MOTOR 1,4 DOHC CVVT 16V a palivo Ethanol E85
Napsal: 15 kvě 2014, 14:36
Zdravím.
Když jsem teď dával i20 na prohlídku do servisu (neautorizovaný), tak mi byla nabídnuta řídící jednotka pro provoz motoru na Ethanol. Mechanik líčil, jak je to supr, ale protože je dobré si věci ověřit, tak jsem si k tomu našel asi toto:
- cena řídící jednotky včetně, úpravy programu původní řídící jednotky, práce a povinné výměny palivového filtru po cca 1000 km je cca 7000Kč
- rozdíl v ceně benzín/e85 je cca 10-12Kč/l, což je něco kolem 30%
- spotřeba se zvýší o 10-25% podle stylu jízdy => něco málo sice ušetřím při nájezdu cca 6000km ročně návratnost docela dlouhodobá
- motor má na e85 hladší chod a nárůst výkonu o cca 15% - mi těch 100Hp zatím stačilo
- korozivní vlastnosti e85 vlivem pohlcování vody - vliv na celou soustavu, vliv na gumové díly, větší opotřebování sedel ventilů (to při mých 6000km to nebude tam hrozné)
- vlivem vody v palivu dochází také ke dřívějšímu znehodnocení oleje a ten je třeba měnit po cca 5000km
- problém se startováním při teplotách pod 10°C zejména v případě, že se autem moc nejezdí a palivo má čas absorbovat vzdušnou vlhkost
Momentálně jezdím kolem 6 litrů a můj zájem od chvíle, co mi o tom vyprávěl mechanik do doby než jsem si o tom něco přečetl docela ochladl.
Máte s tím někdo u tohoto motoru na i20 osobní zkušenost?
Když jsem teď dával i20 na prohlídku do servisu (neautorizovaný), tak mi byla nabídnuta řídící jednotka pro provoz motoru na Ethanol. Mechanik líčil, jak je to supr, ale protože je dobré si věci ověřit, tak jsem si k tomu našel asi toto:
- cena řídící jednotky včetně, úpravy programu původní řídící jednotky, práce a povinné výměny palivového filtru po cca 1000 km je cca 7000Kč
- rozdíl v ceně benzín/e85 je cca 10-12Kč/l, což je něco kolem 30%
- spotřeba se zvýší o 10-25% podle stylu jízdy => něco málo sice ušetřím při nájezdu cca 6000km ročně návratnost docela dlouhodobá
- motor má na e85 hladší chod a nárůst výkonu o cca 15% - mi těch 100Hp zatím stačilo
- korozivní vlastnosti e85 vlivem pohlcování vody - vliv na celou soustavu, vliv na gumové díly, větší opotřebování sedel ventilů (to při mých 6000km to nebude tam hrozné)
- vlivem vody v palivu dochází také ke dřívějšímu znehodnocení oleje a ten je třeba měnit po cca 5000km
- problém se startováním při teplotách pod 10°C zejména v případě, že se autem moc nejezdí a palivo má čas absorbovat vzdušnou vlhkost
Momentálně jezdím kolem 6 litrů a můj zájem od chvíle, co mi o tom vyprávěl mechanik do doby než jsem si o tom něco přečetl docela ochladl.
Máte s tím někdo u tohoto motoru na i20 osobní zkušenost?