Stránka 1 z 2
Krach prodejen a servisů morava
Napsal: 28 led 2014, 19:30
od OGYN
Koupil jsem si
i proto,že v našem městě byla prodejna,a měl bych servis v místě ! Všechno je jinak ! Prodejna uzavřena
http://jihlava.idnes.cz/auta-nesmeji-na ... zpravy_mkk
Myslím,že pro
to není vůbec dobrá reklama ! Prodejní politika firmy je asi podivná,když se toto může zákazníkům stát ! Jako zákazníka mne nezajímá,jak má firma nastaven prodej,ale abych byl podveden dealerem a měl nové auto se kterým nemohu jezdit je nepochopitelné
Re: Krach prodejen a servisů morava
Napsal: 28 led 2014, 21:32
od condor
Otazka je jak muze HYU za to, ze nekdo vede blbe svoji firmu. I kdyby nahlizeli do ucetnictvi svych dealeru tak stejne nic nepoznaji.
Odesláno z mého GT-I9300 pomocí Tapatalk 2
Re: Krach prodejen a servisů morava
Napsal: 28 led 2014, 22:05
od t0x!n
Heh zrovna dneska mi kolega v praci rikal, ze muzu byt rad, ze jsem nekupoval tam, ze ma znamyho co kupoval taky I30ku a ma ji odtam a auto mu stoji pred barakem a nemuze s nim jezdit.
Zas na druhou stranu blbost lidi, koupit auto a nechat se ukecat na to, ze jim technicak poslou dodatecne, ja bych teda takovej vul nebyl
Stacilo, ze jsem si auto rezervoval a poslal penize a vyzvedaval tyden na to a do servisky mi napasali datum prodeje to datum rezervace. Pritom jsem auto prebral az po tydnu tzn. mam o tyden kratsi zaruku, i tak jsem delal dusno a pak to nechal byt, kdyz jsem zas na druhou stranu mel slevu asi 60000 oproti ceniku
Re: Krach prodejen a servisů morava
Napsal: 28 led 2014, 23:10
od mmv
no, ten rozdíl v tvém a tom případu cos psal, je akorát ten, že se ta situace stát tobě, tak nemáš ani auto, ani peníze, protože ty si zaplatil a že jsi nebyl "vůl", tak si jim to auto tam nechal, dokud oni nebyli schopni ho dodat včetně TP, a teď případ tvého kolegy, on zaplatil a odvezl si auto domů a čeká, jestli dostane TP dodatečně... něco mi říká, že je lepší vrabec v hrsti než holub na střeše
Re: Krach prodejen a servisů morava
Napsal: 28 led 2014, 23:28
od t0x!n
to ne, nedodaj komplet, odstupuju od kupni smlouvy na coz mas ze zakona narok
Re: Krach prodejen a servisů morava
Napsal: 28 led 2014, 23:41
od mmv
ano samozřejmě na to máš nárok, a též máš nárok se pak postavit do fronty věřitelů a čekat co a jestli vůbec něco na tebe zbyde, pořád si myslím, že je lepší mít to auto doma, prachy sem už za ně poslal tak i kdyby mi ten TP nedali tak pořád mi ten brabec vychází líp jak to pofidérní odstupování od smlouvy
Re: Krach prodejen a servisů morava
Napsal: 29 led 2014, 00:48
od Hardcam
osobne bych taky radsi auto pred domem, nez si naivne myslet, ze nekdy uvidim prachy...takovy reseni tu nekdo mysli vazne?
Re: Krach prodejen a servisů morava
Napsal: 29 led 2014, 08:01
od Mr. HYUNDAI
To OGYN: Chápu, že Tě sejří, že jsi si koupil auto v prodejně ve svém městě a ona už tam není. Nicméně změna je život, ne?
Je potřeba taky rozlišit proč ten který dealer skončil. Třeba AutoActivity prostě zkrachovalo, postavili největší showroom na Vysočině za 90 mio a nezvládli to. Bum - insolvence, konec. Návazným problémům se tady věnujeme ve vláknu kolem nedodání TP v sekci ix20.
