Stránka 1 z 5

Pálící se spojka

Napsal: 20 pro 2013, 12:44
od mkr
Ahoj,
nejsem si jist zda to není jen "vlastnost", ale pokud občas vůz někde "podržím" na spojce, tak je hned spojka cítit.
U vozidel jiných výrobců, se kterými jsem jezdil jsem se s "čichovými" projevy nesetkal (resp. naposledy u Favorita :mrgreen: )
Je pravda, že mi spojka bere až skoro nahoře, takže by to mohlo být i špatné seřízení s tím, že stále jemně prokluzuje a pak ji stačí málo, aby se začala pálit. Dále mne napadlo, že by mohlo být "měkké" obložení, což by neprospělo životnosti :evil: no a do třetice mne napadlo, že jen u Hjundééé podcenili odvětrání spojky, takže je hned cítit v kabině.

Má někdo podobný postřeh nebo už řešil?

Re: Pálící se spojka

Napsal: 20 pro 2013, 14:44
od bony
Pravdou je, že když jsem vezl ženu do porodnice, a dal jsem autu trošku záhul, tak spojka taky smrděla jak čert...

Re: Pálící se spojka

Napsal: 20 pro 2013, 22:30
od kentanjack
Smrdí od začátku. Stačí se 2 - 3x za sebou rozjíždět do pořádnýho kopce s brzdovým asistentem. V servise mi technik potvrdil, že to bohužel nový i30 tak mají.

Každopádně jsem to už nějakej pátek nepocítil, možná se to "vypálilo".

Re: Pálící se spojka

Napsal: 21 pro 2013, 06:17
od dalibordn
To dělala i předešlá řada i30.Co se divíte máte přece hnůůjdaj.

Re: Pálící se spojka

Napsal: 21 pro 2013, 09:59
od mkr
A má někdo zkušenost se životností? Třeba i u staré i30?
Ona se "pálí" každá spojka, jde o to zda to v kabině smrdí z důvodu méně odolného obložení nebo proto, že :hyu: podcenil odvětrání :-k

Re: Pálící se spojka

Napsal: 21 pro 2013, 14:16
od OGYN
Jezdím přes 40 let,a nikdy jsem se spojkou problém neměl :wink: Když je někdo kopyto,a jezdí s nohou stále na spojce( a že jich je hodně,jak mi potrdil kamarád učitel v autoškole) tak je možné spojku zlikvidovat poměrně brzy . Pocházím z generace,kterou na vojně učili jezdit a řadit i bez spojky,chce to mít cit pro auto ... :wink:

Re: Pálící se spojka

Napsal: 21 pro 2013, 15:54
od Hardcam
Mne u stary i30 dodnes nikdy nezasmrdela a mam 130tkm najeto, stezovali si na to hlavne 1.4ri, jsem ale nazoru, ze si za to mohli sami, protoze stejnou spojku a prevodovku jsem mel v Ceedu 1.4 a nesmrdela nikdy. Obecne spojky Hyu vydrzi 200tkm.
Dalibor se opet velmi hodnotne vyjadril, jak je u nej zvykem. Nechapu, proc mas tu potrebu jeste prispivat.

Re: Pálící se spojka

Napsal: 21 pro 2013, 17:42
od mkr
OGYN píše:Jezdím přes 40 let,a nikdy jsem se spojkou problém neměl :wink: Když je někdo kopyto,a jezdí s nohou stále na spojce( a že jich je hodně,jak mi potrdil kamarád učitel v autoškole) tak je možné spojku zlikvidovat poměrně brzy . Pocházím z generace,kterou na vojně učili jezdit a řadit i bez spojky,chce to mít cit pro auto ... :wink:
O kopytu tady nikdo nemluvil, takže prrr ... to bych si vyprosil. Jasně jsem psal, když někdy podržím auto na spojce, což je běžná praxe i u řidičů, kteří jezdí 40 let. Nemám tolik zkušeností jako ty - jezdím jen 35 let, 10 let jsem učil v autoškole (včetně takových blbů jako byla většina branců) a mám najeto téměř 2mil. km a také jsem nikdy problém se spojkou neměl.
Jen mne zarazilo, že při stejné technice jízdy jako u jiných vozů, které jsem vlastnil či řídil spojka cítit nebyla (abych byl přesný od časů Felicie), zatímco u :hyu: je cítit i po krátkém prokluzu.

