Stránka 1 z 1

Prosba o radu při nákupu H1 Tour

Napsal: 18 srp 2014, 11:10
od Mixer
Dobrý den přátelé a fanoušci značky Hyundai.

Chtěl bych Vás laskavě požádat o radu týkající se nákupu vozu Hyundai H1 Tour. Uvažuji o prodeji stávajícího vozu Opel Vivaro 2.5ctdi (103kw) a jako náhradu chci H1 buď v silnější verzi 125kw/170k s 5-ti kvaltem či slabší verzi 100kw/136k s 6-ti kvaltem. Jednalo by se o rok výroby 2011 a novější.
Na auto jako takové jsem se byl už podívat do autosalonu, prostorově a kvalitou zpracování se mi líbí, bohužel jsem zatím něměl možnost se v tom svézt. Moje dotazy jsou následující:

- Doporučejete silnější verzi s 5-ti kvaltem či slabší verzi s 6-ti kvaltem ?
- Auto budu využívat většinou na delší trasy do ciziny...je schopné stabilně jezdit vyšší rychlosti.. cca 160-180km/h ?
- Na co bych si měl dát pozor konkrétně při nákupu vozu....má některé specifické slabiny (motor, převodovka, náprava, brzdy atd.) ?
- Udávané zrychlení u slabší verze je 17.6s což mi připadá hodně nebo se mýlím ? (Bleskové starty u křižovatek neprovádím, nicméně mám radši svižnější auta)
- Jak se jezdí v zimě se zadní nápravou ? (Vím, že je to standardně vybaveno ESP..nicméně po jedné zkušenosti s MB Vaneo, kde ani ten ESP nepomáhal a auto dělalo baletku v zimě)
- Dají se sehnat případné náhradní díly z " druhovýroby " za rozumné ceny ?

Děkuji předem všem za jakékoliv názory.
Přeji Vám bezpečné a příjemné strávené kilometry za volantem vašich vozů.

S pozdravem
Patrik N.

Re: Prosba o radu při nákupu H1 Tour

Napsal: 29 říj 2014, 15:52
od PetrVo
Ahoj,

jsem půl roku majitelem H1 MY2013 100kw 6-ti kvalt manuál, zkusím se tedy podělit o své dojmy:

- slabší verze imho úplně stačí, určitě je lepší, než 125kW s automatem (už jen kvůli spotřebě)
- při nákupu bych si dal pozor zejména na stav převodovky (setrvačník etc.)
- start u křižovatky i u plné 100kW verze je dostatečný, objem je znát
- jízdu v zimě jsem zatím nezkoušel, ale co jsem slyšel od uživatelů, není se čeho bát
- co se dílů týče, sehnat se prý dají, určitě pomůže internet

Co mne osobně mrzí je defacto nulová variabilita osobní verze - často potřebuji odvézt něco delšího, což znamená vymontovat zadní trojsedadlo. Také aretačních míst v rámci posuvné lavice v druhé řadě mohlo být víc. Nicméně, i přes tyto neduhy bych auto doporučil - v dané cenové kategorii jsem nic lepšího nenašel.

Držím palce!

