Stránka 1 z 1
Přestavba na E85
Napsal: 19 úno 2014, 21:41
od Aura
Mám Hyudai Matrix,kde jsem nainstaloval sadu na přestavbu E85 Autoethanol vrze 4.2. Při instalaci jsem ale musel vyjmout těsnění z konektoru aby šel zacvaknout. Má někdo podobnou zkušenost. Dál jsem se chtěl zeptat jaké jsou zkušenosti s programováním, zda je lepší nechet tovární nebo upravit.
Děkuji
Re: Přestavba na E85
Napsal: 19 úno 2014, 22:59
od delarosa68
Re: Přestavba na E85
Napsal: 19 úno 2014, 23:00
od robil
Rychle se toho nesmyslu zbav zaděláváš si na zbytečné problémy.Na palivu nic neušetříš jen riskuješ problémy s motorem.Pročti si forum a nezakládej další zbytečné témata.
Re: Přestavba na E85
Napsal: 19 úno 2014, 23:34
od delarosa68
Nesmysl to není,na palivu se ušetří,hledat na fórum by měl a poté se může rozhodnout, zda je to nesmysl nebo ne.Co neskusíš nezavrhuj,spousty lidí na to jezdí a naprostá spokojenost
Pročti si fórum.
Re: Přestavba na E85
Napsal: 20 úno 2014, 12:13
od Hardcam
Predevsim to neni prestavba a co se provozu tyce, je to k nicemu.
A z vlastni zkusenosti mluvim, muj Colt je touhle ficurou vybavenej, ale nikdo na to nejezdi. Milerad vyskubu a prodam za flasku.
Re: Přestavba na E85
Napsal: 20 úno 2014, 12:58
od Mr. HYUNDAI
Samotný provoz na E85 až takovým nesmyslem není, ale... Ale auto na něj musí být připravené už z výroby, jinak hrozí nemalé problémy. Přírodní etanol, tedy složka tvořící 85% složení paliva, je velice agresivní látkou, která jednak dává pořádnou čočku všemu pryžovému s čím se setká, jednak je silně korozivní. Právě z těchto důvodů se pouhé SW úpravy nedoporučují, protože časem odejdou části palivového vedení. I shořelou káru jsem už viděl, když se to svistvo proleptalo palivovým vedením tak nešťastně, že to káplo rovnou na rozžhavený výfuk
.
Nicméně každý svého štěstí strůjcem...
Re: Přestavba na E85
Napsal: 20 úno 2014, 13:56
od Ráďa
Já to používám od září 2012 a POHODA. Přestavbu jsem kupoval od Flexcar a našel si jejich partnerský servis
http://www.flexcar.cz/partnerske-servisy. Tam si borec nechal auto přes noc, aby řádně mohl doseřídit studené ranní start. Mám s tím najeto 15 tis a vidím jen samé plusy. Mám tu jednoduchou co stojí nyní okolo 3 tisíc. Já ještě dával 5 tis. s montáží. Nyní je i model, který sám dávkuje podle teploty a tento lze zapsat do techničáku, stejně jako LPG.
Měnil jsem palivový filtr a při výměně oleje dal svíčky -tvrdší , jako na LPG. Letos je zima NIC MOC, ale loňskou jsem ani nepřepnul na jednotce E70. Kámoš to montoval se mnou stejně do Octavky 74kW a v zimně přidává kvůli startům do 50lit E85 5-10 litrů N95. To já nedělal a nedělám a startuji v pohodě. Jen si člověk musí vzpomenout ráno nechat otočený klíček cca 10 vteřin. Další se musí pamatovat na to obráceně, že když je při vypnutém motoru zapnut klíček tak by se v létě mohlo auto uchlastat, proto vypnout a počkat zase 10 vteřin až přepne do normálního provozu a startovat. Neznámí lidé žasnou, že "žhavíte" ráno benzinové auto. Tyto studené starty jsou u i30 od cca 5 stupňů nad nulou. Když je už +10 st. tak přijdu a startuji jak v létě. Mimo Flexcaru jednotky prodává i mnoho jiných firem a tak se na webu koukněte na zkušenosti a pročtěte si fórum hodně zpět a tam se o nekalých praktikách konkurence dovíte.
http://www.flexcar.cz/zkusenosti-zakazn ... stavba-e85
Ještě jednou: fakt doporučuji
Re: Přestavba na E85
Napsal: 20 úno 2014, 20:10
od robil
Samé plusy?Spotřebu neřešíš?
Ta je nejdůležitější!
Udávají zvýšení krásných 18% realita je 25-30%.
