Stránka 1 z 1

moja recenzia i30 1,6 CRDi 81 kW po 20000 km

Napsal: 23 črc 2014, 10:35
od wagy
Recenzia Hyundai i30 1,6 CRDi 81 kW po 20 000 km.

Prečo Hyundai?

Asi tak pred rokom a štvrť som začal rozmýšľať o výmene auta. Jasno som mal len v tom, že to

bude určite diesel a že to bude nové auto. Nie žeby som mal niečo proti jazdeným autám, ale chcel

som si splniť sen, že si aspoň raz v živote kúpim nové auto. Na jazdené, podľa mojich kritérií, som

nemal. Zložiť 8, či 9-tisíc eur na drevo, za jazdené auto som si jednoducho nemohol dovoliť a pravdu

povediac, som ani nechcel. Ale dnešná doba ponúka nové možnosti financovania a pracujúca rodina,

si paradoxne skôr môže dovoliť kúpiť nové auto, ako zánovné. Aspoň podľa mňa. Zložiť 2, alebo 3 tisíc

eur, už nie je až taký problém, ak pracujú obaja manželia a vedia si za rok, či 9 mesiacov, nasporiť na

ďalšiu splátku. Za to patrí vďaka automobilkám, ktoré ponúkajú možnosť zobrať si auto na tretiny,

štvrtiny, či dokonca, ako to bolo aj v mojom prípade, na pätiny. Určil som si cenový strop a vrhol

som sa najprv na internet a potom aj na predajné miesta automobiliek. Po prečítaní mnohých

recenzií a po odskúšaní si rôznych áut, sa do finále môjho výberu, dostala Kia Ceed a Hyundai i30.

Nasledovalo ďalšie skenovanie internetu a preštudovanie všetkých dostupných informácií o týchto

dvoch autách. Po zhrnutí naštudovaného z rôznych zdrojov a odskúšaní si oboch modelov, moja

voľba padla napokon na model Hyundai. Misku váh na stranu Hyundai naklonili okrem vstrebaných

informácií aj financie a možnosť kúpiť si auto, na už spomínané pätiny.

Predajca.

Na kúpe auta som sa dohodol až u tretieho predajcu značky. Chcel som nejaké zľavy okrem v tej dobe

medializovaných bonusov v podobe mobilného telefónu, ročného havarijného a zákonného poistenia

zdarma a zaplatenia registračnej dane. Mimochodom to poistenie nebolo zdarma. Pomenovali to

že ,,spracovateľský poplatok“, ale nechcem to tu rozvádzať. V predajni mi hneď na začiatku bolo

oznámené, že už sa do každého modelu COMFORT, montujú vo výrobe vyhrievané predné sedadla

a zadné parkovacie senzory v cene 500e, takže bez ohľadu na to, či to chcem, alebo nie, si to musím

priplatiť! Neviem či to bolo zavadzanie predajcu, ale to mi povedal každý predajca Hyundai ktorého

som navštívil. Tak že som povedal OK, ale 16 palcové disky kolies z ľahkých zliatin s pneumatikami

205/55 R16 v cene 500e chcem zdarma. Povinná výbava tam už zdarma bola , takže ďalej som chcel

gumené koberčeky. Vaničku do kufra mi dali za polovičnú cenu, zimné pneumatiky so 100 euro

zľavou a strešné nosiče s 30 euro zľavou. Možno som mohol zatlačiť aj viac, ale už som sa nevedel

dočkať, kedy si to auto objednám a odnesiem si ho. Mimochodom tie vyhrievané sedadlá sú super.

Senzor som mal aj pred tým, no tento je presný a je to vynikajúca pomôcka.

Exteriér.

Je to vec vkusu, ale mne sa to auto, páči veľmi. Nechcem porovnávať s ostatnými značkami, každý

si vyberie tu svoju, ale podľa mňa je športovo-elegantné. Predné svetlá sú krásne a let ,,hokejky“

vpredu identifikujú model auta už zďaleka. Zadné svetla sa mi tiež páčia a vôbec ničím ma nerušia

ani hmlovky vzadu. Spätné zrkadla vyzerajú dobre sú dostatočne veľké a výhľad je dobrý. Páči sa mi

tak predok ako aj zadok auta. No z boku je to auto asi najkrajšie. A ten zvuk pri zatváraní dverí. Aj

onakvejšie značky by sa mohli hanbiť. Musím povedať, že dizajn auta sa podľa mňa podaril.

