Stránka 1 z 3
Přestavba na LPG
Napsal: 29 zář 2006, 18:07
od Homer
Ahoj Hyundaiáci,
máte někdo z Vás zkušenosti s přestavbou Lantry na LPG, jaký systém, za kolik, kde máte nádrž na plyn apod. Uvažuji o tom? Díky za Vaše info. čus
Re: Přestavba na LPG
Napsal: 29 zář 2006, 18:48
od Rasty
Homer píše:Ahoj Hyundaiáci,
máte někdo z Vás zkušenosti s přestavbou Lantry na LPG, jaký systém, za kolik, kde máte nádrž na plyn apod. Uvažuji o tom? Díky za Vaše info. čus
S LPG v lantře zkušenosti nemám, ale nejčastěji co vim že se dělá tak buď ti dají nádrž do kufru což má nevýhodu že pak není v kufru dost místa nebo poměrně dost známích co má v autě plyn tak volí variantu do prostoru rezervy. Ale zase pak musíš vozit rezervu položenou v kufru. Já osobně by jsem si nechal dát nádrž právě místo rezervy. Ceny se pohybujou od 12000 až do 25000Kč záleží na firmě a značce zařízení. Na plynu se nevyplácí šetřit ale zas ani moc utrácet, záleží jak hodně jezdíš a jaká je návratnost. Spotřeba je cca o polovinu menší jak u bemzínu. Já osobně by jsem volil kvalitu a raději by jsem si to nechal udělat dráž nekde kde jsou na to specializovaný než u nějakého "garážového mechanika či servisu"
Napsal: 30 zář 2006, 18:46
od Jiří
Na stránkách
www.lpg.cz najdeš dost informací o lpg.Já mám lpg v lantře a nemůžu si ji vynachválit,bo při ujetí 1200km ušetřím 1200kč,což se hodí.Kupuji lpg za 12,70kč a při mé spotřebe 9 litrů na mě TDi,co se týče hospodárnosti jsou krátké.Nádrž bych si dal místo rezervy,protože při sklopení sedadel můžeš v autě přepravovat i rozměrnější věci.Hlavně si rozmysli jestli se ti lpg vyplatí,bo při ujetí 600km za měsíc nemá smysl auto přestavovat.Ceny záleží na druhu lpg systému 15000-30000kč.
Napsal: 01 říj 2006, 11:52
od nordin
Je třeba si opravdu dozmyslet jak je to s tou hospodárností kolik km za rok ujedeš atd. Je totiž taky třeba dodržovat zásadu, jedna nádrž plynu a druhá benzín, v opačném případě jde po čase motor do věčných lovišť. Už jsem slyšel hodněkrát, že je to blbtost, ale není. ¨Toť můj skromný přízpěvek.
Napsal: 01 říj 2006, 12:54
od Rasty
nordin píše:Je třeba si opravdu dozmyslet jak je to s tou hospodárností kolik km za rok ujedeš atd. Je totiž taky třeba dodržovat zásadu, jedna nádrž plynu a druhá benzín, v opačném případě jde po čase motor do věčných lovišť. Už jsem slyšel hodněkrát, že je to blbtost, ale není. ¨Toť můj skromný přízpěvek.
O tom sem neslyšel. Ale to je možná u firem, které přestavbu na LPG nabízí za nízké ceny. Kdo ví co tam pak dávaj .Kamarád má golfa III a LPG má už 3 roky a motor v pohodě bez problémů. Na benzít od té doby nejezdí. Ale přestavba ho stála 25000,-
Napsal: 01 říj 2006, 13:00
od Pajk
Napsal: 01 říj 2006, 20:53
od nordin
Tak slyšet o tom není, páč firmy co to dělaj to z pochopitelných důvodů říkat nebudou. U plynu jsou problémem dvě věci. Ta první, že je suchý a co nemaže jak je známo, nejede. Ta druhá věc je, že obsahuje látku, která se dá přirovnat medu, a která se tam myslím přidává. Neřeknu vám přesný název, páč si ho nepamatuju, ale když se nestřídá benzín a plyn tak to totálně zasviní celý motor. Neprojeví se to hned a tři roky? těžko říct kolik kdo za tři roky najede. Je mi jasné, že argumenty, za kolik se pak dá jezdit jsou něco jiného, ale je krutý rozdíl, jestli má auto najeto 100tis na benzín nebo plyn, toď je ode mne vše o plynu.
