128.000 km a 16 závad řešených v záruce
Moderátoři: frawd, Moderátoři
128.000 km a 16 závad řešených v záruce
100.000 km a 13 závad řešených v záruce
To je výsledek mého spotřebitelského testu vozu Hyundai ix20 Style, 1,6CVVT. Pokud vezmu v úvahu i netěsnost reduktoru LPG v záruce, výměnu vadné vstřikovací lišty Valtec v záruce a výměnu ŘJ Elpigaz LPG v záruce, nenudil jsem se. LPG bylo montováno v roce 2011 mimo servis Hyundai. To bylo ještě v době, kdy dealeři až na jednu výjimku, kde jsem auto koupil LPG zásadně odmítali. LPG??? Jste se zbláznil pane, to tyto motory nesnášejí, za pár měsíců však bylo všechno jinak .
Popis jednotlivých závad:
1. Ulomený kousek plastu na L zrcátku při jeho sklápění – výměna celého zrcátka v záruce. Jde o zvláštně řešený plastový díl, který končí špičkou. Zřejmě vlivem zrání plastu a teplotou okolí došlo po čase k zvednutí špičky tohoto plastového dílu asi o 1mm. Tento 1 mm stačil k tomu, že zvedlá špička zapůsobila jako vzpěra proti sklápěnému zrcátku elektromotorem a ulomila se. Díly se nedodávají. Stav 47.752 km.
2. Zaseknutý brzdič PZ kola – ruční brzda. Došlo k silnému přehřátí celé PZ brzdy. Vozidlo přistaveno na dvůr servisu se silně kouřícím PZ kolem. V servisu odpojeno lano ruční brzdy na PZ kolo a objednány díly. Po cca 14 dnech provedena výměna celé sady od Hyundai pravého i levého brzdiče. Vyhřátý kotouč a desky zůstaly na kole bez informace pro zákazníka. Po čase jsem náhodou na testu brzd zjistil, že i s novým brzdičem PZ kolo vykazuje jen 40% brzdný účinek. Důvodem 40% účinnosti byly dokonale zapečené čepy třmenu a možná i poškozená přehřátá deska. Po ohřátí se z vazelíny stalo tuhé lepidlo. Brzda proto brzdila asi jen ½ . Čepy jsem opatrně nahříval a uvolňoval asi 30 minut. Vůbec se jim nechtělo ven. . Stav 50.753 km.
3. Nesvítí zpátečka a nejdou parkovací čidla. Porucha spínače zpátečky. Provedena výměna v servisu na záruku. Stav 52.730 km.
Pro odstranění závady je nutné nejprve navštívit servis, prohlídka vozu. Hm asi spínač, řekl technik. Následuje objednání dílu a po asi 10 – 14 dnech telefon. Opět přistavení vozu a oprava.
Tento postup praktikují při každé reklamaci. Ze 13 závad tak udělají v lepším případě 26 návštěv a spoustu telefonátů! Pro zákazníka unavující špatná praxe.
4. Olupuje se ochranný lak koženého volantu. Řešeno výměnou za nový. Stav 63.100km. Čekací lhůta byla si měsíc.
5. Ulomený kousek plastu na P zrcátku (stejné jako závada 1.) – výměna celého zrcátka v záruce, Stav 64.794 km.
6. Netěsnost chladicí kapaliny. Pod autem kapky na zemi. Kde to kapalo, netuším. Prý těsnění pod hlavou plus sada těsnění na motor? Stav 67.900 km.
7. Nefunguje jedno parkovací čidlo. Výměna v záruce. Stav 74.200 km.
8. Při vytahování PP skla okénka se zastavuje motorek. Rychlá oprava promazáním na počkání. Stav 80.172.
9. Při vytahování PP skla okénka se zastavuje motorek. Při vysouvání LP skla něco silně cvakne. Stav 82.000.
10. Chrastí v palubovce vpravo, jako by vzduchový kanál topení. Opraveno vypodložením? Nyní (103.000km) se opakuje znovu. Stav 82.000.