Interiér a moje postrehy.

Až som bol prekvapený, koľko je tam miesta. Dokonca mam pocit, že je tam viac miesta, ako

v ostatných značkách rovnakej kategórie a dokonca viac alebo porovnateľne, aj ako vo vyšších

triedach. Ergonomicky je skoro všetko na správnom mieste, nemal som problém a rýchlo som dostal

do ruky aj ovládanie na volante, ktoré som v predošlých autách nemal. Akurát lakťová opierka mala

byť vyššie a trošku bližšie k radiacej páke, keďže v tejto mojej strednej výbave nie je polohovateľná.

Ale na druhej strane, je v nej kopec miesta na uloženie. Ďalších odkladacích priestorov na okuliare,

telefón, peňaženku, doklady, minerálku či nejakú plechovku je požehnane. Výhľad vonku je výborný

a nemal som problém ani z kritizovaným mohutným stĺpikom. Viac mi vadil zo začiatku odraz

palubovky na čelnom skle. No aj to som vyriešil kúpou polarizačných slnečných okuliarov. Ale ani tie

nepomôžu pri pozretí sa do spätného zrkadla, kde sa odráža,, pochromovaný“ výduch z

palubovky. ,,Budíky“ vyzerajú skvele a sú vkusne orientované na vodiča, palubným počítačom sa

preklikám rýchlo a dostanem všetky potrebné informácie. Modré podsvietenie mi nevadí, oranžové

v predošlom aute bolo rušivejšie(aj keď človek si zvykne), len škoda že sa nedá v noci stlmiť ešte viac.

Páči sa mi USB vstup a dva krát 12 voltová zásuvka. AUX som ešte nevyužil. Sedadlá sú pohodlné, nie

je im veľmi čo vytknúť . No, možno by mohli byť o trošku tvrdšie. Dokonca ani mi nechýbala bedrová

opierka a na ceste do Chorvátska a späť, ma nebolel chrbát a nemusel som každú chvíľu meniť

polohy, ako v predošlom aute. Polohu za volantom si v tomto aute dokáže nájsť snáď každý, k čomu

prispieva výškovo aj osovo nastaviteľný volant. Tešil som sa na tempomat, ktorí som predtým nemal

a taká cesta z Talianska domov by sa zaobišla bez ľavej nohy na plynovom pedáli. Samozrejme všetko

v rámci najvyššej bezpečnosti. Ovláda sa úplne jednoducho a využívam ho často, ale hlavne pred

vjazdom do obce. Čítal som nejaké sťažnosti užívateľov, že vraj po výjazde z benzínky im tempomat

niekoľko minút nefunguje. No on funguje, len je potrebné ťuknúť na brzdový pedál. Elektronika

potrebuje vedieť, že brzdy sú pred ďalšou jazdou v poriadku. Obmedzovač rýchlosti používam, len

keď sa chcem pochváliť, že ho mám. Keby nebol, ani by mi nechýbal. Páčia sa mi výduchy pod

prednými sedadlami, ktoré chladia alebo zohrievajú priestor pre pasažierov vzadu. Ako aj skoro rovný

priestor pod nohy vzadu. Miesta je tam tiež požehnane a dvaja dospelí a jedno dieťa sa úplne luxusne

odvezú. Rýchlostná páka je super - RDR(rovno do ruky). Akurát tam bude nejaká EKO koža, alebo čo

to je.(Aj na volante). Ale radenie, tak to je iná vec. Auto s tak výborným radením, som ešte snáď ani

nešoféroval. Ako povedal jeden motoristický novinár v jednom zo svojich testov. To si tu rýchlosť fakt

zoberie samo. Šesť rýchlostí je super a je to aj celkom dobre sprevodované. Oznámenia o zaradení

toho ktorého stupňa ma veľmi nezaujímajú, riadim sa pocitmi a sluchom. Netvrdím že je to zle,

možno to niekomu pomáha, ale zasa je to skôr o tom, že: ,,Aha a mám tu aj toto“. Po odjazdení

20 000 km v interiéri nič nevŕzga a neozývajú sa žiadne pazvuky. Riadenie ma tri polohy. Komfort,

normál a šport. Čítal som, že nie je medzi nimi nejaký veľký rozdiel, no ja ten rozdiel citeľne vnímam.

