Nový člen
Napsal: 14 zář 2013, 19:56
Zdravím Vás přátelé!
Se značkou se přátelím již sedm let a vůbec fandím asijským značkám (kromě Číny) a tak jsem si řekl, že je ostuda se tu nezaregistrovat. Vlastnil jsem new accenta r. v. 2006 1.4 elegance. Bylo to moje první vlastní auto. Koupil jsem ho jako nový na lízačku. Měl jsem ale půl roku počkat, protože do elegance pak přidali přední mlhovky.... Měl jsem ho moc rád. Pár závad měl, ale vzhledem k tomu, že se všechno vyřešilo ještě v záruce a nebyl jsem nucen šahat do peněženky, neměl jsem důvod ho nenávidět
Ze začátku kolísání otáček na volnoběh po startu - vyřešeno v záruce přeladěním řídící jednotky. Chrastění v řízení kolem středové polohy volantu (při lehoučkém pootočení volantu byl v rukou cítit jakoby nepravidelný účinek posilovače) - vyřešeno též v záruce. Zprvu nevěděli co s tím a tak mi nejprve vyměnili přední tlumiče (cca 8500,- za materiál - naštěstí gratis). To nic neřešilo (najeto jsem měl zhruba 30tis. km) a pak mi vyměnily tyč řízení a byl klid. No a ještě jsem nechal vyměnit těsnění kolem předních oken, protože se mi tam jaksi divně skřípalo pod okno. Poslední věcí bylo přepálené těsnění mezi středním a koncovým dílem výfuku (banalita za stovku).
Když se objevily první fotky nástupce, hned jsem věděl, že bude dalším na řadě. Jaké ale bylo zklamání, když ho u nás nezačali prodávat......Na druhou stranu začali vozit elantry, takže jsem měl jasno. Absolvoval jsem několik předváděcích jízd a dokonce mi ji i půjčili na celý den. No číslo jedna bylo na světě.
Na letošek jsem plánoval koupi elantry. Ale člověk míní a bůh mění. Vše nakonec dopadlo úplně jinak.
Loni v létě v Autopalas Vysočany jsem se byl podívat na elantru, kterou tam prodávali jako ojetou předváděčku. Sice jsem se vždy držel toho, že nový je nový a ať si říká kdo chce co chce, u předváděček jsem příliš negativ neshledával. V ten den tam přijela sonata nf předfacelift 2.4 na výkup. Hezká, ale zkrátka ojetina a k těm nemám důvěru, takže jsem si ji jen obešel a neřešil ji. Letos v únoru jsem byl v Autopolas Butovice kouknout na elu, kterou tam měli ve slevě coby skladovku. No a na podstavci tam stála sonata, kterou jsem jakoby už někde viděl. Ano byla to ta stejná z Vysočan. Nemohli se ji tam zbavit, tak ji převezli do většího bazaru, kde se otočí víc lidí. Z 220tis kč spadla na 170. Řekl jsem si, že když už mě ta potvora pronásleduje, že jí věnuji více pozornosti. No a za týden jsem se stal jejím hrdým majitelem
Nebyl totiž důvod ji nekoupit i přes veškerou moji skepsi vůči ojetinám. Byla ve velice dobrém stavu - 43000 km najeto. Rok výroby 2007, ale uvedení do provozu 2009 - skladovka. A hlavně jsem úplnou náhodou našel na internetu recenzi, která se týkala přesně této sonaty. No haluz na entou. Zde se totiž po rozkliknutí průměrné spotřeby objevila tabulka, kam bývalý majitel poctivě vypisoval úplně vše od data koupě a pořiz. ceny až po datum prodeje a částku, kterou dostal na výkupu. Co je ale nejdůležitější, psal tam i kdy a kde byl v servise, co se na autě dělalo a kolik to stálo. http://www.moje.auto.cz/Stephen/mala.html Takže koupit ojetinu, znát celou její historii a ještě dostat od prodejce sadu zimních gum zdarma včetně přezutí se poštěstí jednou za život. Áca šel tedy na protiůčet (najeto 113tis. km) a já si těď vozím zadek v sonatě
