Výměna žárovky v přístrojové desce
Moderátor: Moderátoři
Výměna žárovky v přístrojové desce
Tak Atos se zase rozhodl, že mě potrápí. Nesvítí podsvícení v místě otáčkoměru, svítí rudě pouze rafička, ale číslice ne a v noci je to nečitelné. Prošel jsem pojistky a v pořádku, to by asi nesvítila celá přístrojovka, takže bude v hájí žárovička. Jak k ní ? Při pohledu zpod volantu nejdou vidět konektory přístrojovky, je hodně utopená...měnil si někdo žárovku v přístrojovce ?
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
- Reklama
Re: Výměna žárovky v přístrojové desce
Sice tu nebyla žádná rada, ani reakce, ale stejně...včera jsem jel trasu 340 km v kuse a k večeru jsem si všiml, že otáčkoměr je celý podsvícen, žárovka asi stávkovala, nebo špatný kontakt, každopádně problém zmizel sám, což je jen dobře.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Výměna žárovky v přístrojové desce
Je to velmi jednoduché:
Sundáš černý rámeček přístrojové desky. Potáhneš ho směrem k sobě. Já ho sundal nechty, moc to nedrží. Teda drží ne 4 plíšcích.
Pomůžou ti fotky náhradních dílů.
http://bazar.automedik.cz/hyundai/atos/ ... ted=150000
Sundáš černý rámeček přístrojové desky. Potáhneš ho směrem k sobě. Já ho sundal nechty, moc to nedrží. Teda drží ne 4 plíšcích.
Pomůžou ti fotky náhradních dílů.
http://bazar.automedik.cz/hyundai/atos/ ... ted=150000
Čus.
Hyundai Atos Prime, 46 kW, r.v. 2006, 47 000 Km.
Hyundai Atos Prime, 46 kW, r.v. 2006, 47 000 Km.
Re: Výměna žárovky v přístrojové desce
Když neseženeš originál žárovičky s paticí, dá se koupit taková a vložit do patice. Samo že musí mít 12V.
Čus.
Hyundai Atos Prime, 46 kW, r.v. 2006, 47 000 Km.
Hyundai Atos Prime, 46 kW, r.v. 2006, 47 000 Km.
Re: Výměna žárovky v přístrojové desce
Výborně, dík za radu ! Už to zase odešlo, nejspíš tam bude špatný kontakt nebo bude chtít jen vyndat a znovu usadit žárovku, bude asi vyskočená. Dám echo jak se povedlo.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Výměna žárovky v přístrojové desce
Tak už svítím. Byly v háji dvě žárovky.
Stačí nehty vycvaknout černý rámečkek kolem přístrojovky, poté odmotovat šedý plast nad přístrojovou deskou ( tvz kapičku ) - drží na 4 šroubech, poté už samotný displej budíků co drží na dvou ve spodní části ( jeden ze šroubů uprostřed nahoře drží displej u toho šedého plastu ( kapičky ).
Pak už jen opatrně vysunout přístrojovku, vzadu odpojit 2 piny a je volná. Pak demontovat bílý kryt a jste u žárovek. Stačí koupit žárovičku a vložit do patice novou. Jinak patici v Auto.Kelly neměli, žárovky á 8 kč.
Pak opačným způsobem vše seskládat zpět.
Stačí nehty vycvaknout černý rámečkek kolem přístrojovky, poté odmotovat šedý plast nad přístrojovou deskou ( tvz kapičku ) - drží na 4 šroubech, poté už samotný displej budíků co drží na dvou ve spodní části ( jeden ze šroubů uprostřed nahoře drží displej u toho šedého plastu ( kapičky ).
Pak už jen opatrně vysunout přístrojovku, vzadu odpojit 2 piny a je volná. Pak demontovat bílý kryt a jste u žárovek. Stačí koupit žárovičku a vložit do patice novou. Jinak patici v Auto.Kelly neměli, žárovky á 8 kč.
Pak opačným způsobem vše seskládat zpět.
- Přílohy
-
- IMG_20150125_161435.jpg (40.27 KiB) Zobrazeno 4950 x
-
- IMG_20150125_161419.jpg (43.05 KiB) Zobrazeno 4950 x
-
- IMG_20150125_161004.jpg (37.95 KiB) Zobrazeno 4950 x
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Výměna žárovky v přístrojové desce
Tak jsem také musel měnit, žárovku jsem doma neměl a proto jsem tam dal modrou LEDku z mých bastlířských zásob (samozřejmě s příslušným odporem pro 12 V). Výsledek byl překvapivě dobrý, takže jsem ledky vrazil i místo ostatních žároviček osvětlujících budíky (teda mimo to osvětlení rafiček). Snad to teď vydrží déle a jako bonus to nyní slouží i jako indikace rozsvícených světel - bohužel to svítí už při obrysovkách, ale nyní když nejsou ciferníky modré (je to vidět i při slunci), tak mě to trkne, že jsem asi nerozsvítil. Docela se divím, že tam výrobce nedal ledky rovnou a vsadil na archaické žárovky, když jinak ta přístrojovka je plně elektronická.