Můj Accent 1,4 16V r.v. 2007
Napsal: 14 črc 2014, 17:55
Všechny zdravím, od registrace jsem tu několik let nebyl, pravdou je, že jsem citroenář a Accenta jsem koupil manželce s tím, aby měla čím vozit děti do školy a jezdit do práce. Myslel jsem si, že nové auto s nájezdem kolem 10000km ročně bude to pravé pro bezproblémový provoz alespoň po dobu 7 let, než zaplatím úvěr a že se vyhnu větším investicím mimo provozní věci.
Když tady čtu všechny pochvalné komentáře, ani se mi sem nechce psát svoje zkušenosti. Je pravda, že první 4 roky sloužilo auto celkem bez problémů. Taky dostává maximální péči, je garážované, po dobu záruky plný servis v Hyundai. Potom už mi přišlo nesmyslné platit sumy vyšší než 4k za výměnu oleje a filtrů, tak jsem přešel do neznačkového servisu, kde odstranili spoustu zanedbaných věcí ze servisu značkového a za normální peníze. A teď ty negativa. Po malém škrábanci na levém zadním lemu a následné opravě včetně laku to za rok vylezlo tak, že jsem myslel, že budu měnit celý lem. Bohužel, prý je to dost častá bolest a lemy se nedělají, pouze celý blatník za 10k. Řekl jsem si, asi to poprvé špatně opravili a tak jsem to nechal udělat znovu, tak jsem zvědav. Ale je fakt, že obě opravy mne vyšly dohromady kolem 8K. Ale za to auto nemůže.
Druhý problém byly brzdy. Dělal jsem je loni, stáří 5 let a najeto 50000km. Vzhledem k tomu, že mi prošlo rukama už pár aut různých značek a stáří, musím říct, že takový masakr jsem neviděl. Byl jsem připraven na výměnu destiček, ale muselo jít všechno. Kompletně pokroucené přední kotouče, zadní kotouče prakticky shnilé, o destičkách nemluvě. Tak nějak jsem byl zvyklý, že se počítalo na dvoje přední desky jedny zadní a výměna kotoučů tak kolem 100000km, alespoň u většiny aut jsem to tak měl. U Hyundaie mi bylo řečeno, že se každou prohlídku musí brzdy rozdělat, vyčistit a namazat, což jsem slyšel poprvé.
Je pravda, že já s tím autem nejezdím a když jsem to kontroloval naposled, bylo vše v relativním pořádku, takhle moc to sešlo během jednoho roku.
Další rána letos je koncový tlumič výfuku, který mám po 60000km úplně na prach,horní část je děravá jak řešeto. Neřekl bych půl slova, pokud bych si mohl za dvojku koupit repliku od Bossalu nebo originál za 4K. Ale protože na tento jediný model se replika nedělá a v Hyundai chtějí 13k bez DPH za originál, nemám slov. Vůbec nechápu tu cenovou politiku, za ty peníze by měl ten tlumič vydržet 20 let a přežít auto, což se evidentně nestalo. Za 13k si nechám udělat výfuk celý v nerezu, to snad nestojí ani tlumič na BMW a to je 10x dražší auto. Vůbec ta cenová politika náhradních dílů je tak brutální, že už se tomu musím smát. Pár drobností jsem už potřeboval a třeba zadní nápis HYUNDAI na kufru z plastových pokovených písmen za 800kč mne taky dost pobavil.
Když pominu smrt baterie po dvou letech provozu a pár elektronických excesů, se kterýma si diagnostika, kterou jsem tvrdě zaplatil, nevěděla rady, stále smrdící spojku při rozjezdu do kopcenevyhnu se srovnání.
Ve stejné době si tchán kupoval Fabii. Sice to bylo za stejné peníze holátko a prostorově nesrovnatelné, ale..... Nájezd km podobný jako já, celou dobu bez jediného problému, údržba v podstatě žádná, je to člověk, který bere auto jako spotřební věc a nedá do něj ani korunu, pokud to není nezbytně nutné. Vše původní včetně brzd a aku a když se ohnu pod obě auta, nesrovnatelné. Accent je rezavý vrak, včetně totálně zrezlých šroubů na kostrách v motoru a to říkám, ikdyž škodovky nesnáším a žádné německé auto mi nesmí do domu. Můj 17 let starý Citroen je co do stavu oproti Accentu v luxusním stavu.
Takže toliko o dojmech, které mám za 7 let provozu. Ze začátku jsem byl nadšen, potom to postupně přecházelo a dnes už vím, že se korejským automobilkám vyhnu velkým obloukem. Accent není špatné auto, ale cenová politika a věci kolem dílů jsou postavené na hlavu a to dost.
