Stránka 1 z 2
Ruční brzda a pohyb kola
Napsal: 06 dub 2014, 21:03
od sefina
Zdravím, tak dnes jsem přezouval na letní kola a čeho jsem si všiml na zadní nápravě při dotahování kol, že na jedné straně se mi kolo při dotahování pohybuje *-1cm a na druhé straně je úplně nehybné při zatažené ruční brzdě. Je to jen předokolka, takže nějaké vůle nehrozí. Kdybych nepoužil momenťák na dotažení, tak si toho ani nevšimnu, protože běžně používám pneumatickou utahovačku. Co to je !!!! Zase nějaká vlastnost
ne bo co?
Re: Ruční brzda
Napsal: 06 dub 2014, 21:10
od petr.s
Takhle na dálku se to těžko lokalizuje, ale jen nechápu proč by předokolka nemohla mít vůle na zadní nápravě, jak píšeš, že nehrozí. Co by to teda potom bylo?
Re: Ruční brzda
Napsal: 06 dub 2014, 21:14
od sefina
Takovéto vůle jsem měl na diferáku u Iveca s 450 tis. km, ale tady diferák vzadu není a tak mne nenapadá z čeho to může být, aby se mi kolo při zatažené ručce pohybovalo *- 1cm a pak je natvrdo zabrzděné. Druhá strana je ok, tam se mi to nehlo. Ještě to zítra znova zvednu a kouknu na to, ale je mi to divné.
Re: Ruční brzda
Napsal: 06 dub 2014, 21:16
od petr.s
Čistě teoreticky to může být i na silentbloku na rameni, ale záleží jaký je to pohyb? Jestli má spíš snahu se jakoby pootočit nebo jestli se hýbe spíše dopředu a dozadu?
Re: Ruční brzda
Napsal: 06 dub 2014, 21:24
od sefina
Zítra to znova projdu, obě zadní kola a dám sem vědět.
Re: Ruční brzda a pohyb kola
Napsal: 06 dub 2014, 22:17
od Karamusa
křivý buben ? parkovací brzda je v bubnu
Re: Ruční brzda a pohyb kola
Napsal: 06 dub 2014, 22:36
od sagen
Mozno nesumerny ucinok parkovacej brzdy, odborne bordel v bubne, nepresiel si hlbsiu vodu alebo blato ? Po takom off road vykone mi po nejakom case prestal santa brzdit na rucnej, zistil som pri vyjazde z podzemnej garaze. Na STK tiez nebola moc presvedciva. Pomohlo rozobrat a vycistit. Ale kvoli 1cm je to zbytocne vela roboty, pokial sa ti auto na rucnej udrzi v kopci. Teda ak si sa nechcel pochvalit novym momentovym klucom
Re: Ruční brzda a pohyb kola
Napsal: 07 dub 2014, 08:02
od sefina
Sagen ted jsi mne odhlalil, doopravdy jsem se chtel pochlubit 30 let starym a poctivym momentakem z totace. Porad funguje, ale ted vazne.
Zacinam si pripravovat notysek a psat zavady, at maji o garance co chlapci delat. Parkovacku bezne k zivotu nepotrebuji, pro mne zbytecnoct. Vsude davam rychlost a pri rozjezdu do kopce diky letum praxe opravdu pouzit parkovacku nepotrebuji.
