Stránka 1 z 3

Výsledky pružného zrychlení GDI

Napsal: 27 črc 2014, 20:57
od Deegr
Našel jsem test v časopisu, kde měřily pružné zrychlení u Kii Ceed 1.6 GDI a protože s i30 GDI jsou to vlastně dvojčata se stejnými motory, tak jsem se rozhodl změřit svoji i30 a výsledky porovnat. Dělal jsem vždy dvě stejné jízdy oběma směry, protože se nejednalo o naprostou rovinku. Měřil jsem od tachometrových 65 do 105 km/h a od 85 do 125 km/h, abych eliminoval odchylku tachometru. Může někdo provést stejné měření pro porovnání?

60-100 na IV: 1 - 10.4 sec
60-100 na IV: 2 - 9.5 sec
Průměrný čas obou jízd na IV. stupeň: 9.95 sec. Kia Ceed měla čas 11.0 sec

60-100 na V: 1 - 14.5 sec
60-100 na V: 2 - 13.0 sec
Průměrný čas obou jízd na V. stupeň: 13.75 sec. Kia Ceed měla čas 15.2 sec

80-120 na V: 1 - 16.1 sec
80-120 na V: 2 - 13.4 sec
Průměrný čas obou jízd na V. stupeň: 14.75 sec. Kia Ceed měla čas 15.8 sec

Obrázek
http://postimg.org/image/gtw0w8s5v/

Re: Výsledky pružného zrychlení GDI

Napsal: 28 črc 2014, 08:57
od Mirus30
Az budu mit chvili tak klidne zmerim, jen nevim K CEMU TO JE? Zkus si zrychlit na idelani stupen, coz je v pripade 60-100 dvojka a 80-120 trojka, budes na polovicnich cislech! (sam jsem zkousel) A o tom to je, proc budu motor "trapit" pri predjizdeni v pasmu otacek, ktere nejsou idealni vuci koncepci motoru? Proto me vzdycky dojimaji ta sorvnani pruznosti ala Svet motoru, kde vsechno logicky hraje pro TSI vuci atmosfere.

Ale uz jsem narazil na casopis nebo web, ted nevim, kde merili nejlepsi dynamiku na idealni stupen, proste jak je auto schopne z urcite rychlosti nejlepe zrychlit, coz je dle meho podstatny udaj.
To ze vim, za kolik vterin to zrychli na petku nebo sestku pri 60 nebo 80km/h je mi k cemu? Pokud takhle budu zrychlovat, tak nejspis nepotrebuju nikoho predjet a mereni v tom pripade postrada smysl.

Samozrejme pokud si to bral jako porovnani s tabulkou v casopisu tak OK. Tam uz muze hrat roli spousta veci od vybavy, zajeti motoru, vahy auta s ridicem a spoustou dalsich faktoru.

Re: Výsledky pružného zrychlení GDI

Napsal: 28 črc 2014, 10:16
od Deegr
Takhle to nemůžeš brát. To by byly skoro všechny údaje k ničemu. Kolikrát se rozjedeš na stovku dle tabulek, nebo jedeš maximálkou? To už určitě častěji využiješ pružnost motoru z nízkých otáček při předjíždění, než stovku za 9.9 sec. Já osobně když vidím na dlouhou vzdálenost a nic nejede, tak zbytečně nepodřazuji a proto není špatné vědět, jak auto zrychluje z cestovních otáček. Je to hlavně pro zajímavost a srovnání s ostatnímy, třeba i 1.4 a 1.6 CVVT, nebo třeba s turbomotory.

Re: Výsledky pružného zrychlení GDI

Napsal: 28 črc 2014, 11:27
od Mirus30
O zrychleni na stovku nemluvim, to je k nicemu. Ja osobne nemam na cestach co jezdim nikdy takovy rozhled abych zacal predjizdet na petku nebo dokonce sestku, druha vec je ze cislo ti nic moc nerekne, ba naopak jsem toho nazoru ze se sakra spatne odhaduje za jak dlouho v te situaci to auto opravdu predjedes bez podrazeni, to nemluvim samozrejme o situaci kdy vidis na 2km dopredu a nezacne ti dotycny dokazovat ze mu to taky jede :roll:

Proto pokud budu vedet ze mi to zrychli na petku z 80 na 120 za 15 vterin, tak je to informace k nicemu kdyz nebudu schopen odhadnout, jestli mi tech 15 vterin bude stacit na bezpecny predjeti, coz podle meho proste neodhadnes.

Srovnani s ostatnimi (1,4 1,6CVVT) bude urcite zajimave, srovnani s turbomotory ne, atmosfera nikdy nemuze jet stejne ve 2tis jako turbomotor, to je dano proste koncepci motoru, proto nevidim jako zajimave se s velkou slavou dovedet jak je turbomotor v tomhle cyklu dynamictejsi, to je proste jasny ze je.

