Montáž vyhřívání sedačky
Napsal: 14 lis 2013, 19:55
Tak se ochladilo a já se rozhodl pro montáž vyhřívání sedačky, byl jsem na něj už dřív zvyknutý a tak vím že v zimě je to výborná věc zvláště když auto stojí v mrazu venku.
Zakoupil jsem tedy karbonovou sadu pro jednu sedačku Keetec CSH1 a pustil se do díla. Nejdříve jsem vymontoval povolením čtyř šroubů celou sedačku z auta, nezapomenout před vytáhnutím odpojit konektor zapnutých pásů. Sedačku jsem odnesl do tepla domova a pokračoval v práci.
Povolením dalších čtyř šroubů jsem odmontoval sedák.
Pak už následovalo stáhnutí čalounění se sedáku, čalounění je zajištěno ze spodu po celém obvodu klipy z plastu které se musí pootočením vycvaknout z drážky. V zadní části trochu vyhnout plechové úchyty aby šel vydělat drát i s čalouněním.
Pod čalounění dát ruku a opatrně ho uvolnit tam kde je přiděláno suchým zipem
Takto to vypadá po sundání čalounění ze sedáku
Dále nalepit vyhřívací dečku, ani jsem ji nemusel nijak zkracovat, nezapomenout vydlabat prohlubeň v molitanu tam kde je termostat aby netlačil do zadku!
A sedák je tímto hotový,drát z konektorem vyvést dozadu směrem k opěradlu. Pak zase zpátky nasadit čalounění, napnout, usadit do suchých zipů a zacvakat klipy po stranách...
A teď se vrhneme na opírací část kde už vytvarování vyhřívací dečky bude složitější. nejprve demontujeme zadní část opěrky s kapsou. Ve spodní části jsou dva kovové klipy, ve středu zase dva plastové, pak už jen sundat směrem dolů.
Uvolníme v vzniklé díře v zadní části čalounění a stáhneme ho směrem nahoru obdobným způsobem jako u sedáku, pozor ať nevyrveme suchý zip z molitanu sedačky!
Natvarujeme vyhřívací dečku a přilepíme, opět nezapomenout na vytvoření prohlubně pro termostat. Vodící můstky dečky vmáčknout až k suchému zipu. Všechny upravené kraje dečky polepit oboustrannou lepící páskou na koberce.
A pak už jen natáhneme zpátky čalounění, chce to pevné nervy čalounění řádně usadit do všech suchých zipů a v zadu natáhnout.
Drát s konektorem vyvést pod sedačku.
A hotovo, celá uvedená operace mi trvala tak čtyři hodinky...
Další den jsem práci po dvou hodinách dokončil namontováním sedačky do auta a připojením elektroinstalace. Odmontoval jsem středový tunel včetně bočních plastů. Do plastového tunelu jsem u ruční brzdy vyhloubil 20mm díru pro přepínač vyhřívání s kontrolkou. Napojil na dráty od 12V zásuvky, mínus na kostru pod už využitý šroub ukostření v tunelu. Relátko a zbytek drátů se vejde do tunelu hned za řídící jednotkou pro airbagy. Pak už zbývá jen namontovat zpátky sedadlo, všechny konektory propojit, dráty připáskovat a už si jen užívat vyhřívané sedačky Někdy časem dojde i na sedačku spolujezdce, teď se mi zase zpátky do toho ale moc nechce Pořezané prsty od ostrých hran plechu šasi sedačky jsou zatím také proti...
http://ulozto.cz/xV9e48JA/vyhrivani-sedadla-accent-rar
Zakoupil jsem tedy karbonovou sadu pro jednu sedačku Keetec CSH1 a pustil se do díla. Nejdříve jsem vymontoval povolením čtyř šroubů celou sedačku z auta, nezapomenout před vytáhnutím odpojit konektor zapnutých pásů. Sedačku jsem odnesl do tepla domova a pokračoval v práci.
Povolením dalších čtyř šroubů jsem odmontoval sedák.
Pak už následovalo stáhnutí čalounění se sedáku, čalounění je zajištěno ze spodu po celém obvodu klipy z plastu které se musí pootočením vycvaknout z drážky. V zadní části trochu vyhnout plechové úchyty aby šel vydělat drát i s čalouněním.
Pod čalounění dát ruku a opatrně ho uvolnit tam kde je přiděláno suchým zipem
Takto to vypadá po sundání čalounění ze sedáku
Dále nalepit vyhřívací dečku, ani jsem ji nemusel nijak zkracovat, nezapomenout vydlabat prohlubeň v molitanu tam kde je termostat aby netlačil do zadku!
A sedák je tímto hotový,drát z konektorem vyvést dozadu směrem k opěradlu. Pak zase zpátky nasadit čalounění, napnout, usadit do suchých zipů a zacvakat klipy po stranách...
A teď se vrhneme na opírací část kde už vytvarování vyhřívací dečky bude složitější. nejprve demontujeme zadní část opěrky s kapsou. Ve spodní části jsou dva kovové klipy, ve středu zase dva plastové, pak už jen sundat směrem dolů.
Uvolníme v vzniklé díře v zadní části čalounění a stáhneme ho směrem nahoru obdobným způsobem jako u sedáku, pozor ať nevyrveme suchý zip z molitanu sedačky!
Natvarujeme vyhřívací dečku a přilepíme, opět nezapomenout na vytvoření prohlubně pro termostat. Vodící můstky dečky vmáčknout až k suchému zipu. Všechny upravené kraje dečky polepit oboustrannou lepící páskou na koberce.
A pak už jen natáhneme zpátky čalounění, chce to pevné nervy čalounění řádně usadit do všech suchých zipů a v zadu natáhnout.
Drát s konektorem vyvést pod sedačku.
A hotovo, celá uvedená operace mi trvala tak čtyři hodinky...
Další den jsem práci po dvou hodinách dokončil namontováním sedačky do auta a připojením elektroinstalace. Odmontoval jsem středový tunel včetně bočních plastů. Do plastového tunelu jsem u ruční brzdy vyhloubil 20mm díru pro přepínač vyhřívání s kontrolkou. Napojil na dráty od 12V zásuvky, mínus na kostru pod už využitý šroub ukostření v tunelu. Relátko a zbytek drátů se vejde do tunelu hned za řídící jednotkou pro airbagy. Pak už zbývá jen namontovat zpátky sedadlo, všechny konektory propojit, dráty připáskovat a už si jen užívat vyhřívané sedačky Někdy časem dojde i na sedačku spolujezdce, teď se mi zase zpátky do toho ale moc nechce Pořezané prsty od ostrých hran plechu šasi sedačky jsou zatím také proti...
http://ulozto.cz/xV9e48JA/vyhrivani-sedadla-accent-rar