Stránka 1 z 2
Vrtané kotouče
Napsal: 18 dub 2014, 20:02
od Deegr
Potřeboval bych poradit. Chtěl bych si na i30 dát lepší kotouče, protože ty sériové jsou katastrofa. Už několikrát mi zvadly a dneska mě to už dožralo! Na předchozím Stilu jsem si dával vrtané kotouče od Zimmermannu a byl jsem s nima maximálně spokojen, ty mi ani na Nordschleife nezvadly! Ale na i30 je bohužel nemůžu někde sehnat. Nevíte tedy někdo o nějakých podobných vrtaných kotoučích na naše auto?
Re: Vrtané kotouče
Napsal: 18 dub 2014, 20:36
od mikodim
http://www.e-cat.sk/catalog/articles/fl ... 2/brand/86
Možno pošlu aj k vam do ČR. Aj ja uvazujem o tychto kotucoch kedze s TRW aj Brembo mám zle skusenosti..
Re: Vrtané kotouče
Napsal: 18 dub 2014, 20:46
od idam.i
Obávam sa,že Deegr chce vŕtané.
Tieto majú chladenie ,ale nie vŕtanie.
Re: Vrtané kotouče
Napsal: 18 dub 2014, 21:06
od Mirus30
Trochu OT mimo tema, Deegr jak to delas ze jezdis podle Spritmonitoru suverene za nejmensi spotrebu a dokazes dostat brzdy do "uvadnuti" to nejak nejde dohromady
Re: Vrtané kotouče
Napsal: 18 dub 2014, 21:07
od mikodim
Aha, to som prehliadol ze len vrtane chce.. ale ked napise mail s poziadavkou ,tak vedia vecsinou zohnat aj vrtane od dodavatelov.. treba sa informovat, aj ked na nete nemaju v ponuke , ale za par dni zozenu.. take mam skusenosti.
Re: Vrtané kotouče
Napsal: 19 dub 2014, 08:28
od Deegr
Tak koukám, že sehnat opravdu kvalitní vrtané kotouče bude asi problém. S Zimmermann kotouči mám ale vynikající zkušenosti, ale bojím se toho, že když nebudou vrtané, tak i tak bych je dokázal utavit.
Mirus30: Většinou jezdím opravdu v klidu, ale občas prostě potřebuju vypnout a neznám nic lepšího, než jízdu na limitu možností auta. i30 je na to kupodivu dobrá, ale ty brzdy... Ono když jedeš třeba 20km na plno, kdy to žere nějakých 16 litrů a zbytek nádrže zase normal, tak se to tak moc neprojeví, protože najíždím kolem 800 km na nádrž.
I muži mají své dny a kdybych já neměl ty svoje a jezdil jen na spotřebu, tak jezdím kolem 5,5 litru na nádrž. Ale koho to má pořád bavit.
Re: Vrtané kotouče
Napsal: 19 dub 2014, 10:06
od mikodim
Re: Vrtané kotouče
Napsal: 19 dub 2014, 19:46
od kentanjack
Myslím, že tím si kolegovi moc nepomohl.
Zjistil bych si OE číslo kotoučů který tam máš a podle toho hledal. Teoreticky by to mohlo bejt 51712-2L500, ale je možný, že v ČR to bude něco jinýho, vzhledem k tomu, že tohle jsou údajně přední kotouče velikosti 300mm, na který pasují až 16" a větší ráfky.
Starší i30 by to mohla mít stejné a pro tu Zimmermann něco nabízí (k dohledání na
http://www.otto-zimmermann.de/en/katalog.html).
Re: Vrtané kotouče
Napsal: 19 dub 2014, 20:15
od Deegr
Na ten katalog jsem se koukal, vrtané nemají a nejsem si jist, zda by jen vnitřně chlazené nějak pomohli oproti sériovým kotoučům.
Zimmermann to nutně nemusí být, jen jsem psal, že jsem byl s nima spokojen
Re: Vrtané kotouče
Napsal: 19 dub 2014, 23:02
od kentanjack
Vrtané mají (přední), ale jak říkám, oficiálně jen na starší třicítku (FD), číslo je 320.3806.52 .
Když to vyhledáš na googlu, tak dostaneš zajímavý obrázky:
https://www.google.cz/search?q=320.3806 ... f&tbm=isch
// edit: zde si je někdo koupil
http://www.drive2.ru/l/1043341/
Rozdíl oproti nevrtaným je, jak už jsem naznačil, průměr 280mm (oproti 300), pak taky 26mm tloušťka (oproti 28). Což však nejsou nijak ohromné rozdíly, otázkou je, co všechno ostatního se musí nebo nemusí upravit. Tipoval bych problém s destičkami a souvisejícím umístěním třmenu.
Ale jak říkám, je možný, že na českejch i30 GD (2012+) jsou kotouče rozdílný velikosti a nikoliv 300mm. To by to musel někdo změřit (průměr a tloušťku). Kdyby byly čistě náhodou těch 280mm, tak by se s nejvyšší pravděpodobností nemuselo upravovat nic a stačilo by jen zaměnit.
Re: Vrtané kotouče
Napsal: 20 dub 2014, 08:40
od Deegr
Nenašel jsi někde i rozměry těch kotoučů? Jestli jsou stejné, jako na novou i30, tak jdu do nich
Re: Vrtané kotouče
Napsal: 20 dub 2014, 18:35
od kentanjack
Ty vrtaný kotouče od Zimmermanna jsou 280mm, viz přiloženej obrázek.
Vytáhl jsem velkou šupleru a pro jistotu změřil ty na svý i30 (1.6 CVVT, r.v. 2012) a taky mají 280mm. Takže jsou nejspíš zcela kompatibilní.
Re: Vrtané kotouče
Napsal: 20 dub 2014, 19:09
od mobil5o
osobne si myslim ze kotuce na staru i30 (FD) a novu (GD) su rozdielne
naviac na novu i30 (GD) sa pouzivaju 2 typy prednych kotucov (podla vybavy)
15" (standart) alebo 16" (pri verzii s elektronickou park.brzdou)
Re: Vrtané kotouče
Napsal: 20 dub 2014, 19:33
od airwaves
Mě se líbí jak na jedné fotce píší u vrtaných kotoučů sport. A my jsme už tak odevzdaní té každodenní masáži že ani neprotestujeme proti té blbosti. Sport, bio, sleva, výprodej.... ano, ano, ano. Copak sedět v autě a brzdit je sport?
No já vím o tom to tady není.
No a co kdyby sis ty kotouče vyvrtal sám. Větší stojanovou vrtačku když by ti někdo nakreslil děličkou tečky? To snad nebude problém ne? Možná by jsi i to tečkování pomocí pár šablonek zvládl. Pak důlčíkování... co?
A těch pár děr navíc pomůže odvést více tepla? Když si představíš ty kilowaty co to musí uchladit vyluftovat?
Re: Vrtané kotouče
Napsal: 20 dub 2014, 19:38
od Deegr
Také všude vidím, že přední kotouče na i30 GD mají průměr 280mm, nebo 300mm. Budu asi také muset vzít šupleru. Ostatní rozměry ale sedí, takže pokud tam mám 280mm, tak bych je asi objednal.