Stránka 1 z 2
prevodovka, optimálne otáčky
Napsal: 08 pro 2013, 20:53
od balumb
Zdravím, potreboval by som nejaký graf alebo pri akých minimálnych otáčkach auto funguje, aby som nešiel pod otáčky díki:) i30 1.6 MPI 88kW/120k
Re: prevodovka, optimálne otáčky
Napsal: 08 pro 2013, 21:57
od alarm
neviem, či potrebuješ graf... podla grafu sa nejazdí, skús zapnúť ucho cit. Určite zistíš, kedy sa dusí...
Re: prevodovka, optimálne otáčky
Napsal: 08 pro 2013, 22:08
od bembek
balumb -ja ti poradím, ale najprv poraď ty mne. Neviem kedy mám zapnúť stierače. Koľko musí pršať, aby to nedrelo na sucho? Ako husto môžu byť kvapky na skle, aby som ešte bezpečne videl na cestu?
Re: prevodovka, optimálne otáčky
Napsal: 08 pro 2013, 22:38
od Hardcam
budu sledovat, tohle tady jeste nebylo a ze uz tady byly lecjaky perly
Re: prevodovka, optimálne otáčky
Napsal: 08 pro 2013, 22:50
od mmv
Re: prevodovka, optimálne otáčky
Napsal: 09 pro 2013, 11:00
od balumb
Nemusite hned pisat ironicky, doteraz som jazdil na aute kde zhruba to minimum bolo pri 2000 ot. No. Chcel som len zistit kde zhruba ma i30 to minimum, lebo jazdit po meste 50-kou na 5.stupni je proti mojej voly. I ked tomu autu to nemusi vadit. Takze stacilo kludne napisat nejaku cifru. Napr od1500 po rovine. Totvsio:)
Re: prevodovka, optimálne otáčky
Napsal: 09 pro 2013, 11:52
od mmv
2000 ?? to byl nějakej polozávodnickej speciál nee ??
memám i30, ale moje 1,4 si těch 1000 ot nechá líbit docela komfortně, samozřejmě jenom tolik plynu aby to spíš vyrovnalo aerodynamické ztráty (dle OBD někde do 10Kw) taky logika auta začne dávkovat benzín za jízdy jako na volnoběh až někde kolem 1100 ot, klidně jezdi s citem podle toho našeptávače, myslím si, že tím nic nezkazíš, samozřejmě žádnej plnej knedlik
Re: prevodovka, optimálne otáčky
Napsal: 09 pro 2013, 19:40
od alarm
Vidíš, a mne sa na päťke jazdiť po meste neprotiví.Idem tak 50-55, samozrejme, žiadna prudká akcelerácia, len volná plynulá jazda. Tiež sa mi neprotiví z "päťky" dať "dva" a plný plyn.....
Re: prevodovka, optimálne otáčky
Napsal: 09 pro 2013, 20:07
od Robo28
Mám ten istý motor, ale automat a ten tam v pohode pri 50km/h dáva 5ku. Vtedy motor točí 1500. Kúsok nad 60kou tam mrskne 6ku. Takže pri pohodovej jazde sa dá jazdiť na 1500 otáčkach. Samozrejme pri potrebe náhle zrýchliť, je dobré podradiť.
Re: prevodovka, optimálne otáčky
Napsal: 10 pro 2013, 10:38
od balumb
Robo28 píše:Mám ten istý motor, ale automat a ten tam v pohode pri 50km/h dáva 5ku. Vtedy motor točí 1500. Kúsok nad 60kou tam mrskne 6ku. Takže pri pohodovej jazde sa dá jazdiť na 1500 otáčkach. Samozrejme pri potrebe náhle zrýchliť, je dobré podradiť.
Konecne rozumna odpoved,diki. Viac nepotrebujem:)
Re: prevodovka, optimálne otáčky
Napsal: 10 pro 2013, 16:08
od oltcitak
ale v poho,bezne sa pouzivaju grafy prevodoviek,tzv. pilovy diagram,kde sa najlepsie clovek zorientuje o odstupnovani prevodovky a jej vhodnosti pre dany typ motora...takze satiru odlozit pani..
Re: prevodovka, optimálne otáčky
Napsal: 10 pro 2013, 16:31
od rudolf.tomka
http://www.posterus.sk/?p=13110 opať som sa dozvedel niečo nové o prevodovke
Re: prevodovka, optimálne otáčky
Napsal: 10 pro 2013, 16:51
od mmv
to balumb: špatně si postavil otázku a mě to evokuje toto
http://www.meteleskublesku.cz/media/55/snd/16.mp3
oltcitak píše:ale v poho,bezne sa pouzivaju grafy prevodoviek,tzv. pilovy diagram,kde sa najlepsie clovek zorientuje o odstupnovani prevodovky a jej vhodnosti pre dany typ motora...takze satiru odlozit pani..
jak to myslíš "běžně" ?? to jako například, : dneska jedu do krkonoš, musím se podívat na pilový diagram a podle toho si vyberu to správné auto ???
ano, v motoristickém sportu snad , ale BĚŽNĚ ???
Re: prevodovka, optimálne otáčky
Napsal: 10 pro 2013, 17:31
od oltcitak
bezne v zmysle,ze existuju tie diagramy pre danu kombinaciu motorov a prevodoviek pre urcite auto..nic vic,nic min,ponatno? a ano v motosporte sa pre danu trat vyberie najvhodnejsia kombinacia prevodov(menia sa len stromceky v prevodovke,pripadne cela prevodovka,podla toho,co je rychlejsie) a ani v beznom civilnom jazdeni,nemusi byt uplne jasne,kedy su najnizsie otacky este vhodne,alebo uz nie,co znesie CR s VGT,uz neznesie TDi s WGT.....takze problematika hooodne siroka a povodny dotaz nebol az taky blby,ako tu poniektori sa snazili naznacit...len tolko
Re: prevodovka, optimálne otáčky
Napsal: 10 pro 2013, 18:36
od mmv
nepoňátno, prostě aby tady někdo z nás použil pilový diagram by musel mít nejmíň vyšší dívčí s nástavbou, takže když to své "běžně" doplníš třeba takto : " výrobci automobilů BĚŽNĚ při vývoji aut používají pilový ..." tak pak zmínku o pilovém diagramu ve vláknu jak řadit, nějak poberu
jinak to má stejnou hodnotu jako mý básníci ... nebo rada kdy pouštět stěrače a jestli trváš na slově běžně, tak sem hod kompletní diagram od zde uváděné I30 1,6 MPI