Hlavný spojkový valec
Napsal: 16 zář 2014, 10:44
Mám Accent r.v. 1996, nejazdí už 4. rok a stojí v garáži. Po zhruba roku som ho išiel naštartovať, avšak spojkový pedál sa prepadol až na podlahu, nepomohlo ani opakované stláčanie pedálu.
1. Spojkovej kvapaliny bolo dosť, nikde netečie.
2. Demontoval som pomocný spojkový valec, rozobral, vyčistil, je plne funkčný, gumičky OK, netečie.
3. Následne neúspešný pokus o odvzdušnenie spojky, z odvzdušňovacieho ventilu prakticky vôbec nevychádzal vzduch.
4. Ukázalo sa, že po stlačení spojkového pedálu sa víri hladina v nádržke hlavného spojkového valca, čo by určite nemalo robiť.
5. Demontáž hlavného spojkového valca, po zapchatí vývodu na potrubie sa kvapalina vytláča do nádobky.
6. Rozobratie hlavného spojkového valca, gumičky na pieste vyzerali byť v poriadku, no vymenil som ich.
7. Všimol som si, že ventil na pieste je zaseknutý, rozbehal som ho a následne po zapchatí vývodu na potrubie už kládol valec po stlačení piestu odpor.
8. Všetko som namontoval, odvzdušnenie bez problémov, spojka vypína.
Avšak spojka nefunguje stopercentne, raz vypne v poriadku, potom nevypne dobre a cítiť to aj na pedáli (hoci sa už neprepadáva).
Môže byť problémom ventil na pieste hlavného spojkového valca ? Je nejaká možnosť opravy alebo už zostáva iba vymeniť celý hlavný spojkový valec ? Mohlo by byť riešením nastavenie vôle spojky ? Auto má už najazdené 155 000 km a spojka je pôvodná.
1. Spojkovej kvapaliny bolo dosť, nikde netečie.
2. Demontoval som pomocný spojkový valec, rozobral, vyčistil, je plne funkčný, gumičky OK, netečie.
3. Následne neúspešný pokus o odvzdušnenie spojky, z odvzdušňovacieho ventilu prakticky vôbec nevychádzal vzduch.
4. Ukázalo sa, že po stlačení spojkového pedálu sa víri hladina v nádržke hlavného spojkového valca, čo by určite nemalo robiť.
5. Demontáž hlavného spojkového valca, po zapchatí vývodu na potrubie sa kvapalina vytláča do nádobky.
6. Rozobratie hlavného spojkového valca, gumičky na pieste vyzerali byť v poriadku, no vymenil som ich.
7. Všimol som si, že ventil na pieste je zaseknutý, rozbehal som ho a následne po zapchatí vývodu na potrubie už kládol valec po stlačení piestu odpor.
8. Všetko som namontoval, odvzdušnenie bez problémov, spojka vypína.
Avšak spojka nefunguje stopercentne, raz vypne v poriadku, potom nevypne dobre a cítiť to aj na pedáli (hoci sa už neprepadáva).
Môže byť problémom ventil na pieste hlavného spojkového valca ? Je nejaká možnosť opravy alebo už zostáva iba vymeniť celý hlavný spojkový valec ? Mohlo by byť riešením nastavenie vôle spojky ? Auto má už najazdené 155 000 km a spojka je pôvodná.