říkal jsi že ti dělali lemy zadních blatníků tak ti spíš zčubčili ten svazek co vede k té lampě (ohřátí nebo předření atd.) Najdi si kostru v té svorkovnici u světla, bývá to většinou černý kabel, ale není to pravidlo no a najdi nějakej šroub v okolí a na něj tu kostru napoj a kousek před tím konektorem naletuj a zaizoluj