11. Nefunguje další parkovací čidlo. Výměna v záruce. Stav 82.200 km.
12. Studený motor nedrží volnoběh a občas studený - vlažný chcípne. Oprava výměnou lambdy a katu. Stav 92.456 km.
13. Nefunguje další parkovací čidlo. (Čidla jsou součástí origo výbavy Style). Výměna v záruce. Stav 94.600 km.
14. Opět chrastí v palubovce jako v 10. Zatím neřešeno.
Podle metodiky hodnocení časopisu AutoTip , kde podobné testy na 100.000km provádějí, by asi díky závadě vyžadující přerušení cesty při závadě č.2 byl výsledek někde v poslední třetině testovaných aut. Ostatní závady jsou většinou drobnosti, ale když jedete kvůli parkovacímu čidlu potřetí do servisu, tak je to k vzteku.
V servisu jsem se vždy setkal s bezproblémovým řešením reklamace a dostal jsem vždy náhradní vozidlo. Pokud bylo potřeba. Jak už jsem uvedl, bohužel je kvůli každé závadě nutné servis navštívit v lepším případě 2x.
Po ujetí 100.000 km jsou na našem voze všechny žárovky originál, původní lišty stěračů, původní tlumiče, pera, ložiska, poloosy, čepy, stabilizátory, spojka, altík, akumulátor, startér, pumpy a další díly. Měnil jsem zatím pouze přední a zadní sadu brzd.
Motor jede bez problémů na LPG, tlaky ve válcích má vyrovnané, převodovka funguje bezvadně. Všechny plasty drží zatím ok. Vespod je pár zrezlých drobností, ale to jsou třeba objímky brzdových hadic a takové spotřební drobnosti.
Auto slouží perfektně a pořád nám dělá radost ho řídit. Příjemná široká kabina, kvalitní odhlučnění, vyšší sezení, dobrý výhled, dobré jízdní vlastnosti, kvalitní elektronické asistenční systémy, variabilní interiér a zadní sedačky. Dobrá světla a zábavné a praktické přisvětlování do zatáček. Vyhřívání sedaček, zatmavovací zrcátko, handsfree-bluetooth, automatická klima i parkovací senzory jsou luxus.
Záruka 5 let a více je docela návyková a při koupi dalšího auta to bude silný argument (KIA ☺).
To je výsledek mého spotřebitelského testu vozu Hyundai ix20 Style, 1,6CVVT. Pokud vezmu v úvahu i netěsnost reduktoru LPG v záruce, výměnu vadné vstřikovací lišty Valtec v záruce a výměnu ŘJ Elpigaz LPG v záruce, nenudil jsem se. LPG bylo montováno v roce 2011 mimo servis Hyundai. To bylo ještě v době, kdy dealeři až na jednu výjimku, kde jsem auto koupil LPG zásadně odmítali. LPG??? Jste se zbláznil pane, to tyto motory nesnášejí, za pár měsíců však bylo všechno jinak .
Popis jednotlivých závad:
1. Ulomený kousek plastu na L zrcátku při jeho sklápění – výměna celého zrcátka v záruce. Jde o zvláštně řešený plastový díl, který končí špičkou. Zřejmě vlivem zrání plastu a teplotou okolí došlo po čase k zvednutí špičky tohoto plastového dílu asi o 1mm. Tento 1 mm stačil k tomu, že zvedlá špička zapůsobila jako vzpěra proti sklápěnému zrcátku elektromotorem a ulomila se. Díly se nedodávají. Stav 47.752 km.