Tak snad jsem vás tím neodradil, možná jsem měl jen smůlu, ale jsem n.....nej dost. Auto ještě platím a jak doplatím, jde okamžitě z domu.
Když tady čtu všechny pochvalné komentáře, ani se mi sem nechce psát svoje zkušenosti. Je pravda, že první 4 roky sloužilo auto celkem bez problémů. Taky dostává maximální péči, je garážované, po dobu záruky plný servis v Hyundai. Potom už mi přišlo nesmyslné platit sumy vyšší než 4k za výměnu oleje a filtrů, tak jsem přešel do neznačkového servisu, kde odstranili spoustu zanedbaných věcí ze servisu značkového a za normální peníze. A teď ty negativa. Po malém škrábanci na levém zadním lemu a následné opravě včetně laku to za rok vylezlo tak, že jsem myslel, že budu měnit celý lem. Bohužel, prý je to dost častá bolest a lemy se nedělají, pouze celý blatník za 10k. Řekl jsem si, asi to poprvé špatně opravili a tak jsem to nechal udělat znovu, tak jsem zvědav. Ale je fakt, že obě opravy mne vyšly dohromady kolem 8K. Ale za to auto nemůže.
Druhý problém byly brzdy. Dělal jsem je loni, stáří 5 let a najeto 50000km. Vzhledem k tomu, že mi prošlo rukama už pár aut různých značek a stáří, musím říct, že takový masakr jsem neviděl. Byl jsem připraven na výměnu destiček, ale muselo jít všechno. Kompletně pokroucené přední kotouče, zadní kotouče prakticky shnilé, o destičkách nemluvě. Tak nějak jsem byl zvyklý, že se počítalo na dvoje přední desky jedny zadní a výměna kotoučů tak kolem 100000km, alespoň u většiny aut jsem to tak měl. U Hyundaie mi bylo řečeno, že se každou prohlídku musí brzdy rozdělat, vyčistit a namazat, což jsem slyšel poprvé.
Je pravda, že já s tím autem nejezdím a když jsem to kontroloval naposled, bylo vše v relativním pořádku, takhle moc to sešlo během jednoho roku.
Další rána letos je koncový tlumič výfuku, který mám po 60000km úplně na prach,horní část je děravá jak řešeto. Neřekl bych půl slova, pokud bych si mohl za dvojku koupit repliku od Bossalu nebo originál za 4K. Ale protože na tento jediný model se replika nedělá a v Hyundai chtějí 13k bez DPH za originál, nemám slov. Vůbec nechápu tu cenovou politiku, za ty peníze by měl ten tlumič vydržet 20 let a přežít auto, což se evidentně nestalo. Za 13k si nechám udělat výfuk celý v nerezu, to snad nestojí ani tlumič na BMW a to je 10x dražší auto. Vůbec ta cenová politika náhradních dílů je tak brutální, že už se tomu musím smát. Pár drobností jsem už potřeboval a třeba zadní nápis HYUNDAI na kufru z plastových pokovených písmen za 800kč mne taky dost pobavil.
Když pominu smrt baterie po dvou letech provozu a pár elektronických excesů, se kterýma si diagnostika, kterou jsem tvrdě zaplatil, nevěděla rady, stále smrdící spojku při rozjezdu do kopcenevyhnu se srovnání.
Ve stejné době si tchán kupoval Fabii. Sice to bylo za stejné peníze holátko a prostorově nesrovnatelné, ale..... Nájezd km podobný jako já, celou dobu bez jediného problému, údržba v podstatě žádná, je to člověk, který bere auto jako spotřební věc a nedá do něj ani korunu, pokud to není nezbytně nutné. Vše původní včetně brzd a aku a když se ohnu pod obě auta, nesrovnatelné. Accent je rezavý vrak, včetně totálně zrezlých šroubů na kostrách v motoru a to říkám, ikdyž škodovky nesnáším a žádné německé auto mi nesmí do domu. Můj 17 let starý Citroen je co do stavu oproti Accentu v luxusním stavu.
Takže toliko o dojmech, které mám za 7 let provozu. Ze začátku jsem byl nadšen, potom to postupně přecházelo a dnes už vím, že se korejským automobilkám vyhnu velkým obloukem. Accent není špatné auto, ale cenová politika a věci kolem dílů jsou postavené na hlavu a to dost.
Tak snad jsem vás tím neodradil, možná jsem měl jen smůlu, ale jsem n.....nej dost. Auto ještě platím a jak doplatím, jde okamžitě z domu.