Najväčší je medzi režimom komfort a šport samozrejme, kde to riadne stuhne. Väčšinou používam

šport, ale aj ostatné majú svoje čaro. Auto dobre reaguje na zmeny smeru, dobre, až lahodne vedie

stopu a nemám pocit žeby bola zlá spätná väzba, poprípade aby to bolo nejaké gumené. Podvozok je

veľmi dobre vyladený a je to musím povedať komfortné vozenie. Tomu určite pomáha aj viacprvková

zadná náprava, ktorá sa v danej triede moc nevidí dokonca aj u prémiovejších značiek sa používa, až

vo vyšších výbavách. No Hyundai ju montuje do i30-ky už od základnej verzie, čo je podľa mňa super.

Mám ale pocit, že od podvozka počuť mierny hluk. Asi to robia pneumatiky, lebo paradoxne na

zimných pneumatikách, to bolo tichšie! Samozrejme, že je rozdiel po akom asfalte práve idem.

Predné svetlá sú krásne, ale v noci pri zapnutých stretávacích svetlách, je to skôr priemer. A to som si

vymenil žiarovky s lepšou svietivosťou. K diaľkovým nemám žiadnu výčitku. Batožinový priestor je

postačujúci, všetko čo potrebujem sa mi doň vmestí. A ešte sa mi páči, že je tam 12 voltová zásuvka.

Je to super, lebo v lete mam zapojenú autochladničku a nemusím ťahať kábel cez celé auto.

Motor, nafta, aditíva, veľkosť nádrže, spotreba:

Ako som písal na začiatku, jasné bolo len to, že to bude naftový motor. Mal som benzín, aj naftu

a nafta mi učarovala viac. Aj keď benzín lepšie vonia. Nebudem rozoberať pre a proti a ani to, že čo je

viac poruchové. Mám predsa nové auto s päť ročnou zárukou! 1,4 litrový diesel, bolo moje predošlé

auto a aj keď som mal spravený chiptuning, známou profesionálnou firmou, chcel som viac koníkov

pod kapotu. Samozrejme, že páčil by sa mi dvojliter aspoň 104 kW, ktorý by môjmu autíčku určite

pristal, ale... Hyundai taký nemá a aj keby mal, bol by určite nad mojim finančným stropom, keďže už

ponúkaný 94 kW je cez. Rozhodol som sa preto, pre o 13 kW lacnejšiu verziu, ktorá ma ale rovnaký

krútiaci moment, takže pocitovo tie auta idú viac-menej rovnako. Ráno po naštartovaní je to klasický

diesel, ktorého zvuk sa mi tak páči. No po zahriatí človek nespozoruje, že to je naftový motor. Po

zahriatí si tíško pradie a viacerí moji známi si mysleli, že je to benzín. Motor ma vo vyšších otáčkach

taký divný, dunivý zvuk. No potom som sa pristihol, že vytáčam auto, aby som to počul. Zapáčil sa mi,

ten zvuk. Ten motor nie je zlý, ale mam taký pocit akoby bol priškrtený. Myslím si, že sa z neho dalo

vytĺcť viac. Najlepšie sa cíti v rozmedzí 2-3 tisíc otáčok. Musím objektívne povedať, že som možno

čakal trošku viac, ale zasa žeby som bol sklamaný, tak to vôbec nie. Teraz už mam pocit, že je živší

ako na začiatku. Jazdím... no... ako by som to povedal. Mám rad autá a milujem pocit z jazdy. Jazdím

v priemere 1600-1700 km mesačne vlastným autom. Pred časom to bolo viac, ale teraz dosť často

jazdím služobným autom. Spolu je to okolo 2500 km mesačne. Jazdím rád a niekedy sa idem len tak

previezť. Jednoducho mám svoje autá rád a adekvátne tomu, sa o ne aj starám. Myslím si ale, že

mohla by byť o trošku lepšia reakcia na stlačenie plynového pedálu. Ten agregát ťahá, až keď ručička

