EGR-ověření funkce, čištění, zaslepení
Napsal: 09 kvě 2014, 21:53
Má někdo zkušenost s tím, jak ověřit funkčnost EGRu, a jeho čištěním?
Tady na Matrixu jsem nic konkrétního nenašel, na fóru k SanteFe někdo psal, že čištění není úplně jednoduché (to mi moc nepomohlo ). Před časem jsem psal sem https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 2&start=15, stav od té doby stále trvá, jediná změna je, že používám lepší naftu a výrazně víc motor točím, sice mi asi o litr klesla spotřeba, ale jinak beze změny. Auto jezdí, normálně startuje v létě i v zimě, nic nikde nesvítí, diagnostika, byť amatérská, žádnou chybu nenačetla (samozřejmě nemůžu vyloučit, že tam přece jenom nějaká chybka visí), auto nekouří, spotřeba je mravná, jenom když to nejvíc potřebuji, při předjíždění nebo v kopcích mezi 2800-3000 ot/min na trojku prostě tak 5 sekund netáhne, než se rozjede, někdy vůbec, dokud kopec nepřejedu. Už jsem se odhodlal nechat vyčistit turbo, ale když mi řekli 5 tis bez DPH a ještě jim ho musím vymontovat a přinést, trochu mi poklesla čelist, přece jenom možných příčin je asi víc. Procházel jsem manuály, které tady kolují a našel, že to může dělat i EGR, bohužel, alespoň podle manuálu a pohledu do motorového prostoru je podobně jako turbo EGR v Matrixu jiný, než u koncernových VW značek o kterých je na internetu mraky podrobných návodů.
V manuálu FLA-77 je věta "The EGR valve is directly controlled by ECM's control signal directly not by vacuum."
Platí tedy, že nejen, že nemá smyl EGR zaslepovat, alespoň na test, jestli to není tím, ale ani to nejde, protože by se z toho pravděpodobně řídicí jednotka zbláznila? A čistil někdo ten EGR, případně sání - a jak ? A konečně, jak zjistit, že funguje (kromě proměření odporu, jak se popisuje v manuálu, to ale asi neodhalí, jestli zůstává zablokovaný otevřený nebo zavřený)?
Tady na Matrixu jsem nic konkrétního nenašel, na fóru k SanteFe někdo psal, že čištění není úplně jednoduché (to mi moc nepomohlo ). Před časem jsem psal sem https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 2&start=15, stav od té doby stále trvá, jediná změna je, že používám lepší naftu a výrazně víc motor točím, sice mi asi o litr klesla spotřeba, ale jinak beze změny. Auto jezdí, normálně startuje v létě i v zimě, nic nikde nesvítí, diagnostika, byť amatérská, žádnou chybu nenačetla (samozřejmě nemůžu vyloučit, že tam přece jenom nějaká chybka visí), auto nekouří, spotřeba je mravná, jenom když to nejvíc potřebuji, při předjíždění nebo v kopcích mezi 2800-3000 ot/min na trojku prostě tak 5 sekund netáhne, než se rozjede, někdy vůbec, dokud kopec nepřejedu. Už jsem se odhodlal nechat vyčistit turbo, ale když mi řekli 5 tis bez DPH a ještě jim ho musím vymontovat a přinést, trochu mi poklesla čelist, přece jenom možných příčin je asi víc. Procházel jsem manuály, které tady kolují a našel, že to může dělat i EGR, bohužel, alespoň podle manuálu a pohledu do motorového prostoru je podobně jako turbo EGR v Matrixu jiný, než u koncernových VW značek o kterých je na internetu mraky podrobných návodů.
V manuálu FLA-77 je věta "The EGR valve is directly controlled by ECM's control signal directly not by vacuum."
Platí tedy, že nejen, že nemá smyl EGR zaslepovat, alespoň na test, jestli to není tím, ale ani to nejde, protože by se z toho pravděpodobně řídicí jednotka zbláznila? A čistil někdo ten EGR, případně sání - a jak ? A konečně, jak zjistit, že funguje (kromě proměření odporu, jak se popisuje v manuálu, to ale asi neodhalí, jestli zůstává zablokovaný otevřený nebo zavřený)?