Uz mi
pripada jak cinska ctyrkolka, tam se taky sralo uplne vsechno. Plasty ztracely barvu, brzdy nebrzdily, srouby praskaly, benzinove hadicky puchrely a tekly, geometrie nesla seridit atd. Navic vsude se prohlasovalo jak jsou kvalitni a levne a servisak aby se z to pos.... Moje zkusenosti ze servisu. Ne kazdy sikmooky umi udelat kvalitni a spolehlivou vec. Mel jsem 5 let Mitsubishi a na nej jsem za celou dobu ani nesahl. U
taky 5 let nesahnu diky "zaruce" ale co bude potom
Re: Ruční brzda a pohyb kola
Napsal: 07 dub 2014, 08:38
od mikodim
Nieje to závada, stretol som sa stym u viacerých znaciek. Aj moj Accent /aj svokrov/ ma "volu" asi 1cm pri zatiahnutej rucne brzde. Sposobuje to zadne oblozenie v bubne, čeluste sú uchytene na pevno v hornej casti ale spodok je volny a to je dovod tej vole ,a aj to trochu klepe ked rukov skusas tú voľu.. Ked to uvidite rozobrate tak to bude kazdemu jasne
Záhada je v tom, ze preco len na jednej strane ti to robý...
Re: Ruční brzda a pohyb kola
Napsal: 07 dub 2014, 10:04
od 69pavel
tot je bezny jev,je to dane prevodem lanovodu,proste jedno kolo zatahne a zabrzdi ze stim nehnes ale druhe je o neco malo volnejsi,staci aby byly pruzinky na celistech nektera unavenejsi ,o neco malo vice sjete oblozeni nez na druhem kole,vetsi vule na serizovaci rozperce mezi paknami a vysledek je co popisujes.
pokud chces mit jistotu ze to je vse spravne tak se nejdriv podivej na lanovody jestli neni pridreny,pote na oblozeni zda je v poradku.jestli neni mastne,znecistene,nema na povrchu sklovinu,zkontroluj povrch bubnu pro oblozeni rucni brzdy muze byt prepaleny(oblozeni misto brzdeni jen klouze),pote serid rozperky mezi paknami na spravnou vuli,pote serid lanovody na spravne pocet zubu,pak zatahni rucku na doraz co jde ,a potom vyzkousej jestli je porad tvuj problem s pohybem kola
nekdy se stava ale toto by snad nemel tvuj pripad ze ti novodobi radobymechanici pri oprave brzd pouzijou jiny typ oblozeni nez je na druhem kole(meni oblozeni jen na jedne strane -prece si nebude pridelavat praci a piplat se s druhou stranou kdyz je dobra zejo),a pote ma kazde kolo jine slozeni oblozeni a vysledek ucinek brzd je na kazdem kole jiny
Re: Ruční brzda a pohyb kola
Napsal: 07 dub 2014, 11:33
od kombajnista
Můžu se zeptat, jak vypadá takový buben/pakny u Ix35? Doteď jsem měl totiž za to, že jsou vzadu kotoučové brzdy, ale rád si rozšířím znalosti..
Re: Ruční brzda a pohyb kola
Napsal: 07 dub 2014, 11:38
od mario74
No na accente ma vzadu kotuc v strede rozsirenie a v nom je bubon na rucnu brzdu.
Re: Ruční brzda a pohyb kola
Napsal: 07 dub 2014, 12:05
od mikodim
zadný kotuc na fotke konkretne na IX35.. brzda kotucova, ručná bubnová
Re: Ruční brzda a pohyb kola
Napsal: 07 dub 2014, 13:34
od kombajnista
Díky za rozšíření obzoru. Člověk se pořád učí.
Re: Ruční brzda a pohyb kola
Napsal: 07 dub 2014, 15:09
od sefina
Zdravím, díky za rady, po dnešním prozkoumání obou stran, tak vůle je vlastnost vozidla. Je na obou stranách stejná a jak zde někdo psal, vychází z konstrukce bubnové brzdy - parkovačky. Jen při montáži disků se mi vůle projevila jen na jedné straně a to levé, když jsem utahoval směr "dozadu". Na pravé straně při utahování směr "dopředu" se neprojevila, ale vůle tam je také. Obě strany jsou stejné.
Malá drobnost, dávejte si pozor na typové listy k novým diskům. Dnes jsem byl zapsat disky do TP a zjistil jsem, že mi k diskům byl poslán omylem jiný typový list. Takže 3 telefonáty dovozci a 2x STK a 1x přihlášení. Sranda na celé dopoledne.