Stránka 1 z 1
Nefunkční vyhřívání zadního okna
Napsal: 18 lis 2013, 19:59
od brezinaradim
Přestalo mi vyhřívat zadní okno. Jako první jsem šel po do skříňky pojistek u řidiče. Dvě pojistky podle návodu jsou dobré. Proměřil jsem měřákem konektory na zadním okně a žádný proud kábliky nejde, topná páska na okně je měřákem průchozí. Tak jsem si našel relé které je v pojistkové skřínce nad pojistkama. Relé funguje při zapínaní cvaká. Pro jistotu jsem ho prohodil ze stejným 20A relé od světel a proměřil kontakty pod ním. 12V na ovládaní relé reaguje na mačkání tlačítka na přístrojovce dioda svítí a 12V na spínaných kontaktech. Měl jsem sundaný plastový kryt pátých dveří, abych se podíval na drátky které vedou dveřmi na okno a NIC.
Už nevím co by mohlo být ještě nefunkční Poraďte dík
Re: Nefunkční vyhřívání zadního okna
Napsal: 18 lis 2013, 21:50
od alarm
takže... na konektor okna to nepríde a relé cvaká.
1)cvaknutie relé neznamená, že to niečo zoplo.
1a)vyber relé a v pätici by si mal namerať jednak spínacie napätie na ovládanie rele, ale aj nejaký trvalý plus (klúčik v spínačke musí byť asi otočený do polohy 2), ktorý je potom dovedený k zadnému oknu .(nepredpokladám, že by sa to aktivovalo uzemnením)
1b) ak tam nameráš to spínané plus, chcelo by to vopchať tam relé, zobrať ihlu a prepichovať vodiče, ktoré idú z pätice relé a premerávať voči zemi, ktorý to je vodič, ktorý by mal ísť z zadnému oknu. Jeden to byť musí, a vylúčiš nekontakt v pätici. Farba vodiča, ktorú nájdeš nemusí byť nutne taká istá, aká ide do okna.
1c) Demontuj ochrannú manžetu medzi piatymi dverami a karosériou(stiahni z karosérie)
pri zapnutí ohrevu skús znova ihlou nájsť vodič s plus, alebo choď podla farby vodiča, ktorú si našiel.
Ak tam plus nebude, môžeš mať porušený vodič v manžete, (ohýbanie káblov) .Potom vieš, že je to niekde za relé a pred manžetou. Nie je problém natiahnuť nový kábel, velmi dobrá pomôcka je plynové lanko zo starej škodovky.
Re: Nefunkční vyhřívání zadního okna
Napsal: 19 lis 2013, 21:37
od brezinaradim
Tak už jsem to našel, zaměřil jsem se na tu manžetu mezi dveřmi a karosérií. I když jsem minule manžetu několikrát od krajů odhrnoval neviděl jsem problém. Až při tahání za drátky jsem jeden z manžety vysunul úplně rozpojený, nedržel ani na izolaci. Musel jsem rozříznou manžetu přesně uprostřed abych se dostal k oběma koncům a drát spojil. Ostatní dráty vypadají být neporušené, nevím proč zrovna ten jeden. Zatím jsem to sletoval pájkou, odizoloval lepicí páskou. Manžeta šla zpátky natáhnout, ani nejde vidět že je uprostřed rozřezaná, okno hřeje. Kdoví jak dlouho to vydrží ??? Díky za radu.
Re: Nefunkční vyhřívání zadního okna
Napsal: 19 lis 2013, 23:16
od alarm
Škoda len, že si ju nadrezal. Ona by mala ísť dole z oboch koncov, a potom sa dá posúvať po kábloch...
Mal by si obliať pár kýblami vody alebo hadicou miesto, kde je manžeta, pod rôznymi uhlami. Môže sa ti stať, že to do dverí z hora začne tiecť voda, a zistíš to až vtedy, ak budeš mať dlhšie odstavené auto a bude pár dní pršať. čo natečie dnu, niekade musí vytiecť, môžeš mať v kufri kaluž.Velmi dobrý signalizátor je toaletný papier. Keď na neho kvapne voda, je to na ňom vidno, aj keď vyschne.
Re: Nefunkční vyhřívání zadního okna
Napsal: 22 lis 2013, 19:39
od brezinaradim
Ano manžeta jde dát dolů z obou konců , ale u i10 je oproti jiným autům manžeta dost krátká a nešlo ji stáhnout až do poloviny kde byl přetržený drát. Uvažoval jsem že manžetu zkusím místo vytáhnutí z karoserie nacpat do karoserie, ale lem je hodně široký a málo místa vevnitř karoserie i ve dveřích. Kdyby se mi to podařilo asi bych už manžetu nedostal zpátky ven.
Re: Nefunkční vyhřívání zadního okna
Napsal: 22 lis 2013, 23:58
od alarm
...tak si mal račšej vytiahnuť oba konce von z manžety, nadletovať kus kábla, prestrčiť, zaletovať.
Tak nabudúce...