128.000 km a 16 závad řešených v záruce
Napsal: 15 čer 2014, 20:19
100.000 km a 13 závad řešených v záruce
To je výsledek mého spotřebitelského testu vozu Hyundai ix20 Style, 1,6CVVT. Pokud vezmu v úvahu i netěsnost reduktoru LPG v záruce, výměnu vadné vstřikovací lišty Valtec v záruce a výměnu ŘJ Elpigaz LPG v záruce, nenudil jsem se. LPG bylo montováno v roce 2011 mimo servis Hyundai. To bylo ještě v době, kdy dealeři až na jednu výjimku, kde jsem auto koupil LPG zásadně odmítali. LPG??? Jste se zbláznil pane, to tyto motory nesnášejí, za pár měsíců však bylo všechno jinak .
Popis jednotlivých závad:
1. Ulomený kousek plastu na L zrcátku při jeho sklápění – výměna celého zrcátka v záruce. Jde o zvláštně řešený plastový díl, který končí špičkou. Zřejmě vlivem zrání plastu a teplotou okolí došlo po čase k zvednutí špičky tohoto plastového dílu asi o 1mm. Tento 1 mm stačil k tomu, že zvedlá špička zapůsobila jako vzpěra proti sklápěnému zrcátku elektromotorem a ulomila se. Díly se nedodávají. Stav 47.752 km.
2. Zaseknutý brzdič PZ kola – ruční brzda. Došlo k silnému přehřátí celé PZ brzdy. Vozidlo přistaveno na dvůr servisu se silně kouřícím PZ kolem. V servisu odpojeno lano ruční brzdy na PZ kolo a objednány díly. Po cca 14 dnech provedena výměna celé sady od Hyundai pravého i levého brzdiče. Vyhřátý kotouč a desky zůstaly na kole bez informace pro zákazníka. Po čase jsem náhodou na testu brzd zjistil, že i s novým brzdičem PZ kolo vykazuje jen 40% brzdný účinek. Důvodem 40% účinnosti byly dokonale zapečené čepy třmenu a možná i poškozená přehřátá deska. Po ohřátí se z vazelíny stalo tuhé lepidlo. Brzda proto brzdila asi jen ½ . Čepy jsem opatrně nahříval a uvolňoval asi 30 minut. Vůbec se jim nechtělo ven. . Stav 50.753 km.
3. Nesvítí zpátečka a nejdou parkovací čidla. Porucha spínače zpátečky. Provedena výměna v servisu na záruku. Stav 52.730 km.
Pro odstranění závady je nutné nejprve navštívit servis, prohlídka vozu. Hm asi spínač, řekl technik. Následuje objednání dílu a po asi 10 – 14 dnech telefon. Opět přistavení vozu a oprava.
Tento postup praktikují při každé reklamaci. Ze 13 závad tak udělají v lepším případě 26 návštěv a spoustu telefonátů! Pro zákazníka unavující špatná praxe.
4. Olupuje se ochranný lak koženého volantu. Řešeno výměnou za nový. Stav 63.100km. Čekací lhůta byla si měsíc.
5. Ulomený kousek plastu na P zrcátku (stejné jako závada 1.) – výměna celého zrcátka v záruce, Stav 64.794 km.
6. Netěsnost chladicí kapaliny. Pod autem kapky na zemi. Kde to kapalo, netuším. Prý těsnění pod hlavou plus sada těsnění na motor? Stav 67.900 km.
7. Nefunguje jedno parkovací čidlo. Výměna v záruce. Stav 74.200 km.
8. Při vytahování PP skla okénka se zastavuje motorek. Rychlá oprava promazáním na počkání. Stav 80.172.
9. Při vytahování PP skla okénka se zastavuje motorek. Při vysouvání LP skla něco silně cvakne. Stav 82.000.
10. Chrastí v palubovce vpravo, jako by vzduchový kanál topení. Opraveno vypodložením? Nyní (103.000km) se opakuje znovu. Stav 82.000.
11. Nefunguje další parkovací čidlo. Výměna v záruce. Stav 82.200 km.
12. Studený motor nedrží volnoběh a občas studený - vlažný chcípne. Oprava výměnou lambdy a katu. Stav 92.456 km.
13. Nefunguje další parkovací čidlo. (Čidla jsou součástí origo výbavy Style). Výměna v záruce. Stav 94.600 km.
14. Opět chrastí v palubovce jako v 10. Zatím neřešeno.
Podle metodiky hodnocení časopisu AutoTip , kde podobné testy na 100.000km provádějí, by asi díky závadě vyžadující přerušení cesty při závadě č.2 byl výsledek někde v poslední třetině testovaných aut. Ostatní závady jsou většinou drobnosti, ale když jedete kvůli parkovacímu čidlu potřetí do servisu, tak je to k vzteku.
V servisu jsem se vždy setkal s bezproblémovým řešením reklamace a dostal jsem vždy náhradní vozidlo. Pokud bylo potřeba. Jak už jsem uvedl, bohužel je kvůli každé závadě nutné servis navštívit v lepším případě 2x.
Po ujetí 100.000 km jsou na našem voze všechny žárovky originál, původní lišty stěračů, původní tlumiče, pera, ložiska, poloosy, čepy, stabilizátory, spojka, altík, akumulátor, startér, pumpy a další díly. Měnil jsem zatím pouze přední a zadní sadu brzd.
Motor jede bez problémů na LPG, tlaky ve válcích má vyrovnané, převodovka funguje bezvadně. Všechny plasty drží zatím ok. Vespod je pár zrezlých drobností, ale to jsou třeba objímky brzdových hadic a takové spotřební drobnosti.
Auto slouží perfektně a pořád nám dělá radost ho řídit. Příjemná široká kabina, kvalitní odhlučnění, vyšší sezení, dobrý výhled, dobré jízdní vlastnosti, kvalitní elektronické asistenční systémy, variabilní interiér a zadní sedačky. Dobrá světla a zábavné a praktické přisvětlování do zatáček. Vyhřívání sedaček, zatmavovací zrcátko, handsfree-bluetooth, automatická klima i parkovací senzory jsou luxus.
Záruka 5 let a více je docela návyková a při koupi dalšího auta to bude silný argument (KIA ☺).
To je výsledek mého spotřebitelského testu vozu Hyundai ix20 Style, 1,6CVVT. Pokud vezmu v úvahu i netěsnost reduktoru LPG v záruce, výměnu vadné vstřikovací lišty Valtec v záruce a výměnu ŘJ Elpigaz LPG v záruce, nenudil jsem se. LPG bylo montováno v roce 2011 mimo servis Hyundai. To bylo ještě v době, kdy dealeři až na jednu výjimku, kde jsem auto koupil LPG zásadně odmítali. LPG??? Jste se zbláznil pane, to tyto motory nesnášejí, za pár měsíců však bylo všechno jinak .
Popis jednotlivých závad:
1. Ulomený kousek plastu na L zrcátku při jeho sklápění – výměna celého zrcátka v záruce. Jde o zvláštně řešený plastový díl, který končí špičkou. Zřejmě vlivem zrání plastu a teplotou okolí došlo po čase k zvednutí špičky tohoto plastového dílu asi o 1mm. Tento 1 mm stačil k tomu, že zvedlá špička zapůsobila jako vzpěra proti sklápěnému zrcátku elektromotorem a ulomila se. Díly se nedodávají. Stav 47.752 km.
2. Zaseknutý brzdič PZ kola – ruční brzda. Došlo k silnému přehřátí celé PZ brzdy. Vozidlo přistaveno na dvůr servisu se silně kouřícím PZ kolem. V servisu odpojeno lano ruční brzdy na PZ kolo a objednány díly. Po cca 14 dnech provedena výměna celé sady od Hyundai pravého i levého brzdiče. Vyhřátý kotouč a desky zůstaly na kole bez informace pro zákazníka. Po čase jsem náhodou na testu brzd zjistil, že i s novým brzdičem PZ kolo vykazuje jen 40% brzdný účinek. Důvodem 40% účinnosti byly dokonale zapečené čepy třmenu a možná i poškozená přehřátá deska. Po ohřátí se z vazelíny stalo tuhé lepidlo. Brzda proto brzdila asi jen ½ . Čepy jsem opatrně nahříval a uvolňoval asi 30 minut. Vůbec se jim nechtělo ven. . Stav 50.753 km.