2. Zaseknutý brzdič PZ kola – ruční brzda. Došlo k silnému přehřátí celé PZ brzdy. Vozidlo přistaveno na dvůr servisu se silně kouřícím PZ kolem. V servisu odpojeno lano ruční brzdy na PZ kolo a objednány díly. Po cca 14 dnech provedena výměna celé sady od Hyundai pravého i levého brzdiče. Vyhřátý kotouč a desky zůstaly na kole bez informace pro zákazníka. Po čase jsem náhodou na testu brzd zjistil, že i s novým brzdičem PZ kolo vykazuje jen 40% brzdný účinek. Důvodem 40% účinnosti byly dokonale zapečené čepy třmenu a možná i poškozená přehřátá deska. Po ohřátí se z vazelíny stalo tuhé lepidlo. Brzda proto brzdila asi jen ½ . Čepy jsem opatrně nahříval a uvolňoval asi 30 minut. Vůbec se jim nechtělo ven. . Stav 50.753 km.
3. Nesvítí zpátečka a nejdou parkovací čidla. Porucha spínače zpátečky. Provedena výměna v servisu na záruku. Stav 52.730 km.
Pro odstranění závady je nutné nejprve navštívit servis, prohlídka vozu. Hm asi spínač, řekl technik. Následuje objednání dílu a po asi 10 – 14 dnech telefon. Opět přistavení vozu a oprava.
Tento postup praktikují při každé reklamaci. Ze 13 závad tak udělají v lepším případě 26 návštěv a spoustu telefonátů! Pro zákazníka unavující špatná praxe.
4. Olupuje se ochranný lak koženého volantu. Řešeno výměnou za nový. Stav 63.100km. Čekací lhůta byla si měsíc.
5. Ulomený kousek plastu na P zrcátku (stejné jako závada 1.) – výměna celého zrcátka v záruce, Stav 64.794 km.
6. Netěsnost chladicí kapaliny. Pod autem kapky na zemi. Kde to kapalo, netuším. Prý těsnění pod hlavou plus sada těsnění na motor? Stav 67.900 km.
7. Nefunguje jedno parkovací čidlo. Výměna v záruce. Stav 74.200 km.
8. Při vytahování PP skla okénka se zastavuje motorek. Rychlá oprava promazáním na počkání. Stav 80.172.
9. Při vytahování PP skla okénka se zastavuje motorek. Při vysouvání LP skla něco silně cvakne. Stav 82.000.
10. Chrastí v palubovce vpravo, jako by vzduchový kanál topení. Opraveno vypodložením? Nyní (103.000km) se opakuje znovu. Stav 82.000.
11. Nefunguje další parkovací čidlo. Výměna v záruce. Stav 82.200 km.
12. Studený motor nedrží volnoběh a občas studený - vlažný chcípne. Oprava výměnou lambdy a katu. Stav 92.456 km.
13. Nefunguje další parkovací čidlo. (Čidla jsou součástí origo výbavy Style). Výměna v záruce. Stav 94.600 km.
14. Opět chrastí v palubovce jako v 10. Zatím neřešeno.
Podle metodiky hodnocení časopisu AutoTip , kde podobné testy na 100.000km provádějí, by asi díky závadě vyžadující přerušení cesty při závadě č.2 byl výsledek někde v poslední třetině testovaných aut. Ostatní závady jsou většinou drobnosti, ale když jedete kvůli parkovacímu čidlu potřetí do servisu, tak je to k vzteku.
V servisu jsem se vždy setkal s bezproblémovým řešením reklamace a dostal jsem vždy náhradní vozidlo. Pokud bylo potřeba. Jak už jsem uvedl, bohužel je kvůli každé závadě nutné servis navštívit v lepším případě 2x.
Po ujetí 100.000 km jsou na našem voze všechny žárovky originál, původní lišty stěračů, původní tlumiče, pera, ložiska, poloosy, čepy, stabilizátory, spojka, altík, akumulátor, startér, pumpy a další díly. Měnil jsem zatím pouze přední a zadní sadu brzd.
Motor jede bez problémů na LPG, tlaky ve válcích má vyrovnané, převodovka funguje bezvadně. Všechny plasty drží zatím ok. Vespod je pár zrezlých drobností, ale to jsou třeba objímky brzdových hadic a takové spotřební drobnosti.