prekročí hranicu 2000 otáčok. Čítal som kdesi že od 1500. Nie. Pri týchto otáčkach ma asi najnižšiu

spotrebu a ide bez toho aby sa dusil. Možno začína na 1800, ale pozvoľne! Seriózne ťahá až cez 2000,

bodka. Aby som mal lepší pocit z jazdy radím pri 2500-2800 otáčkach za minútu. Samozrejme potom

aj moja spotreba tak vyzerá. Mimochodom, podľa môjho skromného názoru, vôbec nie je zlá. Aj keď

spotreba, to je kapitola sama o sebe. Najlepšia je, keď sa radí do 2000 otáčok. Ale najprv k objemu

palivovej nádrže. 53 litrov, udávaná výrobcom. No nádrž možno má toľko litrov, ale... Po vyzdvihnutí

nového auta, svietila rezerva a dojazd mi ukazoval palubný počítač 60km. Mimochodom, mali by

predávať autá z plnou nádržou, určite ich to nezruinuje. Aj tak na nás dosť zarábajú. Na pumpe

som ,,dočapoval“ úplne do plna, 60,76 litrov, lepšiu naftu. Takže nádrž možno má 53 litrov, ale do

systému natlačíte oveľa viac! Keď si chcem objektívne overiť spotrebu, tak potrebujem vidieť, že je

nádrž plná. Takže do úplne plnej, tam je, 63 litrov paliva! A s toho vychádzam a aj sa mi to pri ďalších

tankovaniach do plnej(aby som videl naftu) potvrdilo. Mimochodom to tankovanie, teda úplné

dotankovanie, mi trvá aj 5-10 minút. Na prvú nádrž, som spravil 843 km. Palubný počítač ukazoval 7,4

litra. Po dočerpaní 61,32 litra, reálna spotreba bola, reálne 7,27 litra/100km. Takže o 0,13 litra

počítač klamal, ale v dobrom! To bolo pozitívne. Nezľaknite sa. Diesel a takáto spotreba? No ja som

to auto chcel zabehnúť dobre a spotrebu som neriešil. Prvé dva nádrže, som obetoval zabehnutiu

vozidla. Jazdil som svojim štýlom, čo zasa nie je žiadne rally, ale potrebujem cítiť, že to ťahá, že to ide.

Dokonca aj v príručke od výrobcu je napísané, aby sa to auto prvých tisíc kilometrov držalo stále nad

2000 otáčkami a aby nebolo dlho v rovnakých otáčkach, ale aby boli rozdielne. Jednoducho povedané

tlačil som na pílu, samozrejme bezpečne a s citom. A potom som išiel na dovolenku do Chorvátska.

Autíčko kompletne, plne naložené, aj zo stanom a vecami na kempovanie, keďže s Chorvátska sme

ešte išli kempovať do Maďarska. Mal som najazdených 1636 km a vydali sme sa na ostrov Krk do

mesta Krk, čo je od nás z domu presne 796 km, k domu, kde sme boli ubytovaný. Vyrátal som si

palivo, (keďže ďalší motoristický novinár mi vo svojej recenzii povedal, že tankovať v Chorvátsku sa

oplatí), aby som došiel na Krk. Podľa predpisov s dodržiavaním povolených rýchlostí a diaľničnej

rýchlostí v rozmedzí 110-125 km/h som došiel do cieľa so spotrebou, podľa palubného počítača 5,1

litra/100km. Na ostrove som spravil ešte 19 km, spotreba na počítači stúpla na 5,2 litra. Po

dotankovaní úplne do plna(vidím naftu)bola skutočná spotreba 5,54 litra/100km, takže 0,34 litra je

skreslenie v prospech palubného počítača oproti skutočnosti, čo si myslím, že nie je až také zle,

obzvlášť keď vezmeme do úvahy koľko to auto malo najazdené km. Cestou z Chorvátska do Maďarska

som už išiel svižnejšie, 140 tachometrových a palubný počítač mi ukázal spotrebu 5,8 litra. Teraz

nedávno, keď som mal najazdených 19 340 km som robil testy spotreby na 100 km, na miestach kde

sa najčastejšie pohybujem. Nebol to test zameraný na to, aby som spravil čo najnižšiu spotrebu, ale

mojím štýlom jazdenia, skôr svižne, kde som sem tam prekročil rýchlosť, (okrem obce samozrejme)

o 20-30 km. Riadil som sa skutočnými rýchlosťami, nie rýchlosťou, ktorú ukazoval tachometer.