Re: Prosba o radu při nákupu H1 Tour

Napsal: 30 říj 2014, 08:44
od Espero
Já mám starší verzi H1, nicméně pár desítek kilometrů jsem s tou novou měl možnost jezdit a bylo to právě 100 kW a vůz se mi líbil jak jízdním projevem, tak pohodlím. Má li jít o dlouhé cesty, pak bych se přikláněl k silnější verzi 125 kW, neboť dává lepší záruku aktivní bezpečnosti. A pořizoval bych to s manuální převodovkou, která je úspornější na spotřebu a levnější na opravy. Jestli 6 kvalt nebo 5 kvalt není podle mne až tak důležité. Nějaké díly z druhovýroby se sehnat dají, hlavně na podvozek a příslušenství, na motorové části a karoserii už méně, protože H1 nejsou v Evropě až tak rozšířené. Ale v Praze funguje firma Korean Parts, která je schopná dovážet díly za o něco menší ceny než v origo servisech, nikoli však karosářské. Co považuju za docela problém jsou ceny servisních prací na H1, pokud bys jezdil do autorizovaného servisu. Předražené.
Četl jsem tady, že někteří jedinci měli vůz s údajně nižší spolehlivostí, a už ho nikdy nechtějí, ale já musím konstatovat, že ten můj je dostatečně spolehlivý, protože za 10 let (a cca 90 tis km jízdy) nestály zatím opravy více než nějakých 38 tisíc, většinou šlo o elektrické příslušenství, hlavně řídící jednotku komfortních funkcí, akumulátory, naposledy pak řemenice na klikovém hřídeli, kterou jsem musel nechat měnit. A to v té době byla záruka jen dvouletá.
Já mám zadek trvale poněkud zatížený vestavěnou postelí se skříněmi o hmotnosti kolem 80 kg, ale patřím ke generaci, která neznala, když začínala jezdit, ani posilovače brzd, natož posilovače řízení, ABS nebo jiné elektronické zařízení a ani ten můj H1 nemá ani ABS, neboť v té době před 10,5 lety se sériově nedodával. Nicméně nepozoruju větší problémy při zimním provozu, tam je to hlavně o rychlosti, čím pomaleji hlavně do zatáček, tím bezpečněji. To je základní pravidlo. A na kluzku do kopce je zadní pohon výhodnější než přední. Další výhodou zadního náhonu je větší rejd přední osy, prostě to otočíš na kružnici o několik metrů menší než u vozů z předním náhonem jako je třeba VW Transporter, Renault Traffic nebo ten Tvůj Opel.

Re: Prosba o radu při nákupu H1 Tour

Napsal: 08 pro 2014, 15:19
od mupet
- Doporučejete silnější verzi s 5-ti kvaltem či slabší verzi s 6-ti kvaltem ?

ano pro dálniční přesuny vynikající, plně naložená H1 tour (5 lidí + hudební aparatura) jezdí dle GPS 200km/h (dle tacho 210)...vyzkoušeno.

- Auto budu využívat většinou na delší trasy do ciziny...je schopné stabilně jezdit vyšší rychlosti.. cca 160-180km/h ?
- Na co bych si měl dát pozor konkrétně při nákupu vozu....má některé specifické slabiny (motor, převodovka, náprava, brzdy atd.) ?

ano má slabiny...přední světla - motor, převodovka, náprava, brzdy atd....neee vážně...popraskala 3x v záruce, turbo - odešlo měsíc po záruce, dálkový centrál stále nechce zamykat posuvné dveře, čidlo abs, hlavní brzdový válec, (najeto zatím 105 tis, rv 2008, kupováno nové ...ofic dealer)

- Udávané zrychlení u slabší verze je 17.6s což mi připadá hodně nebo se mýlím ? (Bleskové starty u křižovatek neprovádím, nicméně mám radši svižnější auta)

u verze 125 kW je myslím 14,5 s...taky papírově nic moc, ale v reálu velmi, velmi svižná dodávka

- Jak se jezdí v zimě se zadní nápravou ?

ESP umí vyřešit nejednu zatáčku do které se vřítíš rychleji než zdrávo...nicméně nevyřeší rozjezd na zmrzlé cestě byt jen s minimálním stoupáním...jediné řešení je klasické = zatížit zadek...

(Vím, že je to standardně vybaveno ESP..nicméně po jedné zkušenosti s MB Vaneo, kde ani ten ESP nepomáhal a auto dělalo baletku v zimě)
- Dají se sehnat případné náhradní díly z " druhovýroby " za rozumné ceny ?

díly se dají sehnat...např.turbo - originál cca 60.000 ,- bez DPH (druhovýroba cca 40), brzdový válec orig. cca 10tis (druhovýroba 5 tis)
jen pro pobavení....za tapecírung dveří řidiče chtěli u dealera cca 19 tis bez DPH....


mno to je asi tak pro začátek

Re: Prosba o radu při nákupu H1 Tour

Napsal: 08 pro 2014, 15:21
od mupet
nejak se mi to nepovedlo ve spěchu správně odeslat...omluva...ale info nějaké tam je.