Auto slouží perfektně a pořád nám dělá radost ho řídit. Příjemná široká kabina, kvalitní odhlučnění, vyšší sezení, dobrý výhled, dobré jízdní vlastnosti, kvalitní elektronické asistenční systémy, variabilní interiér a zadní sedačky. Dobrá světla a zábavné a praktické přisvětlování do zatáček. Vyhřívání sedaček, zatmavovací zrcátko, handsfree-bluetooth, automatická klima i parkovací senzory jsou luxus.
Záruka 5 let a více je docela návyková a při koupi dalšího auta to bude silný argument (KIA ☺).
Naposledy upravil(a) airwaves dne 15 čer 2014, 21:05, celkem upraveno 1 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 100.000 km a 13 závad řešených v záruce
Hezky zhrnuto Jak píšeš, jsou to prkotiny, které ale naštvou. Jako pozitivum beru, že všechny důležité částí fungují bez problémů (až na ty brdy, bohužel). Hodně šťastných a bezporuchových km přeji.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: 100.000 km a 13 závad řešených v záruce
Hm neativní je určitě více návštěv z důvodu jedná závady a opakující se závady.
Na to ta záruka je .
A jak to tak vypadá, tak je to asi opravdu všude kus od kusu.
Na to ta záruka je .
A jak to tak vypadá, tak je to asi opravdu všude kus od kusu.
i30 kombi; MY 2014; 1,6 CVVT; Aqua blue; Parking; 16" ALU
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Re: 100.000 km a 13 závad řešených v záruce
Vidis airwavesi, uz jsi mohl 3x svoje auto vymenit za novou ix20 (4. ruzna zavada nebo 3x stejna zavada je vzdy dostatecny duvod na vymenu, stejne tak, kdyby ten mesic cekani bylo 31 dnu) A nedelal bys ted hodnoceni auta po ujeti 100000 ale hodnoceni po ujeti 100000 v ix20
Jinak pekna sbirka... Pripomina mi to moji Ladu 2112 a boj s prodejcem/servisem/dovozcem.
Jinak pekna sbirka... Pripomina mi to moji Ladu 2112 a boj s prodejcem/servisem/dovozcem.
Re: 100.000 km a 13 závad řešených v záruce
airwaves píše: Záruka 5 let a více je docela návyková a při koupi dalšího auta to bude silný argument (KIA ☺).
Pri Kia daj pozor na male pismenka.. Okrem toho je zaruka 7 rokov limitovana nabehom do 150tkm.
Pre cloveka, ktory inzentivne auto vyuziva - je H zaruka vyhodnejsia (menej vyluk, bez obmedzenia km..).
Kia ma vyluk daleko viac
Inak - pekny vypocet, pre mna znak toho, ze na tu zaruku sa celkom da spolahnut (napr. vymena lambdy a katu pri skoro 100tkm..)
Naopak - zjavne celkom smola na kus - musi to byt fakt otravne furt lozit do servisu. Dufam, ze my nic take nebudeme musiet riesit.
ix20, 1,4b, 2013
Re: 100.000 km a 13 závad řešených v záruce
Závada č.14 couvací čidla to už je nuda. ALE, závada č.15 chrastící palubovka OPRAVENO! Palubovka byla vyjmuta a podlepeny držáky kolem čelního skla a vše je v pořádku super, to se povedlo!
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: 100.000 km a 13 závad řešených v záruce
Jak máš auto dlouho ?
To vypadá, že máš skoro celé auto nové, po dílech .