Tachometer skresľuje o 4,5,6 km v závislosti na tej ktorej rýchlosti. Pri prvom teste na 100 km, s toho

bolo 7km v menšom meste východného Slovenska, som dosiahol priemernú rýchlosť 65 km/h

a spotreba na palubnom počítači ukazovala hodnotu 5,4 l/100km. Bolo to viacej po rovinkách

s miernymi stúpaniami. Ďalší test na 100 km, bol už aj do ozajstných kopcov. Z toho asi 20 km bolo

v mestskej premávke druhého najväčšieho mesta na Slovensku a pri priemernej rýchlosti 53 km/h

palubný počítač ukázal spotrebu 5,7 l/100km. Ten istý test som zopakoval ale so štvrtinou nádrže

s tým, že do Košíc som to tlačil a naspäť už nie, po meste som spravil len 10 km. Priemerná rýchlosť

bola 59 km/h a palubný hlásil 5,2 litra. Robil som ešte jeden test( keďže som niekde čítal, že dá sa

s týmto motorom za 3,8 l/100km). Vybral som si trasu, ktorú sem tam jazdím a ktorá nebola v

predošlých testoch a na ktorej nie sú skoro žiadne prevýšenia. Cesta je rovná ako stôl a z najlepším

asfaltom(miestami aj novým), ako v predošlých dvoch testoch. V tomto prípade som sa riadil

tachometrom. V obciach som šiel 50 km/h, mimo obce 85-90 km/h, nepredbiehal som, išiel som

konštantne a predvídavo, do obcí som sa ,,dogúľal“ a v maximálnej možnej miere som využíval

tempomat. Výsledná spotreba bola 4,1 l/100km a musím povedať, že som bol brzda premávky.

Týmto spôsobom sa skutočne jazdiť nedá. Teda dá, ale nie je to nič pre mňa. Neviem ale, či takéto

testy majú nejakú výpovednú hodnotu. Od kedy som kúpil auto, až do dnešného dňa si pravidelne

zapisujem každé jedno tankovanie, do dvoch na sebe nezávislých softwarových aplikácií. Jednu mam

v telefóne a jeden program v PC. Jedna súhrnná štatistika udáva moju priemernú spotrebu 6,23 litra

a druhá 6,24 l/100km. Čo sa podľa mňa veľmi podobá skutočnosti. Keď uvážime, že na plnú nádrž (63

litrov nafty)som maximálne spravil 955 km a dojazd mi palubný ukazoval 60 km, tak to tak nejako

dosť presne sedí. Na margo spotreby ešte poviem, že mám 120 kg a kufor nemám prázdny skoro

nikdy. Jazdil som sám, vo dvojici, aj piati sme boli v aute a dokonca asi 500 km som spravil so

strešným boxom. Takže záverom by som k spotrebe povedal toľko. Nebudem klamať nikoho a už

vôbec nie sám seba. V mojom reálnom živote a každodennom jazdení (viac v meste) je spotreba 1,6

CRDi 81 kW, skutočných 6,2 litra nafty na 100 km. Som presvedčený, že jazdiť s týmto motorom za

oveľa menej ako jazdím ja sa dá (o 0,5 až 1 liter)a stačila by len trochu ľahšia noha, ale kde by ostala

potom radosť z jazdy? A tá spotreba je podľa mňa fantastická, zvlášť keď si uvedomím, že sa

v podstate nikde a v ničom nekontrolujem a neobmedzujem. Myslím trebárs na klimatizáciu. Takže

zatiaľ môžem povedať, že ten motor je úsporný. Ako som písal, prvú nádrž som dal lepšiu naftu.