Takže pokud nemáš nic k věci, tak si svoje modra nech od cesty :D/

Re: Pálící se spojka

Napsal: 21 pro 2013, 18:13
od dalibordn
Hardcam píše:Mne u stary i30 dodnes nikdy nezasmrdela a mam 130tkm najeto, stezovali si na to hlavne 1.4ri, jsem ale nazoru, ze si za to mohli sami, protoze stejnou spojku a prevodovku jsem mel v Ceedu 1.4 a nesmrdela nikdy. Obecne spojky Hyu vydrzi 200tkm.
Dalibor se opet velmi hodnotne vyjadril, jak je u nej zvykem. Nechapu, proc mas tu potrebu jeste prispivat.
Hardíku jen píšu co jsem také zažil s tímto autem.Že to dělalo asi hlavně jen u 1.4 ve 4 lidech něco v kufru do mírného stoupání to je omezující sem psát?Tak mě odstraňte ze seznamu.Tobě na korejcovy vše funguje na 100% buď rád a neodsuzuj lidi co mají nebo měli potíže.Nepoznal jsem v 50letech doposud auto,které má podobný problém.Ani řada jiných aut s naloženým vozíkem za sebou nemá takové problémy.
Hezké svátky vánoční a mír v duši.

Re: Pálící se spojka

Napsal: 21 pro 2013, 21:05
od Hardcam
Ja neodsuzuju tebe, ale ty neustale se opakujici sracky, co plodis, vzdyt neustale pises to samy uz dva roky, nic konkretniho, nic prinosnyho, prijdes, zaplives si, odtahnes.

Re: Pálící se spojka

Napsal: 21 pro 2013, 21:30
od laufas
Hardcam píše: . . . stezovali si na to hlavne 1.4ri, jsem ale nazoru, ze si za to mohli sami, . . .
lez jako vez :D

Re: Pálící se spojka

Napsal: 21 pro 2013, 22:13
od robil
Pro mkr Co si mam představit pod tvým označením krátkém prokluzu?
Já jsem provedl jen jednou pálení spojky (na fábiji)při pokusu o průhrab na dvojku při vytočeném motoru.Ale to byla má blbost.Jinak vždy protočím pneu.Držet auto na spojce je frajeřína nebo lenost používat ruční brzdu.Pak se nedivím že smrdí.Nevím jakými auty jsi jezdil ani jaké používáš teť.Jestli měls naftu a teť máš benál.Nafta má odolnější spojky,ta snese i delší staní na spojce.Nehledě na to že dnešní konstruktéři chodí na limity materiálu víc než v minulosti.
Jezdím jen 26let taky branec a zkušeností z autoškoly?Náš učitel byl šílený nervák dokázal vytrémovat tak žes netušil k čemu slouží kolo kterého ses držel.

Re: Pálící se spojka

Napsal: 21 pro 2013, 23:10
od mmv
OGYN píše:Jezdím přes 40 let... :wink:
ááá pán je specialista, ostatní jsou hovada ;-)
taky vám tady zasmrdím
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 03#p407358
stačí jeden necitelný rozjezd, a je třeba ten smrad vyvětrat, mé předchozí vozy takto nikdy nesmrděly, todle prostě smrdí a je to tak v poměru já:manželka 1:20
... já už se nedivím vůbec ničemu #-o

Re: Pálící se spojka

Napsal: 21 pro 2013, 23:19
od mkr
robil píše:Pro mkr Co si mam představit pod tvým označením krátkém prokluzu?
Já jsem provedl jen jednou pálení spojky (na fábiji)při pokusu o průhrab na dvojku při vytočeném motoru.Ale to byla má blbost.Jinak vždy protočím pneu.Držet auto na spojce je frajeřína nebo lenost používat ruční brzdu.Pak se nedivím že smrdí.Nevím jakými auty jsi jezdil ani jaké používáš teť.Jestli měls naftu a teť máš benál.Nafta má odolnější spojky,ta snese i delší staní na spojce.Nehledě na to že dnešní konstruktéři chodí na limity materiálu víc než v minulosti.
Jezdím jen 26let taky branec a zkušeností z autoškoly?Náš učitel byl šílený nervák dokázal vytrémovat tak žes netušil k čemu slouží kolo kterého ses držel.
Např. couvání do kopce - zajíždění do řady podélně stojících vozidel - tam prostě rychlost vozu reguluješ spojkou - no a pak abych "půl" hodiny větral auto [-X

Re: Pálící se spojka

Napsal: 21 pro 2013, 23:53
od mmv
ono ne nadarmo se tomu říká třecí spojka, má za úkol plynulý rozběh hnaného hřídele a rozpojení za provozu ,
za provozu se totiž krátký prokluz používá například při rozjezdu, kde výkonový rozdíl jednotlivých hřídelů se řeší mařením energie na třecích segmentech tohoto zařízení a přeměnu v teplo a tak když výrobce použije na tento segment něco kvalitou se blížící "hovnu" tak to taky pak hezky smrdí :-)
asi tak nějak :-)
(na blbou otázku, blbá odpověď)