Klepanie prednej nápravy pri maximálne vytočených kolesách
Napsal: 28 dub 2014, 08:39
Zdravím,
pred 2 týždňami som si kúpil ojazdený Santa Fe rok 2006 (145 tisíc km) (parametre vidíte dole v podpise). Všimol som si, že keď parkujem a vytočím kolesá na MAXIMUM (maximálny raid), začnú mi pri pretáčaní klepať v rytme (so zvyšujúcou rýchlosťou klepajú rýchlejšie), je to dosť hlasné a znie to akoby sa koleso išlo rozpadnúť.
Navyše, okrem klepania sa tie kolesá (tiež len pri maximálnom vytočení do boku) akoby ťažšie pretáčali resp. zadrhávajú sa v istej polohe, potom sa koleso trochu otočí, a zase sa trošku zadrhne. Cítiť to akoby ste pri parkovaní prechádzali kolesom cez nejaký vyvýšený kopček alebo ako keď chcete kolesami vyjsť na mierne vysoký obrubník (treba vždy pridať trošku viac plynu). Obidva tieto javy sa dejú LEN pri maximálne vytočených kolesách a LEN pri pomalom pohybe auta dopredu/dozadu - to znamená, že pri otáčaní volantu naprázdno v stoji je všetko ok a nič nepočuť.
Viete mi prosím poradiť, kde môže byť problém, a koľko by ma stála oprava? Dočítal som sa, že by to mohol byť homokinetický kĺb, no mne to robí pri vytočení volantu do oboch strán. Manžety na kĺboch sú v poriadku, neviem, či už boli dakedy menené. Inak v aute nič nebúcha ani neklepe, ani v zákrutách ani pri jazde cez hrbolce. Čítal som, že napr. pri 1. generácii Santa Fe sa nedá kĺb vymeniť samostatne, ale treba vymeniť celú poloos či také niečo, cena cca 700e Prosím poraďte, čo to môže byť a ako je to pri mojom modely. Ďakujem za každú radu!
pred 2 týždňami som si kúpil ojazdený Santa Fe rok 2006 (145 tisíc km) (parametre vidíte dole v podpise). Všimol som si, že keď parkujem a vytočím kolesá na MAXIMUM (maximálny raid), začnú mi pri pretáčaní klepať v rytme (so zvyšujúcou rýchlosťou klepajú rýchlejšie), je to dosť hlasné a znie to akoby sa koleso išlo rozpadnúť.
Navyše, okrem klepania sa tie kolesá (tiež len pri maximálnom vytočení do boku) akoby ťažšie pretáčali resp. zadrhávajú sa v istej polohe, potom sa koleso trochu otočí, a zase sa trošku zadrhne. Cítiť to akoby ste pri parkovaní prechádzali kolesom cez nejaký vyvýšený kopček alebo ako keď chcete kolesami vyjsť na mierne vysoký obrubník (treba vždy pridať trošku viac plynu). Obidva tieto javy sa dejú LEN pri maximálne vytočených kolesách a LEN pri pomalom pohybe auta dopredu/dozadu - to znamená, že pri otáčaní volantu naprázdno v stoji je všetko ok a nič nepočuť.
Viete mi prosím poradiť, kde môže byť problém, a koľko by ma stála oprava? Dočítal som sa, že by to mohol byť homokinetický kĺb, no mne to robí pri vytočení volantu do oboch strán. Manžety na kĺboch sú v poriadku, neviem, či už boli dakedy menené. Inak v aute nič nebúcha ani neklepe, ani v zákrutách ani pri jazde cez hrbolce. Čítal som, že napr. pri 1. generácii Santa Fe sa nedá kĺb vymeniť samostatne, ale treba vymeniť celú poloos či také niečo, cena cca 700e Prosím poraďte, čo to môže byť a ako je to pri mojom modely. Ďakujem za každú radu!