Nedostatky i40
Napsal: 26 led 2014, 16:52
Pre tých čo stále tvrdia, aký je i40 perfektný. Je to krásne auto, ktoré ale tak, ako takmer každé iné, má svoje muchy.
INTERIER:
- vŕzganie lesklých čiernych plastov v lete vo vyhriatom aute ( rieši v záruke aplikovaním textilnej pásky na kontaktné miesta)
- ošúpaný volant po krátkom čase užívania, vadí mu horúce slnko ( rieši v záruke prečalunením volantu)
- pískanie zámkov opierok zadných sedadiel (pomôže páska) https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 15#p418604
- nepríjemné ťukanie zámkov obalu sieťky za zadnými opierkami (pomôže páska a malá podložka) https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 15#p418604
- vŕzganie/ťukanie v palubovke ( rieši v záruke, prelepením vŕzgajúcich častí textilnou páskou )
- vŕzganie tesniacich gúm na dverách (proste menej kvalitná guma, rieši v záruke aplikovaním prostriedku na obnovu/údržbu gumových tesnení)
- sedadlo vodiča sa hýbe do strán ( rieši v záruke, ak nie je možné inak, výmenou sedadla)
- LEDka signalizujúca zaradenú spiatočku prestáva svietiť - len model s automatickou prevodovkou ( rieši v záruke výmenou)
EXTERIER:
- predné stierače pri ostrekovaní nedokončia cyklus a ostanú stáť cca 5cm vyššie (ďalšie zotretie bez ostrekovania zastaví stierače v správnej polohe)
- problémové predné aj zadné snímače prekážky ( rieši v záruke výmenou snímačov)
- prehnuté strešné lišty ( opraví, prípadne vymení v záruke)
- cúvacia kamera pravdepodobne navlhne a potom je obraz značne znehodnotený ( vymení v záruke) http://youtu.be/XYObrXsG-ng
RIADENIE:
- problém s prednými kotúčmi / trasením volantu pri brzdení ( rieši v záruke výmenou kotúčov)
- problém so zaradením 1. a 2. rýchlostného stupňa za studena (len manuálna prevodovka, rieši v záruke výmenou spojkovej sady)
- brzdové platničky súce na výmenu po cca 45.000 km ( vymení za peniaze od majiteľa)
NAVI:
- problém s dotykom na displeji NAVI (nepoznám riešenie)
- náhodné zamŕzanie NAVI (ak nie je možné inak, rieši v záruke výmenou)
OSTATNÉ:
- špiniace sa prahy všetkých dverí za nepriaznivého počasia. Následne zašpinené nohavice. (poznám veľmi dobre a dávam si pozor )
- pri otvorení piatych dverí keď je napršané, chvíľu padá na hlavu špinavá voda (poznám veľmi dobre a zatiaľ si dávam pozor )
- vybitie batérie v niektorých prípadoch už po 14 dňoch nepoužívania (nepoznám riešenie)
= s tým som sa stretol aj ja. Teraz (marec 2015) mám nabehaných kúsok pred 45000km.
= opakovane sa vyskytujúce po oprave
= u mňa už opravené / vyriešené
SERVIS:
Jedna vec je kvalita i40 a druhá ako sa stavia k riešeniu problémov:
Keď to zhrniem, na základe vašich aj mojich doterajších skúseností, väčšinu nedostatkov sú kozmetické a ich rieši zdarma v rámci záruky, aj keď treba niekedy cestovať ďalej k slušnému servisu. Veľa z vás sa presvedčilo, že vedia byť aj veľmi ochotní. Nie vždy sa im podarí problém odstrániť na prvý krát, ale mám pocit že sa snažia.
Ak sa importér dobre postará o svojich zákazníkov, nemusí byť všetko stratené. Bohužiaľ, niekedy to stojí veľa času a nervov, kým sa nájde naozaj slušný servis. A keď sa už nájde, znova to stojí voľný čas strávený v servise. Aj keď sa nakoniec podarí auto priniesť do požadovaného stavu, často to zanechá na majiteľovi jazvu, ktorú si so sebou ponesie hodne dlho. Preto je dobré si vymieňať informácie a takto si navzájom pomôcť.