To vypadá, že máš skoro celé auto nové, po dílech .
i30 kombi; MY 2014; 1,6 CVVT; Aqua blue; Parking; 16" ALU
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Re: 100.000 km a 13 závad řešených v záruce
Mám ho čtvrtý rok, najeto 121.000km čerstvě po 6té servisní prohlídce. Měněno pár čidel, zadní brzdy, kat, nějaký těsnění, zrcátka, volant. Co ale obdivuji tak na podvozku vše drží! A to tady silničky na Vysočině jsou hrozný! Včetně D1.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: 100.000 km a 13 závad řešených v záruce
hezké číslo
nenapsal jsi jak si na tom s vůlemi, říkals, že to necháš změřit, dík
nenapsal jsi jak si na tom s vůlemi, říkals, že to necháš změřit, dík
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: 100.000 km a 13 závad řešených v záruce
Tak vůle jsou již mimo tovární tolerance ALE ta ztráta je pouze cca max 0,02mm. Takže jsem vyhodnotil situaci, poptal se člověka co má neznačkový servis a dělá hodně ventily, trochu byl sprostej to sem nebudu psát o tahání peněz atd. no ale výsledek je akce nula! Říkal, že se ty podložky za který si chtějí v servisech účtovat 450,- za kus dají na magnetce obrousit. Naměříš co kde je, očísluješ podložky a odbrousíš co je potřeba. Když s tím budeš otravovat někde v nástrojárně na magnetce 1/2 hodiny a dáš jim za to 1000,- tak budeš šťastnej, oni taky a ušetříš 7000,- . To jen tak teoretizuju abych ti toho víc napsal . Musíš demontovat rozvodový řetěz a vačky. auto stojí den dva doma rozdělaný v garáži. Má to svá minus.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: 100.000 km a 13 závad řešených v záruce
no a jelikož jsi mimo fabrickou toleranci, jak jsi jim vysvětlil, že na to už nechceš šahat ?? počítám svedls to na plyn takže "motor" bez jejich zázračný záruky...
o tý magnetce jsem už tady někde psal, ale to rozebrání půl motoru mě teda sere
jen se bojím toho, že to fabrika nařídila změřit a doporučit seřízení i když to potřeba hnedle nebude
o tý magnetce jsem už tady někde psal, ale to rozebrání půl motoru mě teda sere
jen se bojím toho, že to fabrika nařídila změřit a doporučit seřízení i když to potřeba hnedle nebude
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: 100.000 km a 13 závad řešených v záruce
Je vidět, že železo umí udělat! Já jsem s Accentem najel přes 200 tis. bez jediné sebemenší závady, jen jsem vyměnil kotouče jinak běžná údržba. Sofistikovanější věci jim moc nejdou ale naštěstí to pokryje záruka. Přeji ať dál slouží ke spokojenosti!
Hyundai i30 1,6crdi style ice blue 06/2012-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
Re: 100.000 km a 13 závad řešených v záruce
Tak určitě , teď kdyby se něco stalo s rozvodama maj to na papíře -doporučení na seřízení- a jak píšeš jsem asi mimo záruky. Ale vždycky se dá jednat že? Záleží jak se popíše příčina a papír teda monitor snese všechno. Já se zatím na vše domluvil. Tak ti koukám jako blázen co všechno toto forum umí. Myslím jako ten soft. Aktualizuje se nám název tématu podle počtu km a počtu závad. Děkujeme sousedovi ...
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: 120.000 km a 15 závad řešených v záruce
Airwaves - určitě, na lidech záleží moóóc.
Daline - srovnáváš tak trochu "hrušky s jabkama". Tady se baví o benzínu, továrně nebo jiným (legálním) způsobem upraveným na LPG. Ty píšeš o naftě, kterou jsi krmil zas jen naftou a ne např. čistým řepkovým olejem, nebo jiným BIO produktem. To by ta životnost byla asi někde jinde.
Daline - srovnáváš tak trochu "hrušky s jabkama". Tady se baví o benzínu, továrně nebo jiným (legálním) způsobem upraveným na LPG. Ty píšeš o naftě, kterou jsi krmil zas jen naftou a ne např. čistým řepkovým olejem, nebo jiným BIO produktem. To by ta životnost byla asi někde jinde.