Hyundai Sonata NF 2,4i CVVT Elegance - David PLEVA
Napsal: 09 zář 2013, 21:43
DIELHAU TEUFEL (Děhylovský ďábel)
O koupi nového vozu jsem začal uvažovat začátkem roku 2008, kdy jsme se rozhodli, že pomalu nastává čas na rozšíření rodiny o milovaného potomka a tím pádem i o automobil s vyspělejšími technologiemi v oblastí aktivní i pasivní bezpečnosti, než byl můj tehdejší vůz, Hyundai Sonata Y-3B z roku 1997.
Variantu koupě nového vozu jsem po několika týdnech zavrhnul, jelikož jsme se dostali do situace, kdy platit nový vůz by bylo pro nás už finančně neúnosné. Rozhodl jsem se tedy pro vůz mírně ojetý, pokud možno po prvním majiteli.
Od té doby jsem začal sledovat inzeráty nejen na domácích ale i na zahraničních serverech zabývajících se prodejem aut. Najít vozidlo, které by vyhovovalo mým požadavkům ale byl úkol téměř nadlidský. Buď bylo najeto hodně přes 100 000 km, nebo chyběla sevisní knížka, popřípadě vozidlo vystřídalo několik majitelů. Ale pak jsem ho našel.
Objevil jsem ho v jednom autobazaru v Jesenici u Prahy, kde mě na něm zaujalo velmi slušné stáří vozidla (cca 30 měsíců, což je prakticky ještě auto v záruce), nejvyšší výbava Elegance (10x airbag, aut. klimatizace, ESP, aj.), počet ujetých kilometrů 38 000, řádně doložených servisních knížkou a hlavně barva karoserie - vínová metalíza v kombinaci s krémovým interiérem. Z té jsem byl byl úplně na větvi. Jelikož se jednalo o předčasně ukončený leasing, dalo se těmto údajům věřit. Pečlivě jsem sledoval vývoj ceny u tohoto automobilu cca 5 měsíců a udržoval jsem kontakt s prodavajícím, autobazarem GROUP car s.r.o. Jesenice, kde se mi vždy na telefonu ozval velice ochotný majitel autobazaru.
Jakmile se u vozu objevila cena, kterou jsem byl ochoten akceptovat, neváhal jsem a okamžitě jsem kontaktoval majitele s tím, že mám o vůz velmi vážný zájem, ale jsem z Ostravy a zda by tedy bylo možno provést prohlídku vozidla v pražském servise, který si vyberu. Prohlídka vozidla byla domluvena u mého známého v KK servis Hyundai Praha, odkud mi bylo po telefonické prohlídce sděleno, že vozidlo je zcela v pořádku. Po té následoval telefonát s majitelem bazaru, jak a kdy si vozidlo vyzvednu s tím, že vůz profinancujeme u některé ze společností, které v této oblasti působí.
Dnes je tento fialový ďábel plnohodnotným členem rodiny a i když jsem plánoval poslat ho po zaplacení do světa, vzhledem k tomu, jak jsem si ho zamiloval a vzhledem k úpravám, které na něm provádím, to určitě neudělám. Díky těmto úprávám, které se sice nelíbí každému se Teufel stal nepřehlédnutelným už z dálky a také se pomalu, ale jistě stává jedinou takto upravenou Sonatou nejen u nás.
Položme si nakonec otázku, proč právě Hyundai? Jsem zásadním odpůrcem koncernových vozů, kteří se sami jmenovali do pozice prémiových značek a přitom kvalita těchto vozů je srovnatelná s vozy vyrobenými firmou Hyundai. Navíc u těchto vozů už v základu dostanete spoustu toho, za co si jinde musíte připlácet. Již před tímto vozem jsem vlastnil vůz Hyundai Sonata Y-3B a Hyundai Lantra J-2 a byl jsem nesmírně spokojen s tím, jak po celou dobu sloužily. Na obou vozech jsme najeli bez větších problémů za zhruba tři roky, po které jsme tyto vozy vlastnili asi 40 000 km k naší plné spokojenosti.
Takže pokud si kladu otázku, jestli další auto bude opět Hyundai, odpověď zní jasně: ANO!