Jezdil jsem 10 měsíců na E-85 a spočítal jsem si že musí být rozdíl v cenách paliv 9 kč. abych byl na nule.A to nepočítám vstupní náklady.
Kalkulačka FLEXCAR udává zvýšení 18% v loni udávali 15% i tak je zvýšení hodně podhodnoceno.Jestli si podíváš na kalkulačku FLEXCAR zjistíš že mají přednastaveny hodnoty které vypadají krásně.Jestli tam dosadím hodnoty mé
rozdíl v ceně paliv 9kč.
zvýšení spotřeby 30%
průměrnou spotřebu 6,5l.
roční nájezd 10000km.
vyjde mi roční uspora 682,5kč.
To mi za jakékoliv případné problémy opravdu nestojí!
Je podloženo vědecky že V E-85 je o třetinu méně energie.To je stejné jako kdybys topil v kotli na uhlí dřevem a divil se proč je stále zima.
Re: Přestavba na E85
Napsal: 20 úno 2014, 21:46
od delarosa68
Spotřeba u Sonaty Y3 2.0 je nyní 10 l E-85 na 100.Samé couračky 20-30km po Kladně Slaný Kralupy.Delší trasy Kladno-Beroun-Zdice-Příbram-Písek-Temelín asi 165km za 9.5 l na 100.Cesta žádný šetření.Tam i zpět plus nějaké couračky po Týně n. Vlt. 400km. Tankujem 39 litrů E-85 za 1000Kč, vždy dojedem s čím jsme vyjeli 8-10 l. N-95 natankuji za 1000 Kč +- 28 litrů. Při spotřebě 8.5 na 100 které si
na delší cesty brala bych chodil při zpáteční cestě asi tak z Jinců pěšky.Na 400km je cenový rozdíl +- 200Kč , Jezdím tam minimálně jednou měsíčně,takže u mě úspora +-2400Kč ročně a k tomu +-10000km za 2.60Kč -1km oproti N-95 za 3.20-1km.To není zanedbatelný
Re: Přestavba na E85
Napsal: 21 úno 2014, 13:58
od Ráďa
"robile" já nepsal, že kalkulačka je nastavena přesně. Ona jde upravit i tím, že dáš například i 40% navýšení. Mě vychází spotřeba tankování plná/plná opravdu o cca 25% výše, ale i tak to je při 10tis km úspora okolo 2 tis Kč. Ano výhřevnost je menší-souhlas. Vše u E85 je alternativa!!!! a také se to tak musí brát! Mě například těší i to, že nepřispívám petrolejářským firmám k ziskům a nepřispívám placením spotřební daně. Zase někdo řekne, že se přispívá Babišovi, který pěstuje cukrovku atd. Mě to nevadí, jelikož nejvíce Kč z daní zůstane zde a ne v Rusku, Emirátech atd těžařům a jinde zpracovatelům. Blbost,co? Další nevýhoda je, že palubní PC nepíše co opravdu dává. Je to tím, že vstřik je delší/vydatnější a PC neví o kolik a tak udává klasiku N95. Na to si člověk ale zvykne.
Každý z nás má přeci na výběr a když je tolik možností alternativy, tak jsem chtěl toto zkusit. LPG je drahá investice, o CNG nemluvím a právě E85 a to i díky rozrůstající se síti čerpaček je fajn. Jak jsem včera dával, tak cena nyní je okolo 3 tisíc s montáží, tak proč ne!!!?? Jinak Tvé přirovnání s kotlem je fajn. Já sám raději dávám Hnědé uhlí/Černé uhlí. se dřevem je to jinak.
Re: Přestavba na E85
Napsal: 21 úno 2014, 18:52
od robil
Naprosto stejně jako ty jsem mluvil i já (včetně Babiše)ale jen do té doby než začali problémy které mohli souviset s E-85.Vše začalo s špatnými starty,spotřeba se šplhala do závratných výšin,seřizování nepomáhalo nebo jen dočasně.Auto za jízdy zdechalo. Servis říkal něco o vadné řídicí jednotce motoru,nakonec šla jednotka ven a všechny problémy byly pryč.Jen motoru jsem ubral za 10 000 km. takových 80 000 km. na životnosti.Říkali mi že vyšší tlaky odrovnaly motor.Začal brát olej.Jestli spočítám cesty do servisu ztracený čas náklady na náhradní dopravu jsem hodně v mínusu.Nám všem se líbí pohled na stojan u pumpy ale už si málokdo dokáže spočítat kolik opravdu získá úpravou.Jestli vůbec!Jen pro pořádek servis který úpravu prováděl už přestavby nedělá!