Tankujem na Shell, Slovnaft a OMV. Raz za tri mesiace natankujem lepší shell pre dobrý pocit a medzi

tým aditivujem. Skúšal som aj lepší OMV aj Slovnaft. Ale po skúsenostiach som došiel k záveru, že je

to asi len zbožné prianie a klamlivý pocit, že to auto ide lepšie a človek spraví viacej km. Ale rozhodol

som sa, že stačilo. Zbytočne si už nebudem zvyšovať náklady. Uvidíme čo sa stane a aká bude

spotreba v budúcnosti. Aj predajca, pri kúpe, ktorého som sa pýtal, čo tankovať a či dávať aditívum,

mi povedal, že je v skutku jedno a nevidí žiadny problém, aj keby som celý čas tankoval na Tesco

pumpe a nedával žiadne aditíva! Tak že som usúdil, že v konečnom dôsledku aj tak najviac záleží na

medzikuse medzi sedadlom a volantom!

1.garančná prehliadka po roku:

Na garančnú prehliadku som sa objednal do Košíc do servisu 3H Auto na Lesníckej 3(tam som kupoval

aj auto- vedľa OPTIMI- Moldavská cesta, pre lepšiu orientáciu). Samozrejme pred tým som zavolal do

viacerých servisov, kde som zisťoval predbežnú cenu prehliadky(120 eur) a čo všetko sa bude riešiť.

Všade po uvedení motorizácie, mi bolo oznámené, že olej sa nemení. Ten sa mení až po odjazdení

30 000 km. Dohodli sme sa na ráno, na 8:00 hod. v spomínaných Košiciach.(bezkonkurenčná

ponuka).Prijímací technik, super chlapík, ma privítal, nahodil si ma do PC a prišiel si previať auto.

Bolo 8:22 hod. Po dvadsiatich minútach sa ma prišiel spýtať či môžu s mojím dovolením, vymeniť

peľový filter. O 9:00 hod. som už mal auto pristavené na parkovisku. Ako mi bolo povedané, že to

bude rýchle, taká 35 minútová záležitosť, tak to aj bolo. Pracovné operácie vo faktúre so započítanou

5% zľavou. PREHLIADKA PO ROKU: 10,93 e. KONTROLA KAROSERIE: 10,93 e. Vydaný materiál. FILTER

VZDUCHU V INTERIERI: 19,19 e. SPOLU: 41,05+8,21 DPH=49,26e. Ďalšia servisná prehliadka je po

30 000 km. Informoval som sa koľko by stál u nich olej, keď prídem na ďalší servis. Bolo mi povedané,

že 16 eur za liter. Pri otázke, či by nebol problém, ak by som si doniesol olej sám, keďže je u nich

drahý, jeho odpoveď bola, že nie je žiadny problém. Dokonca pri mojej žiadosti aby mi povedal, aký

tam dávajú olej, mi doniesol litrovú fľašu Castrol Magnatec Profesionál MP 5W-30 aby som si to

zapísal poprípade odfotil. Takže som si ten olej odfotil. Ešte som sa opýtal prečo tam dávajú Castrol,

keď v samotnej príručke sa píše, že Hyundai odporúča Shell, jeho odpoveď bola, že to je v podstate

jedno, len aby som dodržal špecifikáciu. Bolo 9:05 a ja som spokojný odchádzal z vedomím, že sa sem

po 10 000 km znovu bez problémov vrátim.

Záver:

Trochu som sa rozpísal a to som sa musel brzdiť, dalo by sa viac, ale podstatné som povedal. Každý,

kto sa rozhoduje, aké nové auto si kúpi, by mal zahodiť predsudky, ak ešte nejaké má a neobísť

predajcu Hyundai. Myslím si, že ide o mimoriadne vydarené auto(aj napriek pár prkotinám ktoré

som tu vymenoval)s výborným priestorom pre posádku a vodiča a s komfortným podvozkom. Poviem

len toľko, že som sa rozhodol správne a som maximálne spokojný. To auto ako celok je jednoducho

výborné.

Re: moja recenzia i30 1,6 CRDi 81 kW po 20000 km

Napsal: 23 črc 2014, 12:13
od drastys
ahoj, mno pěkně jsi se rozepsal:-) . Jediná věc co mě zarazila je to Tvé tankování až tak do plna, že vidíš naftu, podle mě to není dobře. Co vím, tak by mělo být v nádrží místo, kde je nějaká směs, která se uvolní do paliva, když nádrž přetankuješ a jednotka auta na to potom reaguje.

