Stránka 1 z 2
demontaz predniho brzdového kotouce
Napsal: 12 zář 2006, 11:34
od ryba
cau borci, je treba pri vymene prednich kotoucu na lantre 93/1,5 demontovat i loziska???
Re: demontaz predniho brzdového kotouce
Napsal: 12 zář 2006, 16:41
od Rasty
ryba píše:cau borci, je treba pri vymene prednich kotoucu na lantre 93/1,5 demontovat i loziska???
Nejsem si na 100% jistej, ale sundavá se to i s ložiskem pač je k kotouči nalisované. Kotouče jsem měnil jen když začalo hučet ložisko, aby jsem pak nemusel kupovat nové znovu. Někdo to dokáže vylisovat a dát ho zpátky, ale zanedlouho klekne pač se v puli odtrhne.
Napsal: 12 zář 2006, 18:15
od Mirka Pekárková
Ahoj!
U starsich lanter oz. J 1 (do roku 95) jsou predni loziska valeckova a ty se daji rozlisovat. Jedinej problem je ze pri zpetne montazi nemusi dobre dosednout simering a pak muze casem odejit lozisko. Lantry oz. RD nebo J 2(od roku 95) maji kulickova a ty se skoro pokazde roztrhnou.
Hujer
Napsal: 13 zář 2006, 07:29
od ryba
takze myslite vymenit to radsi i s loziskama?
Napsal: 14 zář 2006, 21:08
od Mirka Pekárková
Ahoj!
Skus to nejdriv bez nich, ty loziska muzes vzdycky vymenit pozdejc.
Hujer
Napsal: 14 zář 2006, 22:05
od Dastin
jde to tak, že ti zůstane ložisko i s nábojem na autě, když jsem nechal přesoustružit kotouče na lantřa J-1 tak jsem zapáčil mezi kotoučem a nábojem a šlo to dolů. Je to sice tři roky co jsem to dělal a tak matně vzpomínám.Náboj zůstal na autě.Tak hodně štěstí při sundávání.
______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kW 1997 LPG
Napsal: 14 zář 2006, 22:25
od hanys
Zdar chlapi, zrovna řeším stejnej problém...no a pořád z toho nejsu nějak chytrej....náboj sice na autě zůstane, ale kotouč je až za nábojem...takže teď přemýšlím, kde sehnat nejlevněji přední ložiska vzhledem k momentální finanční krizi , levněji jak za 1700 za sadu asi nemám šanci co
(HL combi, 1,6 16V, r.v.96)
Napsal: 15 zář 2006, 15:11
od hanys
...poradíte????
Napsal: 15 zář 2006, 17:12
od Topek2
hanys píše:...poradíte????
nepíšeš co máš za auto,možná u J1 to jde zvlášť,ale nedávno mi je dělali a ložisko je nalisované v kotouči,toznamená že pokud chceš kotouč vyměnit,musíš i ložisko a to opravdu stojí 1700,-.Slyšel sem o levnějších z polska bo tak(ASI 1100,-kč),ale po 1500 km začly hučet znova.To staré vymačklé ložisko mi vrátili,ač se snažili znovu použít by nešlo,leda tak na dojetí někam
to je zkušenost u J dvojky
Napsal: 15 zář 2006, 19:55
od hanys
dík za info, taky mám J2, holt se nedá nic jiného dělat, a levnější nejspíš riskovat nebudu...no maj to teda blbě řešený
Napsal: 15 zář 2006, 20:41
od Rasty
hanys píše:dík za info, taky mám J2, holt se nedá nic jiného dělat, a levnější nejspíš riskovat nebudu...no maj to teda blbě řešený
Jak jsem se ujistil tak na ložiskách nemá cenu šetřit pokud mají něco vydržet. Buď originál nebo nohu doporučit ložiska firmy SKF ty jsou sic dražší ale je to kvalita
Napsal: 16 zář 2006, 19:07
od ivan
hanys píše:dík za info, taky mám J2, holt se nedá nic jiného dělat, a levnější nejspíš riskovat nebudu...no maj to teda blbě řešený
Bohužel to nemá jenom Hyundai,ale i Mazda,Nissan Mithubishi,prostě všechny starší japonská nebo korejská auta!!
Mají prostě kotouč až za nábojem a né jako třeba Felicie kotouč před nábojem!! Vždycky se musí vyměnit přední ložiska!!
Napsal: 21 zář 2006, 12:41
od slatored
Teď jsem zrovna přetáčel přední bubny na Lantře 98':
Sundal jsem kola, povolil dva šroubky, poklepal a brzdový buben byl dole ! Náboj s ložisky atd. zůstal tam kde byl - na autě. Tak nevím.
Na Lantře 93' jsou brzd. bubny jinak?
Napsal: 21 zář 2006, 12:54
od ryba
tady jde o kotouce vepredu, nikoliv bubny vzadu
Napsal: 21 zář 2006, 21:51
od slatored
Tak pardon. Já sice napsal bubny, ale myslel jsem ale kotouče !
Ty jsou taky jen na dvou šroubkách !