Stránka 1 z 1
Těsnění víka ventilů
Napsal: 14 zář 2014, 22:16
od Kubiii
Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli bych sám zvládl vyměnit těsnění víka ventilů? Prosakuje kolem šroubů, takže asi je to třeba. Musim pod nové dát nějakou pastu? A jaký by jste mi doporučili ? Díky
1.3 i 60kw Rv. 2002
Re: Těsnění víka ventilů
Napsal: 24 zář 2014, 17:54
od vipe
Určitě nic na tom není. Já bych to podmáznul hlavně v rohu jak to přechází přes vačku, ale když to lehonce podmázneš celý nic tím nepokazíš.
A výrobce těsnění no to bych neřešil u tohodle těsnění ne je to fuk stejně za chvilku vytvrdne a budeš to dělat znova.
Re: Těsnění víka ventilů
Napsal: 14 pro 2014, 09:18
od rostous
Ahoj, tak mě čeká stejná výměna těsnění víka motoru jako Kubiiiho a taky na 1,3/60kw. Těsnění už jsem koupil přímo v Hyundai ve Zlíně za 321kč a teď ještě musím sehnat nějakou tu pastu co odolává vysoké teplotě. Původně jsem myslel, že pasta nebude potřeba, ale všimnul jsem si, že pasta je v tom rohu už i přímo od výroby jak píše Vip. Takže nebudu riskovat dvojí práci a tu pastu seženu a dám ji tam. Jak jsem tak pátral na netu jak postupovat při výměně, tak jsem narazil na ruské stránky getzclubáků, kde to hoši taky řešili a když to hodíš v google chrome do překladu stánky, tak se to dá i pročíst. Píší tam i něco o pročištění toho ventilu co se na něj napojuje jedna z hadiček z víka. Jsou tam i užitečné názorné fotografie.
http://getz-club.ru/forum/index.php?showtopic=73764
Re: Těsnění víka ventilů
Napsal: 14 pro 2014, 22:28
od alarm
Menil som teraz na Accentovi, robota na 15 minút. Nedával som žiadne pasty, aj keď mám.
Treba ale dať pozor na zbytky starého tesnenia, ktoré sa tvária, že nepatria k tesneniu
, hlavne v tých oblúkoch.
Re: Těsnění víka ventilů
Napsal: 27 bře 2017, 09:29
od 8milan8
Také jsem teď měnil těsnění víka. Díky zde za info!
Víko už podtékalo celkem dost. Pokud auto delší dobu stálo, tak pak po nastartování a zahřátí stékal olej na výfuk a pěkně to smrdělo. Každopádně je to čerstvě koupený bazarový vůz, tak mě i zajímalo, jak to vypadá pod víkem - auto má najeto 175 000 km (1.3, 85HP) a mohu říci, že celkem v pohodě. Kdyby byly nástroje a více času, tak by se vyplatilo odstranit "karbon". V jednom rohu se celkem střádá nemalé množství a pak na plechu nahoře ve víku a v zákoutích, ostatní bylo čisté. Na víku pod plechem jsem otřel vodní šlem (za ty roky tam trochu bylo, ale minimum kolem víčka). Jinak vše vypadalo jako nové, jen od oleje
.
Nové těsnění mi přišlo lepší než tam bylo (koupeno myslím od Niparts) a nejen tím, že bylo nové
, každopádně jsem alespoň spodní část a oblouky kolem vačkové hřídele natřel silikonem na vysoké teploty, tak to snad bude držet.
Nejhorší a největší práce je otřít stykové plochy do sucha a sedřít usazeniny. Jinak je to výměna jak tu někdo píše na 15 - 30 minut.