Stránka 1 z 2

Vybitá baterie

Napsal: 28 pro 2013, 19:03
od modern
Ahoj všem,
tak vám tu chci popsat moji první nemilou zkušenost s I40, kterou mám teprve 9 měsíců a najeto cca 9000 km.

Chtěl jsem ráno nastartovat I40 poté, co cca měsíc stála zaparkována v garáži a ejhle, auto nenastartovalo. Motor to netočilo, jen se pobláznila elektronika, všechny kontrolky začaly blikat, relátka cvakat, po chvíli to nedetekovalo klíč ..... :(

Asistenční služba sice auto nastartovala ihned přes náhradní baterii a ukázalo se, že byla vlastně vybitá, ale jsem znervozněn tím, že defacto nové auto s novou baterií po delším stání v garáží nenastartuje ?! Jooo, prý je to u :hyu: a Kia běžný jev, tvrdil technik z asistenční služby, takže je to vlastně normální !

No uvidím, co na to servis, nechám prověřit elektroniku a baterii, tak jsem zvědav, jak se oni k tomu postaví.

Máte někdo podobnou zkušenost ?

Re: Vybitá baterie

Napsal: 28 pro 2013, 19:23
od Hardcam
Ano, bezna vec to byla u modelu, ktere mely spatny wirekabel a baterka byla za dva dny kaput. To, co rikaji mechanici a radoby fachmani od aut jsou obecne jen prazdny plky, at jde o VW, Skodu, Hyundai nebo Mercedes a ti, co jim to zerou, tech je mi lito. Co cekas od baterky, ktera tvoje auto musi zivit i pri necinnosti (autoalarm, dalsi spotrebice, pamet radia, PP)?

Re: Vybitá baterie

Napsal: 28 pro 2013, 19:39
od modern
Od nové baterky čekám, že bude minimálně 3 roky fungovat tak jak má, tak jak se mi doteď v jiných autech taky chovala.....

Re: Vybitá baterie

Napsal: 28 pro 2013, 19:53
od Hardcam
Osobne bych baterku pri tak dlouhym stani odpojoval.

Re: Vybitá baterie

Napsal: 28 pro 2013, 20:32
od Saimon
No hlavně bych nevěřil těmco to náhodou utáhnou v niveč!!!
Tak bych asi šel po kontaktech baterie a vše raději zkontroloval, jestli jsou oba poly namazané a řádně utáhlé. :wink: :)

Re: Vybitá baterie

Napsal: 28 pro 2013, 21:19
od rudolf.tomka
" 9 měsíců a najeto cca 9000 km" " co cca měsíc stála zaparkována v garáži " na CrDi dosť malý nájazd za 9 mes. :-k a za mesiac určite dosť výrazne klesne napätie v batérii /batéria vplyvom samovybíjania neustále prichádza o svoju nakumulovanú energiu, samovybíjanie prebieha aj u moderných batérií (asi 1% kapacity denne)

Re: Vybitá baterie

Napsal: 28 pro 2013, 21:30
od Martun
No divné to asi je.. kamarád nastartoval po půlročním stání obyčejnou škodovku. Baterie Varta. A motor naprosto v pohodě chytnul. Jen se převalil díky asi mírně zatuhlému a dokonale steklému oleji

Re: Vybitá baterie

Napsal: 28 pro 2013, 21:47
od Hardcam
Skodovka ale baterku nezatezovala zadnym odberem.

Re: Vybitá baterie

Napsal: 28 pro 2013, 21:54
od MICHAL77
Ono je jedno co je to za značku, jde o to co vše je v autě stále pod proudem (rádio-paměť, centrál a imo, možná i alarm, ŘJ) to vše si bere neustále proud. Pokud je auto používané na popojíždění tak baterie dost trpí a je možné že před odstavením nebyla zcela nabita. Potom je dost citelné prostředí v jakém parkuje (teplo - zima). Po měsíci dojde k autu, otevře dveře dálkou a v ten moment dostane baterka šok, další šok je vnitřní osvětlení, no a dorazí ji snaha o start - žhavení atd., na chudáka baterku celkem záhul. Pro takto dlouhé stání by se hodilo baterku napojit na udržování.

Re: Vybitá baterie

Napsal: 28 pro 2013, 21:55
od mmv
http://cs.wikipedia.org/wiki/Samovyb%C3%ADjen%C3%AD
měsíc je málo, změřil bych odběr na svým a na jiným a pak bych se podle toho zařídil - reklamoval, nebo odpojoval
edit : na druhou stranu člověk od asistenční služby má nejvíce zásahů v režimu doplnit palivo, nebo nastartovat auto při vybité baterii, takže by klidně mohl mít fundovaný názor, kterým značkám nejvíce dochází PHM a kterým klekaj baterky, stačí si najít v ADACu proč jezděj ke kleklým hjundajům oni #-o
... a ještě bych si dovolil otázku, co jiného má v útrobách nový hjůndaj proti starší škodovce co by mělo mít za následek tento fatální stav ??

Re: Vybitá baterie

Napsal: 28 pro 2013, 22:32
od Martun
No je fakt, že tam bylo pouze rádio a jeho paměť. a imitace alarmu, čili blikající dioda..
takže odběr asi nula nula nic.. a taky je pravda, že baterie byla před uložením auta do stodoly naprosto OK...

Re: Vybitá baterie

Napsal: 29 pro 2013, 16:51
od Tielk
Normalni to nebude ja nechavam auto v lednu 3 tydny venku na parkacu u letiste a zatim jsem vzdy po navratu odjel a to ma baterka letos 3 roky a byla to 2.4 jtd takze velkej motor z velkym odberem .

Re: Vybitá baterie

Napsal: 29 pro 2013, 17:20
od David PLEVA
Tak mi to chlapci nedalo a šel jsem změřit, kolik mi žere "uspaná" Sonata benzín 2,4. I s dálkovým startem, který neustále hlídá a komunikuje s přijímačem je to 315mA, s vytáhnutou pojistkou dálk. startu je to 150mA. Pokud auto stojí v garáži odemčené, je spotřeba dokonce 430mA, po zamknutí spotřeba opět klesne.

To je docela dost na to, abych po měsíci nenastartoval.

Re: Vybitá baterie

Napsal: 26 led 2014, 14:17
od modern
V servise baterii a její odběr proměřili a tvrdí, že je v naprostém pořádku a odběr je minimální , dle testu má baterie vydržet půl roku bez startování.

Dnes po 14 denním stání v garáži jsem opět nenastartoval :cry:
Během 20 let se mi tohle na jiných autech nikdy nestalo , začíná mě :hyu: brát o iluze , že je :hyu: kvalitní značkou , bohužel.....

Petr

Re: Vybitá baterie

Napsal: 26 led 2014, 14:46
od mikodim
Podobný problem sme mali v rodine s novou Ibizou 1.4B. Niekolko krat to odmietli riešiť, vraj sa s ňou jazdí na krátke cesty a nestihne sa dobiť.. Po kontaktovani priamo Seatu a sťažnosťou na konkretny servis sa zrazu ochota servisu zmenila a začali to rieši. Meranie neukázalo žiadny odber čo by tam nemal byť..potom to riešili novým softw RJ a ak ani to nepomohlo tak pridali voltíky na dobíjaní a zatial je to v pohode..