Zdravím, prosím o radu, věc se má takhle:
Mám lantru J2 96. Auto jede bez problémů, ale jakmile ujedu cca 80 km na 2 tis. otáčkách, najednou mi začne vařit motor. Když jedu těch 90-100, tedy na 3 tis. ot., často mi začne vařit i po 40 km. Voda nikde neuniká, olej dolitý. Po otevření kapoty větrák jede. Většinou tedy musím jet se zapnutým topením, čekat až se ochladí a můžu jet dál. I s tím topením však v létě nedokázal motor pořádně chladit.
Děkuji za rady
Problém s přehříváním
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Problém s přehříváním
vypadá to na:
- netěsné víčko nádobky , nedrží tlak, zkus jestli při ohřátí motoru na provozní teplotu gumové hadice ztvrdnou
- termostat neotvírá úplně ( škrtí průtok) asi pomůže jen výměna)
- u některých aut se jakoby rozpustila plastová vrtulka ve vodní pumpě, můžeš vyměnit nebo zkontrolovat vodní pumpu.
- přicpaný chladič, nedával jsi do motoru nějaký přípraven na utěsnění kapající vody? To bývá často po čase příčina ucpání chladiče. Tady pomůže jen výměna.....
- netěsné víčko nádobky , nedrží tlak, zkus jestli při ohřátí motoru na provozní teplotu gumové hadice ztvrdnou
- termostat neotvírá úplně ( škrtí průtok) asi pomůže jen výměna)
- u některých aut se jakoby rozpustila plastová vrtulka ve vodní pumpě, můžeš vyměnit nebo zkontrolovat vodní pumpu.
- přicpaný chladič, nedával jsi do motoru nějaký přípraven na utěsnění kapající vody? To bývá často po čase příčina ucpání chladiče. Tady pomůže jen výměna.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Problém s přehříváním
Děkuji, zkusím nejrpve zkontrolovat, popřípadě zakoupím díly. Koukám, že cena naštěstí není nikterak vysoká. Výměna se dá provést doma co se týče té pumpy, či toho termostatu?
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Problém s přehříváním
začni kontrolou tlaku v soustavě nastartuj a nech motor ohřívat , šahej na tu horní hadici co vede k chladiči , měla by být pořád studená (max. u tělesa termostatu vlažná) a v okamžiku kdy máš na budíku správnou teplotu celkem rychle by měla být vařicí..... zkoukni taky jak ta hadice tvrdne při ohřívání. Jestli se to chová tak jak popisuju zřejmě je víčko nádobky (zajišťuje přetlak v systému) a termostat OK. Neznamená to ale že termostat nemůže být v háji. Může se jen pootevřít a pak to může dělat problém, že ti jde málo vody do chladiče. Úplně nejlepší by bylo, kdyby se ti hadice do chladiče ohřívala stejně jako motor, to bys totiž měl 100% jistotu že je termostat v háji
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Problém s přehříváním
Takže test dopadl následovně. Po zapnutí motoru se dlouho nic nedělo, hadice tvrdla postupně, ale nijak závratně. Nevím přesně jak tvrdá má být, nicméně pokud jsem porovnával tu vrchní a tu spodní, tak byla ta vrchní mnohem tvrdší. Co je ale hlavní, teplota hadice byla při studeném motoru také studená, asi po 5 minutách se začala ohřívat, ale velmi pomalu. Zahřátí hadice do takové úrovně, kdy už byla horká trvalo dalších minimálně 5 minut, ale probíhalo to pozvolně, stejně jako probíhalo ohřívání motoru.
Takže to vypadá na ten termostat .
Dále jsem kontrolovat i tu spodní, ta byla neustále ledová.
Každopádně potvrď raději, jestli je to opravdu termostat. Přemýšlím ovšem i o výměně té pumpy, mám najeto přibližně 200 000 a zatím měněna nebyla. Ještě se akorát zeptám, jestli to lze vyměnit doma nebo raději do servisu. I tak díky moc.
Takže to vypadá na ten termostat .
Dále jsem kontrolovat i tu spodní, ta byla neustále ledová.
Každopádně potvrď raději, jestli je to opravdu termostat. Přemýšlím ovšem i o výměně té pumpy, mám najeto přibližně 200 000 a zatím měněna nebyla. Ještě se akorát zeptám, jestli to lze vyměnit doma nebo raději do servisu. I tak díky moc.
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Problém s přehříváním
tak to je naopak dobře... to na termostat nevypadá. netlakuje ti olej do vody nebo voda do oleje? neztrácí se jedno nebo druhé?
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Problém s přehříváním
Olej se ztrácí, ale měl jsem zato, že za to může stáří
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Problém s přehříváním
Asi takhle:
- v chladícím systému je necelá 1 At je to kvůli tomu aby se voda nevařila .... takže pokud studenou hadici zmáčkneš lehce tak zahřítou sice taky zmáčkneš ale jde to ztuha. Tlak v kapalinách a plynech se šíří všemi směry teda tlak v celém systému je všude stejný
- dle mě je to termostat asi je jen lehce pootevřený a dál se neotvírá proto se auto přehřívá, jak jsem psal když je dobrý horní hadice je studená do doby než se ručička teploměru dostane na obvyklou polohu (kolem 1/2 stupnice) a pak najednou se ohřeje (jak se termostat otevře) Pokud ti motor uchladí když zapneš topení, je to na 90% ten termostat. Jestli vyměníš i víčko nádobky nic neskazíš...
A nestrašte ! Když ujede cca 80km a teprv se začne přehřívat, asi to nebude fouklý těsnění pod hlavou...... Kdyby to bylo tak by se to ohřálo rychleji, mě když prdlo těsnění lítala voda všude po ujetí 500 metrů.... pokud by to teklo do oleje tak by olej přibýval a asi už by nejzdil.... píše že má najeto 200000km tak už to může nějakej olej sežrat
- v chladícím systému je necelá 1 At je to kvůli tomu aby se voda nevařila .... takže pokud studenou hadici zmáčkneš lehce tak zahřítou sice taky zmáčkneš ale jde to ztuha. Tlak v kapalinách a plynech se šíří všemi směry teda tlak v celém systému je všude stejný
- dle mě je to termostat asi je jen lehce pootevřený a dál se neotvírá proto se auto přehřívá, jak jsem psal když je dobrý horní hadice je studená do doby než se ručička teploměru dostane na obvyklou polohu (kolem 1/2 stupnice) a pak najednou se ohřeje (jak se termostat otevře) Pokud ti motor uchladí když zapneš topení, je to na 90% ten termostat. Jestli vyměníš i víčko nádobky nic neskazíš...
A nestrašte ! Když ujede cca 80km a teprv se začne přehřívat, asi to nebude fouklý těsnění pod hlavou...... Kdyby to bylo tak by se to ohřálo rychleji, mě když prdlo těsnění lítala voda všude po ujetí 500 metrů.... pokud by to teklo do oleje tak by olej přibýval a asi už by nejzdil.... píše že má najeto 200000km tak už to může nějakej olej sežrat
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175