Silné stránky
- vozidlo, které se hed tak neokouká
- vnitřní prostor
- bohatá výbava
- komfortní podvozek
- velikost kufru
- nepřekonatelný poměr výkon/cena
- tichý a pružný motor s rozumnou spotřebou
- nízké náklady na provoz vozidla
- poměrně solidní ceny náhradních dílů
Slabé stránky
- U motorizace 2,4 je při vyšším počtu najetých kilometrů velmi důležité kontolovat hladinu motorového oleje (výrobní vada způsobuje přidření kliky na třetím válci)
- kabely zapalování stále přitahují hlodavce (za to ale výrobce nemůže)
- "trhání" studeného motoru při rozjezdu
- poměrně časté odcházení žárovek H7 v režimu AUTO
- vysoká hrana víka kufru, člověk menšího vzrůstu, potřebuje parkovací senzory
Poruchy a opravy od 2.9.2009 (ujeto cca 60 000km)
- Kompletní výměna brzd (4x kotouč, 4x obložení), ATE a dále výměny dle servisních intervalů.
- Vyměněno čelní sklo (nezaviněná nehoda)
- Vyměněný zadní nárazník (nezaviněná nehoda)
- Vyměněny přední i zadní tlumiče
- Vyměněny přední kosti stabilizátoů
- Vyměněno horní uložení předních tlumičů
- Kompletní výměna brzd (4x kotouč, 4x obložení Herth+Buss) s nátěrem brzd. prasátek
- Výměna el. mag. spojky kompresoru klimatizace
- Nástřik spodku antikorozním nástřikem (jistota)
- Nová baterie po 7 letech provozu
- Nový alternátor (z vrakáče)
- Nový kompresor klimatizace (z vrakáče)
Dodatečně dokoupené nebo namontované příslušenství
-Zatmavená okna na zadních dveřích a zadním skle foliemi CPFilms s celkovou propustností 5%
- Letní ALU RSW 242 Black, 7x17, ET 38, černý-leštěný + skryté ventilky
- Letní pneu ROADSTONE 225/50 R17 N3000 94W MFS
- Zadní parkovací čidla
- 2DIN DVD jednotka XTRONS TD714SGD
- LED DRL z vozu Volvo XC 60 (nutná úprava z parkovacích světel na DRL!)
- Polep 3M folií s karbonovou strukturou (přední kapota, střecha)
- Montáž dvoucestného alarmu s dálkovým startem MAGICAR M880AS
- Výměna spínací skříňky za bezklíčové zapalování KEYLESS
- Systém bezklíčového odemykaní a zamykaní vozu KEYLESS
- Demontáž třetího brzdového světla s následnou montáží okenního spoileru s LED brzdovým světlem
- Nalepení zadního spoileru na hranu kufru
- Instalace antény "SHARK"
- LPG systém Tomasetto
O koupi nového vozu jsem začal uvažovat začátkem roku 2008, kdy jsme se rozhodli, že pomalu nastává čas na rozšíření rodiny o milovaného potomka a tím pádem i o automobil s vyspělejšími technologiemi v oblastí aktivní i pasivní bezpečnosti, než byl můj tehdejší vůz, Hyundai Sonata Y-3B z roku 1997.
Variantu koupě nového vozu jsem po několika týdnech zavrhnul, jelikož jsme se dostali do situace, kdy platit nový vůz by bylo pro nás už finančně neúnosné. Rozhodl jsem se tedy pro vůz mírně ojetý, pokud možno po prvním majiteli.
Od té doby jsem začal sledovat inzeráty nejen na domácích ale i na zahraničních serverech zabývajících se prodejem aut. Najít vozidlo, které by vyhovovalo mým požadavkům ale byl úkol téměř nadlidský. Buď bylo najeto hodně přes 100 000 km, nebo chyběla sevisní knížka, popřípadě vozidlo vystřídalo několik majitelů. Ale pak jsem ho našel.
Objevil jsem ho v jednom autobazaru v Jesenici u Prahy, kde mě na něm zaujalo velmi slušné stáří vozidla (cca 30 měsíců, což je prakticky ještě auto v záruce), nejvyšší výbava Elegance (10x airbag, aut. klimatizace, ESP, aj.), počet ujetých kilometrů 38 000, řádně doložených servisních knížkou a hlavně barva karoserie - vínová metalíza v kombinaci s krémovým interiérem. Z té jsem byl byl úplně na větvi. Jelikož se jednalo o předčasně ukončený leasing, dalo se těmto údajům věřit. Pečlivě jsem sledoval vývoj ceny u tohoto automobilu cca 5 měsíců a udržoval jsem kontakt s prodavajícím, autobazarem GROUP car s.r.o. Jesenice, kde se mi vždy na telefonu ozval velice ochotný majitel autobazaru.
