Napnutie bezpečnostných pásov
Napsal: 07 pro 2013, 15:50
Hneď na začiatku musím napísať, že výsledok je neistý. Pružina nemá rezervu, ktorá by sa dala použiť jej natočením o viac obrátok, aby to výrazne posilnilo účinok vťahovania pásu.
Musel som sa do toho pustiť, lebo pri zatváraní zadných dverí ostal pás už na plechu, a buchnutím dverí našťastie neurobil pretlačeninu v blatníku, ale zoškrel farbu.
Fotiek moc nemám, a pochopíte prečo.
Odhad bol ,že to zaberie tak dve hodiny....
Predpoklady
0,5h- demontáž čalúnenia a vybratie pásu
0,5h-rozmýšlanie, ako to napnúť
0,5h-samotné napnutie
0,5h-spätná montáž
Prvé dve pol hodiny prebehli podla plánu.
Pri samotnom napínaní som mal viac možností, ako to urobiť. Zvolil som prvú, nešlo to, a tak som musel pokus ukončiť. Vtedy mi to vystrelilo a biely valček som len podvedome videl letieť smerom dopredu, k miestu spolujazca. Auto bolo zavreté, zadné sedačky sklopene.
Valček som hladal 2 hodiny, pchal som ruky všade, kde by mohol byť, odklopil čalúnenie pod sedačkami, prehladával úložné priestory dverí, vybral rezervu....... Ostal mi posledný pokus. Vopchal som drôt do otvoru a šmátral. Niečo som našmátral, ale tá dutina je tak hlboká, že som prstom nedokázal níč chytiť a navyše je šikmá smerom pod čalúnenie. Ďalšiu trištvrte hodinu som doloval valček von.Podarilo sa. Preto som nefotil, lebo už mi to bolo jedno, chcel som to ukončiť a vypadnúť.
Riešenie:
Nakreslil som princíp, ako je tá modrá súčiaska upevnená. V troch miestach má vytláčacie malé 3mm kolíky. Po ich vytlačení a nestratení treba nožom podpáčiť bielu, spodnú súčiastku. Keď sa to podarí, budete počuť zvuk uvolnenej pružiny.
Potom, keďže modrá súčiastka je troška priesvitná, vidieť cez ňu polohu drážky v stratenom valčeku, kde sa zakvačí pružina. V tom mieste som orezávacím nožíkom urobil malý rez, na maličký plochý šroubovák.Namotal som do modreho krytu pružinu, vložil valček, zakvačil o pružinu a zadekloval bielou súčiastkou. Ona má také úšká, ktoré zaklapnú a drží to pohromade. Velkým plochým šroubovákom som natočil 20 otáčiek, potom cez nožíkom urobenú drážku som tam vložil malý šroubovák, čím som zamedzil povoleniu pružiny. Potom som to opatrne vložil do štvorhranu, ktorým končí oska na páse. Pri skúške som zistil, že 20 otáčok je vela, a pás sa nedá dostatočne vytiahnuť...pružina sa operala už sama o seba. Rozobral a natočil 15 otáčok. Zložil. Teraz to má väčšiu vťahovaciu silu, hlavne preto, lebo aj teraz sa nedá pás vytiahnuť celý, ostanú mu asi dve otáčky neodrolované, takže ak mal pred tým nejakú volu, týmto som mu pridal asi 5 otáčiek.
Okrem toho, pri uťahovaní horného šroubu na páse sa mi vyšmykol T kus s orechom a "stratil sa".
Opäť som prehladával všetky dutiny a nič. Nakoniec som ho objavil lampou, keď som dal dole gumové tesnenie na zadných dverách. Neviem ,ako je to možné, ale dostal sa ažpod čierny plastnad zadným kolesom...
Viac som hladal ,ako robil
Musel som sa do toho pustiť, lebo pri zatváraní zadných dverí ostal pás už na plechu, a buchnutím dverí našťastie neurobil pretlačeninu v blatníku, ale zoškrel farbu.
Fotiek moc nemám, a pochopíte prečo.
Odhad bol ,že to zaberie tak dve hodiny....
Predpoklady
0,5h- demontáž čalúnenia a vybratie pásu
0,5h-rozmýšlanie, ako to napnúť
0,5h-samotné napnutie
0,5h-spätná montáž
Prvé dve pol hodiny prebehli podla plánu.
Pri samotnom napínaní som mal viac možností, ako to urobiť. Zvolil som prvú, nešlo to, a tak som musel pokus ukončiť. Vtedy mi to vystrelilo a biely valček som len podvedome videl letieť smerom dopredu, k miestu spolujazca. Auto bolo zavreté, zadné sedačky sklopene.
Valček som hladal 2 hodiny, pchal som ruky všade, kde by mohol byť, odklopil čalúnenie pod sedačkami, prehladával úložné priestory dverí, vybral rezervu....... Ostal mi posledný pokus. Vopchal som drôt do otvoru a šmátral. Niečo som našmátral, ale tá dutina je tak hlboká, že som prstom nedokázal níč chytiť a navyše je šikmá smerom pod čalúnenie. Ďalšiu trištvrte hodinu som doloval valček von.Podarilo sa. Preto som nefotil, lebo už mi to bolo jedno, chcel som to ukončiť a vypadnúť.
Riešenie:
Nakreslil som princíp, ako je tá modrá súčiaska upevnená. V troch miestach má vytláčacie malé 3mm kolíky. Po ich vytlačení a nestratení treba nožom podpáčiť bielu, spodnú súčiastku. Keď sa to podarí, budete počuť zvuk uvolnenej pružiny.
Potom, keďže modrá súčiastka je troška priesvitná, vidieť cez ňu polohu drážky v stratenom valčeku, kde sa zakvačí pružina. V tom mieste som orezávacím nožíkom urobil malý rez, na maličký plochý šroubovák.Namotal som do modreho krytu pružinu, vložil valček, zakvačil o pružinu a zadekloval bielou súčiastkou. Ona má také úšká, ktoré zaklapnú a drží to pohromade. Velkým plochým šroubovákom som natočil 20 otáčiek, potom cez nožíkom urobenú drážku som tam vložil malý šroubovák, čím som zamedzil povoleniu pružiny. Potom som to opatrne vložil do štvorhranu, ktorým končí oska na páse. Pri skúške som zistil, že 20 otáčok je vela, a pás sa nedá dostatočne vytiahnuť...pružina sa operala už sama o seba. Rozobral a natočil 15 otáčok. Zložil. Teraz to má väčšiu vťahovaciu silu, hlavne preto, lebo aj teraz sa nedá pás vytiahnuť celý, ostanú mu asi dve otáčky neodrolované, takže ak mal pred tým nejakú volu, týmto som mu pridal asi 5 otáčiek.
Okrem toho, pri uťahovaní horného šroubu na páse sa mi vyšmykol T kus s orechom a "stratil sa".
Opäť som prehladával všetky dutiny a nič. Nakoniec som ho objavil lampou, keď som dal dole gumové tesnenie na zadných dverách. Neviem ,ako je to možné, ale dostal sa ažpod čierny plastnad zadným kolesom...
Viac som hladal ,ako robil