3. Nesvítí zpátečka a nejdou parkovací čidla. Porucha spínače zpátečky. Provedena výměna v servisu na záruku. Stav 52.730 km.
Pro odstranění závady je nutné nejprve navštívit servis, prohlídka vozu. Hm asi spínač, řekl technik. Následuje objednání dílu a po asi 10 – 14 dnech telefon. Opět přistavení vozu a oprava.
Tento postup praktikují při každé reklamaci. Ze 13 závad tak udělají v lepším případě 26 návštěv a spoustu telefonátů! Pro zákazníka unavující špatná praxe.
4. Olupuje se ochranný lak koženého volantu. Řešeno výměnou za nový. Stav 63.100km. Čekací lhůta byla si měsíc.
5. Ulomený kousek plastu na P zrcátku (stejné jako závada 1.) – výměna celého zrcátka v záruce, Stav 64.794 km.
6. Netěsnost chladicí kapaliny. Pod autem kapky na zemi. Kde to kapalo, netuším. Prý těsnění pod hlavou plus sada těsnění na motor? Stav 67.900 km.
7. Nefunguje jedno parkovací čidlo. Výměna v záruce. Stav 74.200 km.
8. Při vytahování PP skla okénka se zastavuje motorek. Rychlá oprava promazáním na počkání. Stav 80.172.
9. Při vytahování PP skla okénka se zastavuje motorek. Při vysouvání LP skla něco silně cvakne. Stav 82.000.
10. Chrastí v palubovce vpravo, jako by vzduchový kanál topení. Opraveno vypodložením? Nyní (103.000km) se opakuje znovu. Stav 82.000.
11. Nefunguje další parkovací čidlo. Výměna v záruce. Stav 82.200 km.
12. Studený motor nedrží volnoběh a občas studený - vlažný chcípne. Oprava výměnou lambdy a katu. Stav 92.456 km.
13. Nefunguje další parkovací čidlo. (Čidla jsou součástí origo výbavy Style). Výměna v záruce. Stav 94.600 km.
14. Opět chrastí v palubovce jako v 10. Zatím neřešeno.
Podle metodiky hodnocení časopisu AutoTip , kde podobné testy na 100.000km provádějí, by asi díky závadě vyžadující přerušení cesty při závadě č.2 byl výsledek někde v poslední třetině testovaných aut. Ostatní závady jsou většinou drobnosti, ale když jedete kvůli parkovacímu čidlu potřetí do servisu, tak je to k vzteku.
V servisu jsem se vždy setkal s bezproblémovým řešením reklamace a dostal jsem vždy náhradní vozidlo. Pokud bylo potřeba. Jak už jsem uvedl, bohužel je kvůli každé závadě nutné servis navštívit v lepším případě 2x.
Po ujetí 100.000 km jsou na našem voze všechny žárovky originál, původní lišty stěračů, původní tlumiče, pera, ložiska, poloosy, čepy, stabilizátory, spojka, altík, akumulátor, startér, pumpy a další díly. Měnil jsem zatím pouze přední a zadní sadu brzd.
Motor jede bez problémů na LPG, tlaky ve válcích má vyrovnané, převodovka funguje bezvadně. Všechny plasty drží zatím ok. Vespod je pár zrezlých drobností, ale to jsou třeba objímky brzdových hadic a takové spotřební drobnosti.
Auto slouží perfektně a pořád nám dělá radost ho řídit. Příjemná široká kabina, kvalitní odhlučnění, vyšší sezení, dobrý výhled, dobré jízdní vlastnosti, kvalitní elektronické asistenční systémy, variabilní interiér a zadní sedačky. Dobrá světla a zábavné a praktické přisvětlování do zatáček. Vyhřívání sedaček, zatmavovací zrcátko, handsfree-bluetooth, automatická klima i parkovací senzory jsou luxus.
Záruka 5 let a více je docela návyková a při koupi dalšího auta to bude silný argument (KIA ☺).