Jakmile se u vozu objevila cena, kterou jsem byl ochoten akceptovat, neváhal jsem a okamžitě jsem kontaktoval majitele s tím, že mám o vůz velmi vážný zájem, ale jsem z Ostravy a zda by tedy bylo možno provést prohlídku vozidla v pražském servise, který si vyberu. Prohlídka vozidla byla domluvena u mého známého v KK servis Hyundai Praha, odkud mi bylo po telefonické prohlídce sděleno, že vozidlo je zcela v pořádku. Po té následoval telefonát s majitelem bazaru, jak a kdy si vozidlo vyzvednu s tím, že vůz profinancujeme u některé ze společností, které v této oblasti působí.
Dnes je tento fialový ďábel plnohodnotným členem rodiny a i když jsem plánoval poslat ho po zaplacení do světa, vzhledem k tomu, jak jsem si ho zamiloval a vzhledem k úpravám, které na něm provádím, to určitě neudělám. Díky těmto úprávám, které se sice nelíbí každému se Teufel stal nepřehlédnutelným už z dálky a také se pomalu, ale jistě stává jedinou takto upravenou Sonatou nejen u nás.
Položme si nakonec otázku, proč právě Hyundai? Jsem zásadním odpůrcem koncernových vozů, kteří se sami jmenovali do pozice prémiových značek a přitom kvalita těchto vozů je srovnatelná s vozy vyrobenými firmou Hyundai. Navíc u těchto vozů už v základu dostanete spoustu toho, za co si jinde musíte připlácet. Již před tímto vozem jsem vlastnil vůz Hyundai Sonata Y-3B a Hyundai Lantra J-2 a byl jsem nesmírně spokojen s tím, jak po celou dobu sloužily. Na obou vozech jsme najeli bez větších problémů za zhruba tři roky, po které jsme tyto vozy vlastnili asi 40 000 km k naší plné spokojenosti.
Takže pokud si kladu otázku, jestli další auto bude opět Hyundai, odpověď zní jasně: ANO!
Silné stránky
- vozidlo, které se hed tak neokouká
- vnitřní prostor
- bohatá výbava
- komfortní podvozek
- velikost kufru
- nepřekonatelný poměr výkon/cena
- tichý a pružný motor s rozumnou spotřebou
- nízké náklady na provoz vozidla
- poměrně solidní ceny náhradních dílů
Slabé stránky
- U motorizace 2,4 je při vyšším počtu najetých kilometrů velmi důležité kontolovat hladinu motorového oleje (výrobní vada způsobuje přidření kliky na třetím válci)
- kabely zapalování stále přitahují hlodavce (za to ale výrobce nemůže)
- "trhání" studeného motoru při rozjezdu
- poměrně časté odcházení žárovek H7 v režimu AUTO
- vysoká hrana víka kufru, člověk menšího vzrůstu, potřebuje parkovací senzory
Poruchy a opravy od 2.9.2009 (ujeto cca 60 000km)
- Kompletní výměna brzd (4x kotouč, 4x obložení), ATE a dále výměny dle servisních intervalů.
- Vyměněno čelní sklo (nezaviněná nehoda)
- Vyměněný zadní nárazník (nezaviněná nehoda)
- Vyměněny přední i zadní tlumiče
- Vyměněny přední kosti stabilizátoů
- Vyměněno horní uložení předních tlumičů
- Kompletní výměna brzd (4x kotouč, 4x obložení Herth+Buss) s nátěrem brzd. prasátek
- Výměna el. mag. spojky kompresoru klimatizace
- Nástřik spodku antikorozním nástřikem (jistota)
- Nová baterie po 7 letech provozu
- Nový alternátor (z vrakáče)
- Nový kompresor klimatizace (z vrakáče)
Dodatečně dokoupené nebo namontované příslušenství
-Zatmavená okna na zadních dveřích a zadním skle foliemi CPFilms s celkovou propustností 5%
- Letní ALU RSW 242 Black, 7x17, ET 38, černý-leštěný + skryté ventilky
- Letní pneu ROADSTONE 225/50 R17 N3000 94W MFS
- Zadní parkovací čidla
- 2DIN DVD jednotka XTRONS TD714SGD
- LED DRL z vozu Volvo XC 60 (nutná úprava z parkovacích světel na DRL!)
- Polep 3M folií s karbonovou strukturou (přední kapota, střecha)
- Montáž dvoucestného alarmu s dálkovým startem MAGICAR M880AS
- Výměna spínací skříňky za bezklíčové zapalování KEYLESS
- Systém bezklíčového odemykaní a zamykaní vozu KEYLESS
- Demontáž třetího brzdového světla s následnou montáží okenního spoileru s LED brzdovým světlem
- Nalepení zadního spoileru na hranu kufru
- Instalace antény "SHARK"
- LPG systém Tomasetto