Stránka 1 z 1

Getz 1.5 CRDi, 65kW - hodně škube (2000ot)

Napsal: 08 pro 2013, 17:47
od yendys
Ahoj. Chtěl bych poradit, cca před měsícem se nám podařilo natankovat do naftového Getze benzín, přesněji plnou nádrž. Od benzínky se s autem jelo do vypnutí motoru, které nastalo samozřejmě nasátím benzínu. Po uvědomění si problému kontrolou účtenky se Getz nechal odtáhnout, byla vypuštěna nádrž, propláchnut systém a vyměněn pal. filtr. Auto pak jezdilo bez problémů a následků cca dva týdny.
Teď se ale projevil problém, nevím jestli souvisí s tím co jsem psal. Natankována byla plná nádrž nafty na Shell a najednou to začalo. Auto studené i zahřáté škube. Škube opravdu dost a specificky. Když např. při jedničce a dvojce pomalu přidám plyn a pak do cca 2000ot. pustím plyn a následně přidám, tak auto začne házet a až do cca 3000ot. Pokud ten plyn nemusím ubrat a přidávám plynule až k zařazení další rychlosti, tak se neprojeví, respektive velmi, velmi málo, až k nepoznání malé pocuknutí.. Taky jsem vypozoroval, že při jakékoliv rychlosti zcela sundám nohu z plynu, pak prošlápnu, sundám nohu a tohle opakuji, tak to taky neškubne jen jednou (což by mělo- přidám, uberu) ale zase vícekrát... 3-4x.... :-(
Můžou se projevit takto vstřiky? I přesto, že to auto po vyprázdnění benzínu jelo OK? Je možné aby v nádrži i přes výplach něco zůstalo? Může benzín naftové vstřiky zničit ? Díky za typy ;-)
PS: při volnoběhu, prošlápnutí i pomalém přidání plynu žádný divný chod ani zvuk ani kolísání otáček.

Re: Getz 1.5 CRDi, 65kW - hodně škube (2000ot)

Napsal: 15 pro 2014, 21:01
od Jonas
Zdravím,
měl jsem podobný problém, mám najeto před 200tis km.
Vyměnil jsem rozvody a pořád nic, mimochodem byly jako nové, vyčistil jsem EGR.
Už zbývají jenom vstřiky, tak jsem zkusil používat aditiva VIF a je to v pohodě.

Re: Getz 1.5 CRDi, 65kW - hodně škube (2000ot)

Napsal: 17 pro 2014, 18:06
od durkovic
jednoznačne naftu aditivovať napríklad aj spomenutým VIFom. Inak čo sa Shell nafty týka tak je to kvalitou "od benzínky k benzínke..." mám v rodine ešte Forda s motorom 1.8TDCi 85kW ktorý má osadené nové vstreky, palivový filter. tankujeme väčšinou bud slovnaft alebo OMV ale raz sa tam načapoval Shell a to auto výkonovo zdochlo o 50% dole aj ked stále naftu aditívujem. jazdíme na chalupu do mierných kopcov a na usekoch kde to už mám odsledované že mierne pridám a auto vystrelí dopredu so Shell naftou sa to auto ledva šplhalo do tých kopcov.... takže po vyjazdení toho shit shellu som opäť prešiel na overený slovnaft. Toľko moja skúsenosť.

Re: Getz 1.5 CRDi, 65kW - hodně škube (2000ot)

Napsal: 17 pro 2014, 18:18
od Mexican
doporucoval by som namiesto priemerneho Shellu bud natankovat preverenu Globus / Euro oil naftu a poriadne naditivovat (Ekolube, STP VIF) alebo kupit plnu nadrz Verva Diesel

EDIT: skus tam naliat nieco takehoto: http://www.oleje.cz/p/wynn-s-diesel-cle ... -ml--11115. Idealne pri nizsej hladine paliva v nadrzi. Najlepsie skusenosti mam ked mi svieti hladove oko, nalejem tam nieco podobneho a natankujem cca 5l nafty, ktora pripravok rozviri po nadrzi

bojim sa ze benzinove extempore odnieslo cerpadlo