Druhá možnost je nedohoda dovozce s dealerem na další spolupráci. Důvodem v poslední době je, že se importér snaží tak trochu "ovládat" finance samotných dealerů. A mnohým se to nelíbí, a tak spolupráce prostě skončí, protože jak mám já zacházet se svými penězi mi nikdo zvenčí prostě říkat nebude.
Nicméně dovozce se maximálně snaží mít mapu pokrytou, takže to, že konkrétní dealer ve městě skončil neznamená, že tam za pár týdnů či měsíců nezačne
zastupovat někdo další. Začne.
Ale moc dobrá reklama to není, to je fakt
.
Re: Krach prodejen a servisů morava
Napsal: 29 led 2014, 10:17
od OGYN
Dočetl jsem se v jedné diskusi názor,že třeba pokud si koupíš např. PC,také nezajímá jeho výrobce koncový uživatel,a vše řešíš s prodejcem! To je pravda,ale k PC nepotřebuješ Spz, TP,povinné ručení popř havarijní
O podobném případu s nevydáním TP jsem ještě neslyšel
a mrzí mne,že to potkalo zrovna
! Má důvěra je značce
je narušena,a příště si rozmyslím,jestli nekoupit třeba Octavii,snad to má Škoda lépe ošetřeno
Re: Krach prodejen a servisů morava
Napsal: 29 led 2014, 12:20
od Mr. HYUNDAI
Moje důvěra v
je podkopávána dlouhodobě a úplně jinými věcmi
. Ale to je jiný příběh.
Zklamu Tě, systém je všude stejný. Vždy je to řetězený prodej a dovozci (resp. výrobce Škoda Auto) vydají TP až po zaplacení auta dealerem. To je obecná praxe. Ale k problematice nevydání a vydání TP a odpovědnosti a právních aspektů celé věci se vede velmi podrobná diskuze ve vláknu u ix20. Opět s potvrzením pravdy, že jediný právní výklad neexistuje
.
Re: Krach prodejen a servisů morava
Napsal: 29 led 2014, 12:31
od mkr
Mr. HYUNDAI píše:Moje důvěra v
je podkopávána dlouhodobě a úplně jinými věcmi
. Ale to je jiný příběh.
Zklamu Tě, systém je všude stejný. Vždy je to řetězený prodej a dovozci (resp. výrobce Škoda Auto) vydají TP až po zaplacení auta dealerem. To je obecná praxe. Ale k problematice nevydání a vydání TP a odpovědnosti a právních aspektů celé věci se vede velmi podrobná diskuze ve vláknu u ix20. Opět s potvrzením pravdy, že jediný právní výklad neexistuje
.
Pokud dealer neposlal peníze na
tak to bude asi velký problém, protože auto tím pádem padne do "konkurzní podstaty" a dotyčný se může pouze připojit k insolvenčnímu řízení.
Předpokládám, že
má ve smlouvách s dealery velice dobře ošetřen institut přechodu vlastnictví a v případě nezaplacení dealerem je vůz stále majetkem
, takže je jedno, kde stojí - zda u dealera nebo u poškozeného na dvoře, protože bude povinen ho majiteli (rozuměj
) vrátit, a zaplacené peníze vymáhat na dealerovi.
Osobně bych už v tomto případě podal trestní oznámení na jednatele a majitele zmíněné firmy. V tom případě je aspoň nějaká šance (i když malá) se dostat zpět k penězům, protože už se nemohou schovat za firmu s.r.o.
Pokud dealer poslal peníze na
a techničák leží někde "v zavřené" firmě, tak bych
požádal
o vydání náhradního velkého techničáku.
Re: Krach prodejen a servisů morava
Napsal: 29 led 2014, 13:36
od Richard555
Mr. HYUNDAI píše:Moje důvěra v
je podkopávána dlouhodobě a úplně jinými věcmi
. Ale to je jiný příběh.
Zklamu Tě, systém je všude stejný. Vždy je to řetězený prodej a dovozci (resp. výrobce Škoda Auto) vydají TP až po zaplacení auta dealerem. To je obecná praxe. Ale k problematice nevydání a vydání TP a odpovědnosti a právních aspektů celé věci se vede velmi podrobná diskuze ve vláknu u ix20. Opět s potvrzením pravdy, že jediný právní výklad neexistuje
.
