Zdravím diskutující,
myslím, že mám k tématu spojky u I20 co říct a proto napíši své řekl bych, bohaté zkušenosti.
Mám 1.4 74Kw rv. 2011.
Při první garanční prohlídce v lednu 2012 při 20000km jsem reklamoval výše zmíněné knučení spojky při couvání. Bylo mi řečeno, že je špatná a že nejsem úplně sám s tímto problémem. Vyměnili mi přítlačák a řekli, že je to již vylepšený model spojky pro I2O. Spokojený jsem tedy po opravě nebyl, protože mi nepřišla žádná pořádná změna. Už to sice neknučelo, ale přišlo mi na tom horší to, že jsem při rozjezdu poskakoval jako nějakej začátečník v autoškole (to mě po najetých asi 150000km v různých autech pěkně rozčilovalo).
Každopádně jsem chvíli jezdil, pak se vrátil do servisu stím, že to spojka je prostě divná a že když nedám mega plyn tak skáču jak kamzík a cítím vibrace. Hulvát mechanik do toho semnou sedl a cpal tam plynu jak na závodech takže mi pak řekl, že je to v pohodě... (byl sem pěkně nasranej)
Naštěstí se objevilo něco, co mě zachránilo a i když jsem to dlouho nemohl identifikovat nakonec se zadařilo. Při nesešlápnuté spojce mi nepravidelně jak na neutral tak při jízdě pískalo v motoru (znělo to jako bych tam měl permanentně crvrčka) Samozřejmě jsem z toho měl hlavu jak meloun, protože jsem na začátku nevěděl, že to nedělá když je spojka sešlápnutá. V hyundai mě jeden nahluchlej dědek ujistil, že to klapou ventily a že je to tak správně. Stím jsem se samozřejmě nesmířil.. (Když si zaplatím za nový auto se zárukou, tak ho chci bez cvrčků v motoru) Nakonec se to stupňovalo až to pískalo skoro pořád, takže jsem prvně zajel za kamarádem technikem, který si to poslechl a řekl mi: Sešlápni spojku. V tu ránu to přestalo a on: No, to je spojkový ložisko. - rada (vždy když už vás něco nestandardního sere a nemůžete to identifikovat, za někým zajeďte ať se na to podívá, protože ten čas, který mi to rozčilování ubralo z mého života za to nestál
)
Vyrazil jsem tedy do Hyundai potřetí se spojkou a podruhé s pískáním, rovnou jsem jim i oznámil závadu abych předešel nějakýmu idiotovy, který by mě odbyl stím, že je to normální. Dostal jsem novou i30 jako náhradní vůz a odjel zkoušet její kvality. Za dva dny bylo opraveno. Vyměnili spojkové ložisko a pískání přestalo. (vibrace zůstali). Ptal jsem se, proč mi nevyměnili to ložisko už předtím stím přítlačákem. Prý je v manuálu napsáno, že je na technikovy zda vymění nebo ne a jejich se prostě rozhodl pro ne!
Bohužel jsem se spojkou nebyl stále spokojen protože vibrace zůstali. Bez toho pískání jsem se stím rozhodl žít. Bohužel, ne tak dlouho. Po necelém roce jednoho krásného rána jsme začali pískat znovu.
Včera jsem přijel z 3 garančky při 54000 Km, kde mi vyměnili kompletní! spojku. První rozjezd byl jako slast, přesně jako když jsem odjížděl s novým vozem. Rozjezd na jedničku bez plynu i na zpátečku plynulý bez cukání a vibrací. Je to teprve jeden den, ale doufám že v novém servise to již opravili pořádně a že už ji měnit nebudu muset měnit.
Doufám, že si ten dlouhý text přetete a že Vám pomůže při rozhodování jestli si zvykat na něco na co si stejně nezvyknete nebo půjdete do hyundai a budete uplatňovat záruku.