Stránka 1 z 1
klepání v motoru
Napsal: 20 zář 2006, 19:12
od likr
Zdravím všechny.Mám menší problém se zvukem motoru.Ozyvá se mi z něho klepání,který vychází z vrchní části někde vedle svíček.Ten zvuk připomíná motor nafťáku.Slyšel jsem i názor,že to může být olejem.Je tam Texaco Havline 10w-40.Jde mě hlavně o to je,jestli je možno s touto závadou ještě nějakou chvíli jezdit.Jedná se o Lantru 1,6 r.v 1996.Dik moc za připadnou radu.
Napsal: 20 zář 2006, 20:33
od jelensoft
Ahoj, zaleží na tom, odkud se zvuk ozývá, pokud to jde z pravé strany hlavy - na druhe straně než je rozvodovy řemen, tak to je řetízek mezi vačkami, který klepe při volnoběhu o plechový vinglík - zvuk je většinou nepravidelný, no a pokud se ozývá pravidelné cvakání zpod víka ventilů a při přidání plynu pravidelně zrychlí, tak to zrychlíš bude nejspíš hydroštel ventilu.
Napsal: 21 zář 2006, 15:35
od Topek2
dolej tam olej,pak to ztichne,když my ubyde dělá my to taky.Doleju a je klid.Myslel sem prvně že mě čekaj ventilky
,ale prostě sem jen přilil.
,na měrce držet spíše horní hranici.
Napsal: 21 zář 2006, 17:35
od jelensoft
Co to je za blbost? Jestli jsou hydroštely v čoudu, tak ti nepomůže ani když ten motor olejem naplníš. Záleží taky na tom, co to je za motor a kolik má nalítáno, o tom se totiž panáček nezmiňuje.
Napsal: 21 zář 2006, 18:23
od Topek2
no taky se nezmiňuje o hydroštelech. Mě prostě když klesne hladina oleje níž tak se my ozve klepání od ventilů,a když o něco doleju tak to ztichne a hotovo.Neříkám že to je u něho stejné,píšu co pomáhá mě.Určitě může zkusit nejdřív tohle než to dá do servisu bo tak.
a co má za auto by mohl teda napsat,to jo
Napsal: 25 zář 2006, 18:27
od Mates
Ten olej a jeho hladina je příčinou toho klepání. Opravdu stačí dolít a nezabívat se tím. Nelej tam žádné příměsi stejně to nepomáhá-vlastní zkušenost. Jó a začal jsem dávat 15W-40 a dolívám mnohom méně než dřív.
MATES
Napsal: 25 zář 2006, 18:40
od rade622
A kolik máš natočeného na tacháči? Je fakt, že nízká hladina oleje se fakt takto projevuje, švagrovi to řvalo jako traktor, dolil a klid.
Rade622
Napsal: 25 zář 2006, 20:52
od Pajk
Napsal: 26 zář 2006, 17:42
od likr
Děkuji všem za rady,zkusím dolít olej.Je pravda,že je těsně nad spodní ryskou.Jinak mám Lantru 1,6i r.v. 1996 a motor má nalítano cca 70 tis.km.Ještě jednou dík všem za pomocDoliju a dám vědět..
Napsal: 28 zář 2006, 21:43
od Sparrow
Měl jsem stejný problém ted hlídám hladinu k horní rysce a je to v pohodě ale dávám polosyntetiku
Napsal: 30 zář 2006, 12:23
od likr
Děkuji všem kteří mě poradili, opravdu to klepání ventilů bylo nižším stavem oleje. Dolil jsem a motorek zase jenom šeptá...ještě jednou díky všem,bez vás bych šel na diagnostiku a tam by mě obrali a až pak by mě řekli,že mám dolít.
Napsal: 30 zář 2006, 16:58
od Topek2
od toho jsme tu
Napsal: 07 říj 2006, 09:21
od kopir
Zdar chuapi. Mne tiež klepoce na pravej strane, asi retiazka medzi vačkami. Kúpil som novú a chcel by som si ju vymeniť. Už som si porobil na aute všeličo, ale neviem či na to mám, či tam netreba niečo nastavovať, pretáčať vačky.......poraďte, kto to už robil a či nebude lepšie to dat automechanikovi.
Skúšal som dat dole kryt ventilov, aby som sa na to pozrel, ale nešiel, ako keby sa tam s tým tesnením prilepil, radšej som to zmontoval späť, aby som to tesnenie nedotrhal, poprípade nepraskol kryt. Je aj na to dáka rada, jak to dat bez poškodenia dole ? Dík.
Napsal: 07 říj 2006, 23:09
od kopir
Nikto mi neporadí ?
Napsal: 09 říj 2006, 07:37
od ryba
tak tesneni stoji dve kila, vetsinou ho maji na sklade. Jinak bys to tam skutecne mel videt. Dve vackovy hridele a mezi nimi retizek. Jak se meni, vsak nevim (8V)