Stránka 1 z 2
jak vypadá vypouštěcí šroub
Napsal: 10 čer 2014, 07:41
od jjenda
Zdravím
Chtěl bych se tady zeptat, jestli si už někdo měnil sám olej. Ptám se proto abych zjistil jak vypadá vypouštěcí šroub, jestli má vnější nebo vnitřní šestihran (čtyřhran) a jaký rozměr. Taky by mne zajímalo jestli výrobce udělal na tomto šroubu barvou značku pro neporušenost spoje.
Re: jak vypadá vypouštěcí šroub
Napsal: 10 čer 2014, 08:02
od airwaves
Převodovka MT6 motor 1,6CVVT. Ten odkaz je zřejmě mrtev. Tak mrkni do sekce ix20,.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=86&t=28962
Re: jak vypadá vypouštěcí šroub
Napsal: 10 čer 2014, 12:22
od jjenda
Omlouvám se, neupřesnil jsem že se mi jedná o motorový výpustný šroub.
Re: jak vypadá vypouštěcí šroub
Napsal: 10 čer 2014, 13:35
od airwaves
Tak ten nepřehlédneš!
Re: jak vypadá vypouštěcí šroub
Napsal: 11 čer 2014, 07:47
od jjenda
No to ale pořád není odpověď jaký to je šroub, aby mě to nepřekvapilo jako u Renaultu, když jsem podněj vlezl a byl tam vnitřní 8 x 8 m čtyřhran.
Nakonec to vyřešila obyčejná klika od dveří která je stejná
Re: jak vypadá vypouštěcí šroub
Napsal: 11 čer 2014, 10:14
od mmv
jo takhle
ty chceš přesně vědět co si máš vzít do ruky za klíč, až polezeš pod auto ??? na tom něco bude se zeptat, přece tam nepolezeš 2×, to je absolutně zbytečně moc pohybů , já tam například nelezu neb se tam nevejdu
Re: jak vypadá vypouštěcí šroub
Napsal: 11 čer 2014, 11:32
od soban
To je takový problém tam kouknout? Ne rychlejší je týden to probírat na foru....
A čtyřhran 8x8 m kruci ten je větší jak auto, jaký pak musí být motor....
Re: jak vypadá vypouštěcí šroub
Napsal: 11 čer 2014, 11:50
od airwaves
Klíč na šroub, nádobku na teplý olej, klíč na filtr a nový filtr. Vem si baťoh!
Re: jak vypadá vypouštěcí šroub
Napsal: 12 čer 2014, 07:44
od jjenda
No tak dík za ty duchaplné rady.
Abych vše uvedl na pravou míru:
1. Samozřejmě že 8x8x milimetrů – moc se omlouvám za zapomenuté druhé M ( už to víckrát neudělám).
2. Podívám se pod auto sám na kanále až bude doma, zatím s ním jezdí má drahá polovička a není možnost.
3. Pod auto je těžké vlézt, protože je nízké a nevejdu se tam
4. Jen jsem zde tím otravoval, aby mne zase nezaskočil nějaký speciál klíč ( tisícihlan, šestihran v palcích, čtyřhran apod.)
5. A jako poslední, jsem si myslel že fórum je od toho si pomáhat, protože nejsem určitě jediný, kdo si bude měnit olej sám a rada by se hodila i dalším.
Re: jak vypadá vypouštěcí šroub
Napsal: 12 čer 2014, 08:20
od mmv
auto máš 3 měsíce a tak by tě věci typu kde je šroub na olej zas tak moc zajímat neměly, řekl bych, že na garančce s hláškou "jo a olej mi neměňte, ten si vyměním sám /vím kde je šroub/" asi neuspěješ, ale v tomto případě to lze přirovnat k rčení "nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko"
a abys neřekl...
- výpustný šroub olejové vany M14x1.5 L=14 mm.jpg (50.1 KiB) Zobrazeno 4051 x
třeba tak vypadá vypouštěcí šroub
Re: jak vypadá vypouštěcí šroub
Napsal: 12 čer 2014, 08:25
od Karamusa
M17 šestihran
Re: jak vypadá vypouštěcí šroub
Napsal: 12 čer 2014, 10:54
od jjenda
Karamusa vřelé díky. To je přesně ono co jsem akorát potřeboval vědět.
A proč? Teď mám cca 2 tis km, do dovolené ještě jednou tolik najedu a pak to budu hnát po dálnici hluboko na jih kde najedu dalších 2 tis km. Proto vypustím před odjezdem ten "záběhový" a dám tam 5W40 na vyšší teplotu. Příští rok na garančce ať ho zase vymění, motoru to jen prospěje a to by už měl být tak na 50% zaběhnutý. Nechtěl jsem aby mne zaskočil nějaký záludný vypouštěcí šroub.
Re: jak vypadá vypouštěcí šroub
Napsal: 12 čer 2014, 11:06
od mmv
nic záběhovýho tam nemáš
Re: jak vypadá vypouštěcí šroub
Napsal: 12 čer 2014, 11:34
od Karamusa
Máš tam klasiku olej ale ten bych měnil hnedka po prvnim 1000km
Re: jak vypadá vypouštěcí šroub
Napsal: 12 čer 2014, 13:09
od jjenda
Vím že je tam klasika, proto je to psáno v uvozovkách. Prvonáplňí to tak pojmenovávám já a snažím se ji vypustit co nejdříve. Nechávat ji tam 30 tis jak to píšou v manuálu je podle mne zvěrstvo. Na tom motoru 1,6 CVVT udělali kvůli ekoteroristům podfuk v tom že stáhli výkon z původních 93 kW na 88 kW a použili LL olej ACAE A5 s nižším kapalinovým třením, ale i menším mazacím filmem, tj. nížší tření + nížší výkon = menší spotřeba paliva = nižší emise. Jak prosté že. Jak to padne ze záruky tak tam dávám zpět 93 kW. A olej od začátku ACAE A3/B3. Možná že tam nechám později tu jejich viskozitu 5W30, ta je do 35 st. venkovní teploty nyní na léto ale 5W40.
Jinak jsem si našel že:
Motorový olej TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS G-310 5W30 je specálně navržen tak, aby splňoval požadavky společnosti HYUNDAI - KIA, používá se jako olej "první náplně".