Stránka 1 z 5

Posilovač řízení "usíná"

Napsal: 22 lis 2013, 20:23
od Voči
Posilovač řízení "usíná", nevím jak bych to jinak napsal. Prostě jedu a chci trochu pohnout volantem, ale volant má velký odpor a jak s ním pohnu tak se posilovač probudí a začne normálně posilovat. Je to dost nepříjemné. Hlavně se špatně udržuje jízda po rovině, když stačí pouze lehce korigovat směr. Díky odporu volantu to člověk přetáhne a musí to zase vracet na druhou stranu. Někdy stačí znova nastartovat a je vše v pořádku. Už jsem to řešil v servisu na jaře a přes léto to dalo pokoj, ale teď je to zpět. Nemá někdo zkušenost co by to mohlo být, než pojedu znova do servisu??

Re: Posilovač řízení "usíná"

Napsal: 22 lis 2013, 20:28
od Hardcam
Napada me akorat vadny snimac natoceni volantovy tyce resp. snimac uhlu natoceni.

Re: Posilovač řízení "usíná"

Napsal: 23 lis 2013, 13:42
od Richard555
no podle mě se tak projevuje hlavně elektrický posilovač, kterej se zapne když je potřeba, myslím že by při jízdě se moc zapínat neměl.... Pokud člověk ale chce nějakou zpětnou vazbu od řízení je lepší klasický posilovač hydraulický.....
Mě takhle vynechával hydraulický posilovač a olej byl jen malinko pod min. a už to blblo, po dolití vše ok

Re: Posilovač řízení "usíná"

Napsal: 23 lis 2013, 14:49
od Voči
Podle mě by se takto neměl projevovat žádný posilovač. Pokud jedu 100 km/h a potřebuji otočit volantem tak je nesmysl aby prvních 5 stupňů šel volant těžko a potom zničeho nic lehko. Je potřeba aby šel stejnou silou, protože rychlost vozu se nemění. i30 má elektrický posilovač a tam není co zkontrolovat.

Re: Posilovač řízení "usíná"

Napsal: 23 lis 2013, 20:14
od soban
Podle mě bude vadné čidlo natočení volantu jak tu psaly a nebo nějaký mechanický problém přímo v tom posilovači ovšem elektrický jsem nikdy neviděl takže nemůžu sloužit zda je tam něco co se může zaseknout.

Re: Posilovač řízení "usíná"

Napsal: 27 lis 2013, 07:21
od severtom
Voči píše:...volantu to člověk přetáhne a musí to zase vracet na druhou stranu. Někdy stačí znova nastartovat a je vše v pořádku. Už jsem to řešil v servisu na jaře a přes léto to dalo pokoj, ale teď je to zpět.
Buď prosím konkrétní, jak to "řešili". Kromě výměny relé, které asi 10 s po vypnutí zapalování vypne posilovač, a mohlo by blbnout, tam není co měnit, leda celý sloupek řízení.
Jestli to "řešili", jinak, tak to prostě nevyřešili vůbec a udělali z tebe vola. Což mě u "značkových" servisů nepřekvapuje.
Ohledně poruchy EPS, jeden místní uživatel je rozebírá a opravuje. Hledej.

Re: Posilovač řízení "usíná"

Napsal: 04 pro 2013, 19:56
od Voči
Samozřejmě nevím jak to řešili. Co pak Ti dneska někdo něco řekne? I když se ptáš tak je problém z nich něco dostat. Měnil se v autě nějaký svazek drátů v palubovce, možná to mělo souvislost a po výměně se to ztratilo samo. Každopádně jsem měl klid. Uvidím jak se to projeví dále.

Re: Posilovač řízení "usíná"

Napsal: 06 pro 2013, 09:08
od severtom
Velmi dobře, díky za konkrétní odpověď.
Začal mi blikat displej PP, zda je to nošodrátem nebo prostě šmejd z výroby, neřeším, nemá to smysl. Prostě jsou kabelové svazky mizerné kvality, připravuji se pomalu, že mě auto někde (poprvé) nechá.

Re: Posilovač řízení "usíná"

Napsal: 06 pro 2013, 10:21
od Mexican
toto je aj relativne rozsirena chyba u ACcentu MC, vela ludi menilo posilovac (cely) za novy, pripadne im ho opravoval jeden mechanik z Bratislavy. Pozri si vlakno o EPS v "new accent"

Re: Posilovač řízení "usíná"

Napsal: 20 led 2014, 14:25
od Digis
Voči píše:Posilovač řízení "usíná", nevím jak bych to jinak napsal. Prostě jedu a chci trochu pohnout volantem, ale volant má velký odpor a jak s ním pohnu tak se posilovač probudí a začne normálně posilovat. Je to dost nepříjemné. Hlavně se špatně udržuje jízda po rovině, když stačí pouze lehce korigovat směr. Díky odporu volantu to člověk přetáhne a musí to zase vracet na druhou stranu. Někdy stačí znova nastartovat a je vše v pořádku. Už jsem to řešil v servisu na jaře a přes léto to dalo pokoj, ale teď je to zpět. Nemá někdo zkušenost co by to mohlo být, než pojedu znova do servisu??

Ahoj mě se tohle přesně děje vždy přes zimu. Volant při přímé jízdě, nejlíp to je cítit na dálnici, když člověk potřebuje lehce korigovat stopu tak se volant jakoby "přilepí" a musím vynaložit trošku větší sílu na "utrhnutí" a pak to jde normálně lehce. Jak mile to zase nechám v přímém směru tak se situace ihned opakuje. Nevím čím to je, ale zatím to dávám za vinu zimním gumám, protože se to děje vždy jen v zimě a navíc to je nejcitelnější se zimníma gumama v takovém teple jak bylo třeba o víkendu 13°C. Při mínusových teplotách je to o poznání lepší.

Re: Posilovač řízení "usíná"

Napsal: 20 led 2014, 14:58
od Voči
Taky už jsem měl podezření na pneumatiky. Měl jsem Michelin Alpin A3 a nyní Nokian W+ projevuje se to u obou. Vše rozměr 185/65 R15. Přes léto Hankook Optimo 205/60 R16 a řízení bylo normální.

Koukám, že máme stejný datum výroby 8/2009 tak to bude i stejná verze posilovače.

Začnu víc pozorovat venkovní teplotu.

Re: Posilovač řízení "usíná"

Napsal: 20 led 2014, 15:05
od Hardcam
205/60 R16? Proc takovy bantamy zrovna na leto, kdyz na zimu pouzijes podstatne mensi pneumatiku?

Re: Posilovač řízení "usíná"

Napsal: 20 led 2014, 15:35
od Voči
Jsou tam od výroby. Nijak jsem to neřešil. Pro mě to nepředstavuje žádný problém.

Re: Posilovač řízení "usíná"

Napsal: 20 led 2014, 15:37
od Hardcam
Od vyroby jsou 205/55 R16, o 60kach slysim prvne.

Re: Posilovač řízení "usíná"

Napsal: 20 led 2014, 16:43
od Voči
Tak mi to nedalo a došel jsem se podívat do garáže a vskutku je profil 55. Nějak jsem si to špatně zapamatoval.