Stránka 1 z 1
Vnitřní zpětné zrcátko - volné v kloubu
Napsal: 14 dub 2014, 11:24
od kroutvar
Zdravím,
nemáte někdo zkušenosti, jak zvýšit odpor v kloubu zpětného zrcátka u Sonaty 2005 NF? Koupil jsem ji před 3 lety a už tenkrát padalo, po nerovnostech na silnici zrcátko musím neustále narovnávat, jinak vidím jen sedáky zadních sedaček. Předchozí majitel zřejmě hodně jezdil po D1. Sonata má nyní 200tis. najeto, 2.4 ta slabší s montáží LPG po koupi.
Děkuji všem za tipy.
Re: Vnitřní zpětné zrcátko - volné v kloubu
Napsal: 14 dub 2014, 17:10
od myšák 80
taky by mě zajímalo......
Re: Vnitřní zpětné zrcátko - volné v kloubu
Napsal: 30 kvě 2014, 19:39
od myšák 80
Tak záhada hlavolamu vyřešena...
Re: Vnitřní zpětné zrcátko - volné v kloubu
Napsal: 30 kvě 2014, 19:52
od myšák 80
V mém případě se už někdo o přitažení pokoušel, soudě oštěchtaného červošroubku a navíc jsem při pokusech šikovností mně vlastní, šroubek točil tak dlouho, až mi zmizel vevnitř
upgrade tedy pokračoval dál a to
sundáním celého zrcátka a rozebráním. Jak na to? Takhle
Re: Vnitřní zpětné zrcátko - volné v kloubu
Napsal: 30 kvě 2014, 20:01
od myšák 80
zašroubovat a je hotovo
Re: Vnitřní zpětné zrcátko - volné v kloubu
Napsal: 03 črc 2014, 15:28
od kroutvar
Paráda. Skvělá pomoc, díky moc! Zrcátku už drží jako přibitý.
Re: Vnitřní zpětné zrcátko - volné v kloubu
Napsal: 28 zář 2019, 11:23
od petr.gr
Dnes jsem také opravoval nastavení zrcátka. Při opravě je nutné zjistit, proč se povoluje. Většinou to bude unavená pružná planžeta pro kulový kloub. Planžeta musí být rovná, zahnutí se uhýbá proti tlaku předpětí a tím se snižuje přítlak na kulový kloub. Šroubek, kterým se nastavuje předpětí má ze zadní části drážku pro nastavení předpětí. Celé rameno zrcátka je přidržováno drátovou pružinou. Při demontáži se po odpojení konektoru táhne směrem ke sklu kývavým pohybem. Konektor jde ztěžka rozpojit.
Při rozlupování plastu je dobré stlačit rámeček v obloucích a tím se mírně uvolní obě části. Malým plochým šroubovákem se pak opatrně rozlupuje celek. Planžeta se nesmá příliš namáhat při rovnání. Přeci jen je tvrdá a mohla by prasknout. Celý kulový kloub se pak namaže silikonovou vazelínou a všechny konektory a západky včetně uložení na skle se namáznou také silikonovým olejem. Vše pak lehce zapadne do sebe.
Drážka na zadní části šroubku se začistí pilovým plátkem a závit se protáhne závitovým očkem M4.