Se značkou se přátelím již sedm let a vůbec fandím asijským značkám (kromě Číny) a tak jsem si řekl, že je ostuda se tu nezaregistrovat. Vlastnil jsem new accenta r. v. 2006 1.4 elegance. Bylo to moje první vlastní auto. Koupil jsem ho jako nový na lízačku. Měl jsem ale půl roku počkat, protože do elegance pak přidali přední mlhovky.... Měl jsem ho moc rád. Pár závad měl, ale vzhledem k tomu, že se všechno vyřešilo ještě v záruce a nebyl jsem nucen šahat do peněženky, neměl jsem důvod ho nenávidět
Ze začátku kolísání otáček na volnoběh po startu - vyřešeno v záruce přeladěním řídící jednotky. Chrastění v řízení kolem středové polohy volantu (při lehoučkém pootočení volantu byl v rukou cítit jakoby nepravidelný účinek posilovače) - vyřešeno též v záruce. Zprvu nevěděli co s tím a tak mi nejprve vyměnili přední tlumiče (cca 8500,- za materiál - naštěstí gratis). To nic neřešilo (najeto jsem měl zhruba 30tis. km) a pak mi vyměnily tyč řízení a byl klid. No a ještě jsem nechal vyměnit těsnění kolem předních oken, protože se mi tam jaksi divně skřípalo pod okno. Poslední věcí bylo přepálené těsnění mezi středním a koncovým dílem výfuku (banalita za stovku).
Když se objevily první fotky nástupce, hned jsem věděl, že bude dalším na řadě. Jaké ale bylo zklamání, když ho u nás nezačali prodávat......Na druhou stranu začali vozit elantry, takže jsem měl jasno. Absolvoval jsem několik předváděcích jízd a dokonce mi ji i půjčili na celý den. No číslo jedna bylo na světě.
Na letošek jsem plánoval koupi elantry. Ale člověk míní a bůh mění. Vše nakonec dopadlo úplně jinak.
Loni v létě v Autopalas Vysočany jsem se byl podívat na elantru, kterou tam prodávali jako ojetou předváděčku. Sice jsem se vždy držel toho, že nový je nový a ať si říká kdo chce co chce, u předváděček jsem příliš negativ neshledával. V ten den tam přijela sonata nf předfacelift 2.4 na výkup. Hezká, ale zkrátka ojetina a k těm nemám důvěru, takže jsem si ji jen obešel a neřešil ji. Letos v únoru jsem byl v Autopolas Butovice kouknout na elu, kterou tam měli ve slevě coby skladovku. No a na podstavci tam stála sonata, kterou jsem jakoby už někde viděl. Ano byla to ta stejná z Vysočan. Nemohli se ji tam zbavit, tak ji převezli do většího bazaru, kde se otočí víc lidí. Z 220tis kč spadla na 170. Řekl jsem si, že když už mě ta potvora pronásleduje, že jí věnuji více pozornosti. No a za týden jsem se stal jejím hrdým majitelem
Nebyl totiž důvod ji nekoupit i přes veškerou moji skepsi vůči ojetinám. Byla ve velice dobrém stavu - 43000 km najeto. Rok výroby 2007, ale uvedení do provozu 2009 - skladovka. A hlavně jsem úplnou náhodou našel na internetu recenzi, která se týkala přesně této sonaty. No haluz na entou. Zde se totiž po rozkliknutí průměrné spotřeby objevila tabulka, kam bývalý majitel poctivě vypisoval úplně vše od data koupě a pořiz. ceny až po datum prodeje a částku, kterou dostal na výkupu. Co je ale nejdůležitější, psal tam i kdy a kde byl v servise, co se na autě dělalo a kolik to stálo. http://www.moje.auto.cz/Stephen/mala.html Takže koupit ojetinu, znát celou její historii a ještě dostat od prodejce sadu zimních gum zdarma včetně přezutí se poštěstí jednou za život. Áca šel tedy na protiůčet (najeto 113tis. km) a já si těď vozím zadek v sonatě