Ahoj, tak si tak nějak při snídani přemýšlím a napadlo mě, jakej je vlastně rozdíl v konstrukci 1.4 a 1.6 když vlastně na venek se jeví stejné. Je konstrukčně nějakej zásadní rozdíl nebo jde jen o jiný vrtání a jiný vstřikovače? Ptám se protože teoreticky by pak mohlo jít změnou vrtání u 1.4 se dostat na parametry 1.6 "poměrně snadno."
Samozřejmě nejsem odborník na motory, tak mě prosím hned nekamenujte.
rozdíl v konstrukci 1.4 a 1.6 CVVT
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
rozdíl v konstrukci 1.4 a 1.6 CVVT
Hyundai i30 BLUE DRIVE 1.4 CVVT 2010 80kW
- Reklama
- David PLEVA
- ****
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 22 lis 2005, 18:35
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozdíl v konstrukci 1.4 a 1.6 CVVT
Oba motory jsou z řady Gamma, tady je odkaz na wiki i s údaji, které potřebuješ k porovnání.
Hyundai Gamma engine
Hyundai Gamma engine
NOW:
Hyundai Azera TG'07 3.8V6 LIMITED US
Hyundai Grandeur TG'09 3.3V6
HISTORY:
Hyundai Elantra XD'01 2.0GLS
Hyundai Sonata NF´05 2.4i ELEGANCE LPG
Hyundai Sonata Y-3B´96 2.0i 16V GLS
Hyundai Lantra J2 ´97 1.6 16V
Hyundai Azera TG'07 3.8V6 LIMITED US
Hyundai Grandeur TG'09 3.3V6
HISTORY:
Hyundai Elantra XD'01 2.0GLS
Hyundai Sonata NF´05 2.4i ELEGANCE LPG
Hyundai Sonata Y-3B´96 2.0i 16V GLS
Hyundai Lantra J2 ´97 1.6 16V
Re: rozdíl v konstrukci 1.4 a 1.6 CVVT
Je to všechno uplně stejný. Pouze 1,6 má o několik mm (10)větší zdvih a tím na každém válci udělá 50 ccm objemu navíc. Ideální řešení z pohledu nákladů výroby.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG