Tak jsem se s tím zatím napůl popasoval, zde je mé řešení:
1) koupil jsem nerezovou závitovou tyč M5, k tomu nerezové podložky a matky. Podložky 3 normální, 1 širokou, matek asi 10, vemte to vše po deseti, ono se to neztratí.
2) koupil jsem asi 30cm anténku s vnitřním závitem M5
3) vyndejte původní elektrickou anténu. Znamená to v kufru povolit dva šrouby na levém repráku, přizvednout a posunout doprava, poté odpojit elektriku k repráku a potom vyndat levý rohový plast v kufru-1 šroub, 1 plastový šroub v plastové hmoždince (já musel odvrtat) a jeden takový cvakací plastový "napínáček"-vyloupnout ven. Pak se musí povolit plast pod reprákem, stačí tuším 1-2 šrouby blíž k nárazníku. Pak se dá dostat k anténě, 1 šroub drží anténu, 1 šroub nad tím (klíč 10) drží ukostření-očko na drátu. Od antény se vypojí tahem dolů koax a zespoda kabel na napájení výsuvu. Zespoda se ještě od antény odpojí hadička na odvod vody pod auto. Následně se anténa zasune dolů směrem k silnici z kloubku v blatníku a je venku
4) silou povytáhněte teleskop ven, aby šel kleštěma povolit klobouček na posledním dílu (klobouček vyhodit). Dále povolte lesklou matici pod kloboučkem a dejte ji stranou-ponechat!!!. Poté povolte 4 šrouby okolo toho kulatého bubnu-z té strany, kde je uprostřed bubnu matička, tu povolte oříškem z goly. Sundejte krytku a uprostřed je taková bílá plastová cívka, na které je namotaná plastová struna jako z křoviňáku. Strunu ucvakněte kleštěma a vymotejte z cívky (strunu vyhodit, cívku spíš ponechat). Následně by mělo být možné vytáhnout teleskop z hliníkové trubky. Během tohoto vyndavání naleznete takový plastový vymezovací plast, vnější průměr akorát do trubky a vnitřní akorát na závitovou tyč. Ponechejte!!
5) vemte celou závitovku, ev. nahrubo zkrácenou a zasuňte ji do trubky a zašroubujte tak, aby prošla až do bubnu:
- IMG_20140801_143950.jpg (185.01 KiB) Zobrazeno 7269 x
teď popíšu, jak to mám já a následně, jak by to bylo asi ideální:
6já) tam, kde je na fotce 3. čárka zleva, naznačující osu závitovky, tak tam jsem na závitovku natočil matičku a pak podložku, tak aby byla podložka blíž k bubnu. Znova jsem závitovku zatočil do bubnu, poté nasadit ten "plastový vymezovací plast" na konec hliníkové trubky vč. nerezové koncovky a udělal jsem si na závitovce značku. Pak jsem našrouboval 2 matice před tu značku-směrem k bubnu a nasadil plastový vymezovací plast. Dělá to, že závitovka je v hliníkové trubce přesně uprostřed a 2 utažené kontramatky mu brání ve sklouznutí dolů. Následně jsem nasadil malou podložku a utáhnul ji matkou-lehce!, aby se neserval vytočený závit v bubnu a závitovka nevyjela ven. Tahle podložka a matka jsou kritické místo, protože přes tu origo nerezovou matku-klobouček vytváří vodivý spoj se středním vodičem koaxu. Následně jsem závitovku zkrátil pilkou na železo a konec zabrousil na kotoučové brusce, celé to poskládal, hodil do auta, nasadil anténu a hraje to. Jenže příjem furt nic moc.
- velká podložka (než jsem dojel koupit malou) vytváří s tou origo matkou vodivý spoj koax-závitovka
- IMG_20140801_143956.jpg (202.76 KiB) Zobrazeno 7269 x
- finále.
- IMG_20140801_155041.jpg (102.86 KiB) Zobrazeno 7269 x
takže jak se to chystám předělat:
6 ideál, asi) protáhnout závitovku až vně bubnu, dát podložku, matku, kabelové očko a matku/kontramatku. Tím bude závitovka pevně držet-zespoda touhle matičkovou kombinací a z druhé strany matičkou na velké podložce, viz bod 5. Nahoře ve viditelné části se možná ušetří podložka/matka. Na kabelové očko se přidělá dokoupený prodlužovací koax (kvůli konektoru), tzn. na jedné straně samec, na druhé straně se to ucvakne a střed sem, opletení na uzemnění. Proč to celé? a) Díky kabelovému očku bude perfektní kontakt a b) závitovka bude pevně uchycená a nebude možnost ji nechtěně vytáhnout.
7) možná by bylo dobré tam dát anténní zesilovač, jen kde vzít napájení, když nové rádio nespíná anténu.
/