Střed volantu
Napsal: 15 srp 2014, 20:56
Zdravím pánové, zase já
přes týden jsem si koupil nový střed volantu, protože jsem rok jezdil s rozbitým po vystřeleném airbagu (který tam byl už x let od samotné nehody - aneb super předchozí majitelé). S odejmutím nebyl problém (po stranách jsem vyrýpnul plastové krytky a vyšrouboval šrouby), jenomže při instalaci jsem si všiml, že se zadní strany obou kusů liší.
Na původním je tištěný spoj s takovou modrou kartou, ze které trčí dva kabely ukončené čtyřpinovým konektorem. Ten se dá do zdířky pod hlavní maticí volantu a měl by být zapojený jak airbag, tak klakson. Na novém kusu nicméně není nic takového - netrčí žádný kabel, ani to nějak nevypadá na zapojení. Pro lepší ilustraci níže přikládám fotografie:
Původní kus zezadu
Nový kus zezadu
Co nyní? Jako jezdit se dá i bez toho (navíc to teď pomalu vypadá jak WRC speciál ) a stejně to asi budu dávat někomu na výměnu a zaplatím si za práci, ale zajímá mě, co se s tím bude dělat - třeba pro příště. Tišťák vypadá hodně přibitě (čtyři nýty) a má strašně tlustou vrstvu, takže přemístění ze starého na nový by asi nevyšlo. A nevím, jak je to s koupí nového (jestli jde najít nějaký takový univerzální) a následnou instalací.
Díky za odpovědi a omlouvám se, jestli je něco popsáno nepřesně - jsem "mechanik" amatér.
přes týden jsem si koupil nový střed volantu, protože jsem rok jezdil s rozbitým po vystřeleném airbagu (který tam byl už x let od samotné nehody - aneb super předchozí majitelé). S odejmutím nebyl problém (po stranách jsem vyrýpnul plastové krytky a vyšrouboval šrouby), jenomže při instalaci jsem si všiml, že se zadní strany obou kusů liší.
Na původním je tištěný spoj s takovou modrou kartou, ze které trčí dva kabely ukončené čtyřpinovým konektorem. Ten se dá do zdířky pod hlavní maticí volantu a měl by být zapojený jak airbag, tak klakson. Na novém kusu nicméně není nic takového - netrčí žádný kabel, ani to nějak nevypadá na zapojení. Pro lepší ilustraci níže přikládám fotografie:
Původní kus zezadu
Nový kus zezadu
Co nyní? Jako jezdit se dá i bez toho (navíc to teď pomalu vypadá jak WRC speciál ) a stejně to asi budu dávat někomu na výměnu a zaplatím si za práci, ale zajímá mě, co se s tím bude dělat - třeba pro příště. Tišťák vypadá hodně přibitě (čtyři nýty) a má strašně tlustou vrstvu, takže přemístění ze starého na nový by asi nevyšlo. A nevím, jak je to s koupí nového (jestli jde najít nějaký takový univerzální) a následnou instalací.
Díky za odpovědi a omlouvám se, jestli je něco popsáno nepřesně - jsem "mechanik" amatér.