Napsal: 01 říj 2006, 21:09
od Jiří
Motory se stříkováním se pokaždé nejdříve zapnou na benzin a pak až po chvíli se zapne plyn.Má spotřeba benzinu při ujetí 1200km jsou tři litry.Pouze motory s karburátorem můžež startovat hned na plyn,takže např.favoš s plynem ti vydrží + - 100000km.No a dvě nadrže plynu a pak nádrž benzinu to je si myslím zbytečné.Strýc měl lantru r.v 91 a jezdil s ní v pohodě s plynem 7 roků(za rok najezdil zhruba 20000 km).Nebál bych se vůbec toho plynu.
Napsal: 02 říj 2006, 20:49
od Dastin
taky mám lantru na LPG se sekvenčním vstřikováním cena byla 32 500kč a absolutní spokojenost a najeto za necelý rok 19 000km. Je to u tohoto vstřikování jak píše Jiří.Přímé vstřikování plynu na ventil. Jede to stejně jak na LPG tak na benzin. Rozdíl je minimální, né jak u klasyky přes sání, kde ztráty ve výkonu jsou o proti benzinu hodně znatelné.Měl jsem žigula na LPG najeto na něm 100tis/km a vše v poho,potom Lantru 1.6 84kW 1993 nejdřív na zemní plyn tzv. CNG (comprese natural gaz) a po zrušení čerpací stanice CNG jsem přešel na LPG a vše v poho.A nyní zase LPG.Je to super a mám toroid nádrž to je místo rezervi.Nevýhoda vysoké pořiz. náklady. Jen se toho nebát.Pokud nenajezdíš alespoń 10 000 ročně, tak se to nevyplatí.
Montáž provedena ve Zlíně u HL propan.
www.hlpropan.cz
____________________________________-
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kW 1997 LPG
Napsal: 03 říj 2006, 08:51
od Ráďa
Pro nordin: pravda o střídání náplní nádrží je mylná a v ekonomické výhodě plynu by nemělo toto význam.
Já jsem osobně měl LPG ve Formanu a při běžných servisních ukonech (oleje,filtry,svíčky,rozvodák) jsme ho prodával před 3 rokama s 254 000 km a doposud jezdí. Kdyby investice do Lantry nebyla cca 30 tis Kč, tak bych do toho šel znovu. Věřím, že do 1-1,5 roku přesedlám na Elantru a tam se budu snažit LPG dát. Když se kdokoli zeptá opravdu dobrýho automechanika-motoráře, tak na 100% potvrdí, že motory jezdící na plyn jsou i po 500tis km vždy čisté bez usazenin a karbonu. Je to tím že spalování LPG je jiné a proto i čisté. Opravdu se plynu nikdo kdo máte kačky navíc nebojte a jděte do toho. Války na východě bbyly a budou a tak čekat jak se magoři vlastnící ropu vyspí je nejisté. Politici do BIO benzinu peníze u nás nedají a tak LPG je nejlevnější.
Napsal: 03 říj 2006, 09:22
od yenda
jen takovou perličku - Rollce-Royce se prodávali již se zajetým motorem a tento motor se zajížděl spalováním zemního plynu (CNG).
LPG je sice ropný produkt, ale vlastnosti má podobné jako CNG - obsah methanu kolem 94%.
Proto nevidím důvod proč střídat plyn a benzín. Plyn je tišší a hlavně šetrnější k motoru.
Letos jsem najel přes 25tkm a taky o plynu začínám hodně vážně uvažovat. Ale raději bych šel do CNG - jen ta síť čerpaček mě štve
ale třebas se to zlepší.
Napsal: 03 říj 2006, 15:37
od honzik
Muj šef když začinal s autodopravou po revoluci tak jezdil s VW LT 6valec a měl ho na plyn najel snim přes 800tis a pak auto prodal a ted LTečko jezdí jako karavan a pry je dosud bez problemu.Vemte si Holandany ty maj většinu aut na plyn a jaky jsou to cestovatele.Plyn je super.