Re: Výsledky pružného zrychlení GDI

Napsal: 28 črc 2014, 12:54
od sagen
Zrychlenie z 0 na 100 potrebujes, ked vychadzas z vedlajsej na hlavnu, lebo na frekventovanej ceste napriklad zo Ziliny na Martin mas moznost bud sa zaradit a zrychlit co to da, alebo cakat, cakat..., cakat........cakat

Napsal: 28 črc 2014, 18:56
od Mirus30
Dost lidi nema problem ti tam z vedlejsi vjet aniz by se snazili zrychlit tak, abys nemusel brzdit, takze to ma smysl pro ty ohleduplnejsi. Samozrejme pokud je to ve meste tak stejne zaradis po plny jednicce dvojku a nic, protoze tam uz bude tech padesat ;-)

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk

Re: Výsledky pružného zrychlení GDI

Napsal: 29 črc 2014, 09:12
od Deegr
Tak já běžně předjíždím bez podřazovaní, když to není nutné. Takových míst je dost a není naškodu vědět, o kolik je auto rychlejší, když si podřadíš. Pro mě osobně je ten údaj zajímavější, než údaj 0-100 km/h. Neříkám, že údaj z 0-100 km/h je naprosto k ničemu, jen že údaj o pružném zrychlení je asi důležitější, častěji využíván, aniž by si to člověk uvědomil. Většina z nás jezdí ve vesnici 60 a pak zrychluje na 100 km/h i více. Vás nezajímá, o kolik rychleji zrychlíte na čtyřku, než na pětku? Zda těch pár vteřin je natolik důležitých, o kolik více paliva motor spálí kvůli nižšímu stupni? Ale to je zase na jinou diskuzi, mě by vážně zajímala jen srovnání s ostatníma...

Re: Výsledky pružného zrychlení GDI

Napsal: 29 črc 2014, 10:07
od sagen
Pri predbiehani podradujem, ak je to treba, a vacsinou je, lebo aut na cestach je vela. Motor vytocim k 4000 otackam pravidelne pocas skolskeho roku denne, inak by sme stihli velku prestavku . Stale viac aut da 100 kmh pod 10 sekund, nastastie malo vodicov podraduje, takze aj tych, ktorym sa to nepaci, s podradenim predbehnem. :D/

Re: Výsledky pružného zrychlení GDI

Napsal: 29 črc 2014, 10:59
od Skyline
taky podrazuji pri predjizdeni, je to takrka vzdy potreba. Predstava, ze s 1,6 benzin atmosfera nebudu pri predjiszden podrazovat je udesna, to pak branim v predjeti tem dalsim za mnou, nebot se vlecu jak slimak. Automat mi bezne podradi ze 7 na 4 a vubec mi to neprijde divne, samozrejme zalezi na tom jak na to slapnu.

Re: Výsledky pružného zrychlení GDI

Napsal: 09 pro 2014, 10:21
od jarry.p
Manželka při předjíždění nepodřazuje anebo max o jeden stupeň. Já podřazuji minimálně o jeden ale většinou o dva. Proč? Protože mě to baví :twisted:
Výsledek je ale stejný, pokaždé toho slimáka předjedeme.

Re: Výsledky pružného zrychlení GDI

Napsal: 09 pro 2014, 19:08
od idam.i
Mńa viac zaujalo,že zastaralý atmosferický motor stíhal turbo novinkám a ešte pritom menej spálil paliva.Niekde určite nastala chyba. :shock:

Re: Výsledky pružného zrychlení GDI

Napsal: 09 pro 2014, 23:11
od Bofors
no pružnost má podle očekávání slabou, kde se stala chyba? :-k

Napsal: 10 pro 2014, 00:31
od jarry.p
Chyba se nestala nikde. Zkrátka má v nízkých otáčkách hovno krouťák a výkon.

Re: Výsledky pružného zrychlení GDI

Napsal: 10 pro 2014, 01:55
od Bofors
reagoval jsem na blud psaný idam.i o tom že stíhá. realita je taková jak píšeš ty :wink:

Re: Výsledky pružného zrychlení GDI

Napsal: 10 pro 2014, 03:21
od Borek
Bofors-jen novinářský kretén může porovnávat pružnost z 60-100km/h(80-120km/h) atmosféry a turba,na STEJNÝ převodový stupeň :?: :?: :arrow: To je k čemu dobrý údaj :lol: .To je údaj o pitomosti redaktora. ](*,) Podobné jako by porovnával pružnost od 6000 ot.min.výše-----kdy už by turbo motor hledal vyskočený na silnici,v lepším případě by ječel s výkonem kávomlýnku a spotřebou raketoplánu:D .Prostě porovnání k ničemu a o ničem.Stejně tak je k ničemu a blbost porovnávat tímto stylem turba v benzínu a naftě.Nebo stejná auta s 5 a 6 rychlost.stupni......atd.To je údaj leda pro idiota,který bude předjíždět na 5.rychl.stupeň z 60km/h,ať jede s benzínem,naftou,atmosférou nebo turbem :!:
Převodovky jsou poskládané úplně jinak,max.výkon motorů je v jiných otáčkách a proto u atmosféry člověk podřadí(výkon ve vyšších otáčkách)a u turba to naopak nežene do vysokých otáček,kde už výkon i krouťák strmě padá a není:wink: .
Správné porovnání by bylo jen v případě,kdy by se měřilo 60-100km/h.....,ale každé auto by mohlo jet na libovolný převodový stupeň. :wink:Potom můžeme mluvit o údaji pružnosti,který má vypovídací hodnotu,využitelnou třeba při předjíždění.
Také mám jeden užitečný test-papír těchto "reklamních" časopisů s bláboly(Svět motorů...),proti novinovému papíru,úplně propadl v testu "hoření v kamnech". :mrgreen: