Stránka 1 z 1

Pokles výkonu

Napsal: 11 srp 2013, 19:49
od třicítka
Přátelé, na mé nové i30 kombi, 1,6 diesel, najeto 15 tis. km, pozoruju v poslední době jeden problém. Bez ohledu na najeté kilometry od začátku každé jízdy (někdy po 7 km, někdy po 80 km, někdy po 45 km) mi zničeho nic trochu klesne výkon motoru a tím pádem vzroste okamžitá spotřeba (podle ukazatele na displeji). Ani když auto jede setrvačností z kopce (na jakýkoliv rychlostní stupeň), není spotřeba nulová, ale pořád ukazuje nějakou spotřebu. Zkoušel jsem s tím všechno možné (pořádně za to vzít a přidat, vypnout-zapnout klimu, radio, tempomat) a nic. Ale když zastavím, vypnu klíček ze zapalování (nestačí jen zhasnout motor a zase nastartovat) a chvíli počkám a pak zase nastartuju, tak motor šlape zase jak má. Čím by to proboha mohlo být? Tankuju Vervu na Benzině. Ani nevím, jestli by mi to v servisu uvěřili, když tam přijedu a auto zrovna pojede jak má. Děkuju za nápady nebo Vaše zkušenosti...

Re: Pokles výkonu

Napsal: 12 srp 2013, 07:25
od Haer
Podle projevu asi regenerace DPF, i kdyz po 7 km od zacatku jizdy by to bylo divne, pokud to tedy nebylo pokracovani po kratke prestavce uz na zahratem motoru.

Re: Pokles výkonu

Napsal: 12 srp 2013, 07:43
od Amalfi
Jo tohle je norlmani regenerace DPF. Potrva ti 10-15km. Pokud ji ale prerusis tak se nedokonci a v nejblizzsi moznou dobu se ti spusti znova, jinak poznas si prave vzdy tak ze po sundani nohy z plynu ti neklesne okamzita spotreba na nulu, ale vzdy tam nejaka je. Doporucuji vzdy nechat regeneraci dobehnout, je to nutnost. Je to normalni vlastnost dnesnich dieslovych motoru. Spotreba vzroste, zvysi se hlucnost, trosku klesne vykon. Jinak regenerace se nejen zrusi pri vypnuti motoru, ale i kdyz je motor nejakou tu chvili bez zateze - jizda z kopce. Regenerace ma nekolik triggeru - ujeta vzdalenost od posledni uspesne regenerace, rozdil tlaku spalin pred a za filtrem (mira zaneseni filtru). Kazdy motor ma toto jinak. nektere co 500km, a ted nove s Euro 6 i treba co 150km
Smazorejme ze spotreba pri regeneraci neni soucasti mereni prumerne spotreby udavane vyrobcem.
Jinak DPF nema nekonecnou zivotnost, tak kolem 120tkm a pak vymena, ci repase. A to jsou desitky tisic, takze provoz dnesnich naftacku zase neni kdovi jak levna zalezitost :) Ale aspon necoudi a nesmrdi (teda smrdi ale jen pri te regeneraci).

Re: Pokles výkonu

Napsal: 12 srp 2013, 09:28
od paulz
120 000 km je dost na spodní hranici životnosti DPF. Většinou to bývá kolem 180 000 km, samozřejmě je to průměr... Jinak dost záleží na použití auta, čím víc město tím pro filtr hůř. Ceny jsou dost rozdílné, nejvyšší aspoň nedávno s běžných aut měli japonci-docela paleta... Korejci patří k těm dražším.

Re: Pokles výkonu

Napsal: 12 srp 2013, 20:30
od třicítka
Dost jste mě uklidnili, pánové, moc vám děkuju. Doufal jsem, že by to mohla být regenerace filtru, jen jsem si nebyl jistý, jestli by neměla současně svítit nějaká kontrolka (nic se nerozsvítí). Tak už tu regeneraci nebudu přerušovat zbytečným zhasínáním motoru apod.

Re: Pokles výkonu

Napsal: 17 srp 2013, 23:08
od ttoomikk
třicítka píše:Dost jste mě uklidnili, pánové, moc vám děkuju. Doufal jsem, že by to mohla být regenerace filtru, jen jsem si nebyl jistý, jestli by neměla současně svítit nějaká kontrolka (nic se nerozsvítí). Tak už tu regeneraci nebudu přerušovat zbytečným zhasínáním motoru apod.
jednoznacne je toto chovanie pri regeneracii DPF, urcite to neprerusuj a pockaj az do momentu ked sa ukazovatel spotreby ustali na "normalnych" hodnotach pri konstatnej jazde, casom to spoznas uplne presne kedy to nevypnut a kedy je proces ukonceny, ale bohuzial ziadnu kontrolku ktora ti to oznami necakaj...