Re: moja recenzia i30 1,6 CRDi 81 kW po 20000 km

Napsal: 23 črc 2014, 12:47
od mkr
Takže až tu směs svým tankováním "na hladinku" vypotřebuji, tak mi ji v servisu doplní nebo mi vymění náplň :?: :?: :?:
A co jako tedy ta řídící jednotka udělá, když zjistí "podle směsi", že jsem přetankoval :?: :?: :?:
Hele a tu "O Budulínkovi" už jsi slyšel? ](*,) ](*,) ](*,)

Re: moja recenzia i30 1,6 CRDi 81 kW po 20000 km

Napsal: 23 črc 2014, 12:55
od drastys
mkr: Já se nebudu s nikým přít a nikomu netvrdím, že to tak je, ale bylo mi to tak řečeno u OII. Jednotka by měla přejít do nějakého "úsporného režimu". Není potřeba nikoho zesměšňovat, stačí napsat názor, že to tak není. Toť vše.

Re: moja recenzia i30 1,6 CRDi 81 kW po 20000 km

Napsal: 23 črc 2014, 13:01
od wagy
No o tej zmesi som napríklad ani nevedel, ale netankujem stále do plnej, natankoval som plno asi 20x, aj to v zahraničí, keď som bol, aby som ušetril na lacnejšej nafte, alebo keď som rátal spotrebu.

Re: moja recenzia i30 1,6 CRDi 81 kW po 20000 km

Napsal: 23 črc 2014, 14:01
od mkr
drastys píše:mkr: Já se nebudu s nikým přít a nikomu netvrdím, že to tak je, ale bylo mi to tak řečeno u OII. Jednotka by měla přejít do nějakého "úsporného režimu". Není potřeba nikoho zesměšňovat, stačí napsat názor, že to tak není. Toť vše.
Pokud by opravdu něco takového bylo za potřebí, tak to bude řešeno čidlem a ne nějakou "směsí" - to by v případě "směsi" musel mít vůz senzor na principu spektrální analýzy či něco podobného. Jenže to by pak ta cena byla jinde - i když možná právě proto je Škoda tak předražená :P
Navíc mi uniká smyls, proč by měl motor kvůli tomu, že načerpám "až po hrdlo" přejít do "úsporného režimu".
Měl jsem O2 a mám YETI (což je technicky a konstrukčně to samé), ale nic takového mi nikdo v servisu neříkal a není o tom ani zmínka manuálu - a to proto, že nic takového není.
Jediné co některé automobily mají, je "ochrana proti přetečení", kdy přebytečné palivo přepadem projde přes filtr z aktivního uhlí, aby byla zajištěna "ochrana životního prostředí".

Re: moja recenzia i30 1,6 CRDi 81 kW po 20000 km

Napsal: 23 črc 2014, 14:05
od mkr
wagy píše:No o tej zmesi som napríklad ani nevedel, ale netankujem stále do plnej, natankoval som plno asi 20x, aj to v zahraničí, keď som bol, aby som ušetril na lacnejšej nafte, alebo keď som rátal spotrebu.
To že jsi nevěděl vůbec nevadí, jedná se evidentně o "rybářskou latinu" - prostě jen blábol nějakého "odborníka" v servisu, na který "Drastys" skočil :^o

Re: moja recenzia i30 1,6 CRDi 81 kW po 20000 km

Napsal: 23 črc 2014, 14:08
od drastys
mkr: je to možné, nikdy jsem to neověřoval a nikdy jsem se s tím ani nesetkal :mrgreen:

Tvé argumenty dávají smysl =D>

Re: moja recenzia i30 1,6 CRDi 81 kW po 20000 km

Napsal: 23 črc 2014, 15:00
od wagy
tankoval som do plna aj u predošlých áut a nikdy som nemal žiadny problém/a to sme na ukrajine tankovali tak že sme nacúvali na taky špalík/, tak že to bude blbosť, akurát ked som na peugeote dal úplne plnú tak cez ten prepad mi vytiekol asi liter nafty.
Takže mkr ma pravdu :D

Re: moja recenzia i30 1,6 CRDi 81 kW po 20000 km

Napsal: 28 črc 2014, 14:00
od wagy