Uvedené nedostatky sú zozbierané, nie su všetky moje.
INTERIER:
- vŕzganie lesklých čiernych plastov v lete vo vyhriatom aute ( rieši v záruke aplikovaním textilnej pásky na kontaktné miesta)
- ošúpaný volant po krátkom čase užívania, vadí mu horúce slnko ( rieši v záruke prečalunením volantu)
- pískanie zámkov opierok zadných sedadiel (pomôže páska) https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 15#p418604
- nepríjemné ťukanie zámkov obalu sieťky za zadnými opierkami (pomôže páska a malá podložka) https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 15#p418604
- vŕzganie/ťukanie v palubovke ( rieši v záruke, prelepením vŕzgajúcich častí textilnou páskou )
- vŕzganie tesniacich gúm na dverách (proste menej kvalitná guma, rieši v záruke aplikovaním prostriedku na obnovu/údržbu gumových tesnení)
- sedadlo vodiča sa hýbe do strán ( rieši v záruke, ak nie je možné inak, výmenou sedadla)
- LEDka signalizujúca zaradenú spiatočku prestáva svietiť - len model s automatickou prevodovkou ( rieši v záruke výmenou)
EXTERIER:
- predné stierače pri ostrekovaní nedokončia cyklus a ostanú stáť cca 5cm vyššie (ďalšie zotretie bez ostrekovania zastaví stierače v správnej polohe)
- problémové predné aj zadné snímače prekážky ( rieši v záruke výmenou snímačov)
- prehnuté strešné lišty ( opraví, prípadne vymení v záruke)
- cúvacia kamera pravdepodobne navlhne a potom je obraz značne znehodnotený ( vymení v záruke) http://youtu.be/XYObrXsG-ng
RIADENIE:
- problém s prednými kotúčmi / trasením volantu pri brzdení ( rieši v záruke výmenou kotúčov)
- problém so zaradením 1. a 2. rýchlostného stupňa za studena (len manuálna prevodovka, rieši v záruke výmenou spojkovej sady)
- brzdové platničky súce na výmenu po cca 45.000 km ( vymení za peniaze od majiteľa)
NAVI:
- problém s dotykom na displeji NAVI (nepoznám riešenie)
- náhodné zamŕzanie NAVI (ak nie je možné inak, rieši v záruke výmenou)
OSTATNÉ:
- špiniace sa prahy všetkých dverí za nepriaznivého počasia. Následne zašpinené nohavice. (poznám veľmi dobre a dávam si pozor )
- pri otvorení piatych dverí keď je napršané, chvíľu padá na hlavu špinavá voda (poznám veľmi dobre a zatiaľ si dávam pozor )
- vybitie batérie v niektorých prípadoch už po 14 dňoch nepoužívania (nepoznám riešenie)
= s tým som sa stretol aj ja. Teraz (marec 2015) mám nabehaných kúsok pred 45000km.
= opakovane sa vyskytujúce po oprave
= u mňa už opravené / vyriešené
SERVIS:
Jedna vec je kvalita i40 a druhá ako sa stavia k riešeniu problémov:
Keď to zhrniem, na základe vašich aj mojich doterajších skúseností, väčšinu nedostatkov sú kozmetické a ich rieši zdarma v rámci záruky, aj keď treba niekedy cestovať ďalej k slušnému servisu. Veľa z vás sa presvedčilo, že vedia byť aj veľmi ochotní. Nie vždy sa im podarí problém odstrániť na prvý krát, ale mám pocit že sa snažia.
Ak sa importér dobre postará o svojich zákazníkov, nemusí byť všetko stratené. Bohužiaľ, niekedy to stojí veľa času a nervov, kým sa nájde naozaj slušný servis. A keď sa už nájde, znova to stojí voľný čas strávený v servise. Aj keď sa nakoniec podarí auto priniesť do požadovaného stavu, často to zanechá na majiteľovi jazvu, ktorú si so sebou ponesie hodne dlho. Preto je dobré si vymieňať informácie a takto si navzájom pomôcť.
Uvedené nedostatky sú zozbierané, nie su všetky moje.