Bohužel je systém u všech dovozců a dealerů stejný , i když tomu tak nebývalo, asi do roku 2008-09, tehdy se auta dodávala k dealerovi s velkým TP i když nebyla dovozci zaplacená a právě zmiňovaná Škoda resp. nějakej "chytrej debil" dealer to tehdy posral všem tím, že vesele auta prodával, ale už je zastoupení značky neplatil...... tehdy to pro klienty dopadlo celkem dobře, auta byla s TP a registrována, takže ostrouhala Škodovka a aby se toto nestalo znova, začal se aplikovat systém, že dealer dostane jen auto a TP se vystaví až po zaplacení auta dovozci čili zastoupení...... Nevím jak z tohodle kolotoče ven, díky tlaku na konečné ceny jsou marže z prodeje auta minimální pohybují se v řádu několika % a navíc z toho dealer musí provést předprodejní servis, takže z auta za 200000,- má dealer skoro prd....... vše se musí pak nahonit na servisu......
Jakmile jdete v tomto systému kupovat auto, podstupujete riziko, že sice za auto zaplatíte, ale dovozce už vaše peníze od dealera nedostane a pokud je nedostane nevystaví TP, tudíž se nedá auto zaregistrovat a je v podstatě až do zaplacení majetkem dovozce...... že jste dealerovi zaplatili je celkem nepodstatný, protože auto nebylo majetkem dealera.....
Jak z toho ven, nevím, když důvěra je takto zprzněna, žádný dealer vám neumožní zaplatit za auto přímo dovozci a provizi sobě, to by bylo jasný za kolik auto kupuje a kolik na něm vydělá i když z toho co jsem výše napsal, by se asi styděl, že za takových podmínek vůbec podniká...... Tesco má na rohlíkách podstatně vyšší zisk
Re: Krach prodejen a servisů morava
Napsal: 29 led 2014, 13:45
od Mr. HYUNDAI
Tenhle systém fungoval už mnohem dřív. Já ho pamatuju ještě za MOTOKOVu, taky mi Jituška (jak tá tu ženskou tenkrát miloval a ona na mě kašlala - ani se jí nedivím, byl jsem mladej blb!) vystavila a dala TP až když jsem finanční ředitelce buď ukázal z banky oražený papír o převodu peněz na jejich účet nebo je u paní ředitelky rovnou vysázel na stůl! Jo, to byly v minulém století postupy, co?
Ale vzpomíná se na to hezky, o tom žádná.
Ale přišel jsi s nápadem, který je po drobné modifikaci řešením. Platit auta rovnou dovozci, který dealerovi pak už jen přepošle rozdíl mezi fakturovanou částkou prodejce Tobě a jím prodejci. Takže by vlastně dostával "provizi zpětně" ze zaplacených faktur od zákazníků. Bylo by s tím sice dost papírování navíc, ale průserům ála AutoActivity by se tím předešlo. Krach dovozce je přeci jen méně pravděpodobný.
O "nemaržích" tu radši nebudeme mluvit. To jen lidi bez znalosti "zákulisí" si myslí, že na každým autě je marže 50%.
Re: Krach prodejen a servisů morava
Napsal: 29 led 2014, 14:37
od Richard555
no já tehdy prodával Chevrolety a pamatuju doprodej aut za salonu kde jsme měli TP i auta, a právě v době kolem roku 2009 začly chodit auta bez TP a jezdilo se pro ně až po zaplacení ....... Možná že to jednotlivý dovozci zaváděli tento systém v různou dobu..... Ale tenhle systém fakt není moc bezpečnej v případě krachu nějakého dealera ostrohá zákazník a značka si udělá ostudu...
Re: Krach prodejen a servisů morava
Napsal: 29 led 2014, 16:54
od OGYN
Zajímalo by mne,jak prodej probíhá na západ od nás,třeba v Německu
Je jasné,že tam jsou jiné manýry,bo nepoznali "budování rozvinutého socialismu"(myslím západní NSR
)