Napsal: 03 říj 2006, 19:32
od Borek
Radek má 100% pravdu.Střídání LPG x benzín,se doporučovalo u aut jezdících na olovnatý benzín(olovo v palivu mazalo ventily v litin hlavách-např. Š.120).U aut schválených pro provoz na natural,je NESMYSL,střídat nádrže.Co se týká opotřebení,čistoty...opět souhlas s Radkem O.
Napsal: 03 říj 2006, 19:48
od Dastin
pro yenda:problém s CNG není jen v počtu čerpaček, kterých je v ČR tak kolem deseti,ale i v tom,že tlak v nádržích je 220 atmosfér a u těchto čerpaček nezkapalněný, tudíž se v nádržích nachází neustále plynný a je třeba více nádrží a tím máte téměř půl kufru pryč. U tříset atmosfér by měl být kapalný, ale je k tomu potřeba výkonější kompresor i s jiným výměníkem chlazení, protože při stláčení se neuvěřitelně zahřívá a při dopravování do vozu má teplotu 15 stupňů.Měl jsem nádrže o vodním objemu 117litrů a dojezd byl tak 360km. Cena za kilo je 18.4kč a to je 12.5kč za litr.Ano CNG se prodává na kila a násobí se to koeficientem 1.342 a dostanete litry.A navíc nádrže vážily celkem 115kg a byly celkem 4.
Nevýhodo:málo čerpaček,mnoho zabraného prostoru v kufru,malý dojezd,velká váha zařízení o proti LPG a vysoké pořiz.náklady.
______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kW 1997 LPG
Napsal: 04 říj 2006, 08:18
od yenda
Zdeněk Dostál píše:pro yenda:problém s CNG není jen v počtu čerpaček, kterých je v ČR tak kolem deseti,ale i v tom,že tlak v nádržích je 220 atmosfér a u těchto čerpaček nezkapalněný, tudíž se v nádržích nachází neustále plynný a je třeba více nádrží a tím máte téměř půl kufru pryč. U tříset atmosfér by měl být kapalný, ale je k tomu potřeba výkonější kompresor i s jiným výměníkem chlazení, protože při stláčení se neuvěřitelně zahřívá a při dopravování do vozu má teplotu 15 stupňů.Měl jsem nádrže o vodním objemu 117litrů a dojezd byl tak 360km. Cena za kilo je 18.4kč a to je 12.5kč za litr.Ano CNG se prodává na kila a násobí se to koeficientem 1.342 a dostanete litry.A navíc nádrže vážily celkem 115kg a byly celkem 4.
Nevýhodo:málo čerpaček,mnoho zabraného prostoru v kufru,malý dojezd,velká váha zařízení o proti LPG a vysoké pořiz.náklady.
______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kW 1997 LPG
JJ vím že je to Compressed Natural Gas (pouze stlačený), ale nevěděl jsem že nádrže váží přes metrák - to je mazec. Možná je to tím, žes měl větší nádrž - většinou jsem viděl nádrže na než byl dojezd pouze 200 - 250km, což je fakt málo. Ale zas mít domek a u něj garáž, jezdit denně, tak bych si pořídil kompresor do garáže a nemusel bych nějaké čerpačky řešit
) Prostě se mi zdá CNG bezpečnější a "ekologičtější". Proto bych šel spíš do něj ...
Asi bude nejlepší počkat pár let až budu mít např. na Santa-Fe a tam snad až tak moc nebude vadit váha a velikost nádrže.
K tomu skapalnění - to je jako kapalný fakt při 300 Atm?? no to nevím - proces zkapalnění na LNG (Liguid Nat. Gas) je energeticky velmi náročný - objem se změní v poměru 1:600 oproti plynému zem.plynu; problém je ale s teplotou, která je velmi nízká, a dosahuje teplot kolem -170 st.
LNG by bylo asi nejlepší řešení, ale zatím asi ne pro osobáky, ale tak pro TIRáky a podobně.
Obecně mě plynu štve, že s tím nemůžu zaparkovat v podzemních a jiných garážích ...
to je pro mě hlavní nevýhoda plynu!