Stránka 1 z 1
Výběr motorizace pro i30 kombi
Napsal: 17 bře 2014, 05:25
od josefMH
Ahoj, dobrý den,
chtěl bych se poradit ohledně výběru zánovního vozu i30 kombi (max. 10.000 km / 1rok). Cenový strop je 350.000 Kč, předpokládám roční nájezd cca 25.000 km (1/3 dálnice, 1/3 okresky, 1/3 město) a váhám mezi motorizacemi 1,6 CVVT a 1,6 GDi. Má někdo zkušenosti s oběma motorizacemi ? Vyplatí se za GDi připlácet ? Jde mi především o dynamiku, spotřebu, servisní náklady...
Ještě mě napadla i varianta 1,4 CVVT + LPG, ale bojím se horší dynamiky.
Předem moc díky za rady, názory !!!
Re: Výběr motorizace pro i30 kombi
Napsal: 17 bře 2014, 06:47
od only_one
musíš si zvolit, zdali chceš šetřit a nebo se lépe svézt, tady jiné volby nejsou. LPG ti za pět let našetří mraky peněz ale nesvezeš se a musíš okolo toho více lítat se servisem. Ostatní se svezeš, ale zaplatíš si to. Motory jsou jinak všechny celkem fajn.
Re: Výběr motorizace pro i30 kombi
Napsal: 17 bře 2014, 07:15
od josefMH
Díky za odpověď. Vidím to spíše na tu 1,6 ale stále nevím, zda CVVT nebo GDi. Jaké jsou reálné spotřeby těchto motorů ? Je rozdíl v dynamice znatelný ? Není GDi nákladnější na servis (např. lepší olej atd.) ? Nemusím se do budoucna u GDi bát drahých oprav (s ohledem na větší složitost motoru) ?
Asi mám hloupé otázky, ale nekupuju auto každý den a o motorech Hyundai nevím skoro nic. Snažím se získat co nejvíce informcí, abych nebyl později zklamán.
Všem moc díky za rady, názory a osobní zkušenosti
Re: Výběr motorizace pro i30 kombi
Napsal: 17 bře 2014, 10:02
od idam.i
1,6 CVVT moc nepoznám,ale čo sa 1,6 GDI týka tie viem povedať čosi.
Motor je určite pružnejší a aj o niečo úspornejší.Zatial je úplne bez problémov,ale je otázka ako to bude po najazdení 100.000 a viac kilometrov.Jedná možná slabšia časť môže byť zanášanie nečistotami pri priamom vstrekovaní.Respektíve pri spalovaní priamo vstrekovaného paliva podobne ako v diesly.Zatial to vyzerá,že to funguje no pokial plánuješ vlastniť auto dlhšiu dobu,tak jedine v tomto vidím možný problém.CVVT nie je zlý motor a určite z dlhodobé hladiska je viac overený.Na druhej strane ,prečo si nekúpiť niečo novšie a lepšie,keď môžem.A ešte nie je ďaleko doba,keď auta s nižším plnením emisných noriem budú mať zakázaný vjazd do centier miest.
Re: Výběr motorizace pro i30 kombi
Napsal: 17 bře 2014, 10:21
od Dalin
Pro kombík jednoznačně 1,6 a vzhledem k limitu by jsem zvolil vyspělejší GDi.
O spolehlivost se nemusíš bát,
patří ve spolehlivosti motorů do špičky.
Škoda, že jen motorů.
Re: Výběr motorizace pro i30 kombi
Napsal: 17 bře 2014, 11:58
od josefMH
to idam.i: Moc díky za informace. Kolik máš najeto a jaká je spotřeba ? Auto si chci nechat co nejdéle, proto to také tolik řeším.
Jasně, také mám rád pokrok a nové technologie, ale na druhou stranu by mi větší náchylnost / horší spolehlivost motoru (z důvodu jeho větší složitosti) nestála třeba za spotřebu nižší o např. 0,2 l/100km. Ale např. s těmi emisními třídami máš pravdu…
to Dalin: Ok, díky za názor
Re: Výběr motorizace pro i30 kombi
Napsal: 17 bře 2014, 19:02
od idam.i
Mám najazdených 60.000km,Spotreba sa mi pohybuje madzi7 až 7,5litra a to bývam v BA.No pravda je ,že dosť jazdím aj mimo.Ja som spokojný,ale predpokladám výmenu auta po 4 rokoch,teda ešte v záruke.Pokial si chceš nechať auto dlhšie,asi by som volil istotu.
Myslím,že CVVT plní EURO 4 a to by ešte dosť dlho malo stačiť.