Stránka 1 z 2

zakopávání motoru do 2tis. otáček

Napsal: 02 říj 2006, 03:06
od homeshare
Prozkoumal jsem fórum, podrobnosti o krokovém motorku a dalších chytácích, ale nevím.
Při rozjezdu se motor do cca 2000 otáček zakuckává a nechce se rozběhnout. Po překročení této hranice se však rozběhne bez problémů. Při dlouhé jízdě se však zakucká i v 3500 ot. je to spíše jen takové škubnutí. Mám ještě jeden problém a to s prosvicováním dobíjení za jízdy. Někdy jen lehce problikne, někdy se však i na 2 vteřiny naplno rozsvítí kontrolka. Pak zhasne a třeba 20km nic. Nebo opačně, bliká a bliká.
Motor 2,0 litru 16 V automat rok výroby 96.

Napsal: 02 říj 2006, 11:17
od ryba
pekne a takrka modelove. Na to zakopavani bych rekl, ze jde s 90% pravdepodobnosti o svickove kabely, to je peklo kdyz odchazeji. To dobijeni muze byt skutecne regulator na altiku..i kdyz...to by asi odesel uplne. Spis to bude ukostreni motoru, blbej kontakt na baterii a tak dale, projdi zapalovaci, alternatorovy a bateriovy kabely a kontakty. Podotahovat klicem. Zemnici pasky kde nades zkontrolovat.

Edit: Jo a releova skrinka! Nevim kde ji sonata ma, ale patrne pod haupnou. Zkontrolovat relata a jejich kontakty a upevneni...v jednom Coltu se to taky chovalo podobne a tam se utrhlo spodni uchceni releovy skrinky i s kontaktama...takze kdyz jsi tam cpal rele, tak kontakty zajizdely dolu a nic to nedelalo. Pritom to vypadalo dobre.

Napsal: 04 říj 2006, 17:00
od Lukino
to ryba: pěkný popis
to homeshare: dej vědět co a jak

Napsal: 04 říj 2006, 21:49
od homeshare
Takže jak a co jsem zjistil.... po totální kontrole všech konektorů a spojů jsem ponořil hlavu pod auto a zjistil jsem nemilé překvapení. Roztržené zadní pouzdro alternátoru, respektive hliníkový žebrovaný kryt. Po rychlé konzulatci se servisem mě konstatovali vznik problému. Zakousnuté ložisko a nebo cizí těleso (nejspíše kámen). Náhradní alternátor - sice hned, ale za 2 táci.
Zítra nové kabely ke svíčkám a uvidíme co se bude dít.

Napsal: 04 říj 2006, 22:11
od Radek
S těma otáčkama,jsem měl stejný problém,vymněnil jsem svíčky a je to OK

Napsal: 05 říj 2006, 15:00
od homeshare
tak dnes další etapa - nové kabely ke svíčkám, bohužel stav nezměněn. Při malých otáčkách se motor dusí, ,kucká a nechce se rozběhnout. Jak se dostane nad 2tis. otáček je všechno v pohodě. Svíčky také po výměně, najel jsem na ně 500 km. Jinak dobíjení již v pohodě.

Napsal: 11 říj 2006, 09:19
od Lukino
pak tedy zbývá jediné: dojet do servisu na diagnostiku ...

Napsal: 03 pro 2006, 10:05
od Tommas33
Čau podle toho jak to popisuješ,máš špatnej snímač kliky.Měl jsem stejnej problém u 2.0 16v.Do 2000 to kolísalo a při jízde škubalo.Nekdy se stalo,že to při teplém motoru nastartovalo třeba na po 3.Možná to bude stačit rozpojit kontakt a stříknout tam kontaktol.Diagnostika ti tuto zavadu nezjistí není to napojený na okruh.Měl jsem štěstí na fakt super mechoša.On to zjistil.Ale na 100 procent to nemusí být ono.Ale na 90 jo.

Napsal: 03 pro 2006, 12:40
od Tomino82
pokud bydlíš ve Šlapanicích u Litoměřic, doporučíš mi toho mechanika? :)

Napsal: 03 pro 2006, 12:45
od Tommas33
Bohužel bydlím ve Šlapanicích u Brna.Nejakýho schopnýho autoeletrikáře sežen.Tenhle mechoš dělá v Hyundai v Brně.A byl jedinej z několika kdo to poznal.

Napsal: 03 pro 2006, 19:19
od Tomino82
ten muj rekl ze je to krokáčem...takže příští výplata jde tam... plusj sem hovado a propíchl jsem si gumu o obrubník

Napsal: 04 pro 2006, 11:19
od Tommas33
Kdyby jsi bydlel u Brna,tak tady mám 3 pneu.Kleber205-60-15.2 mají 3,5mm a 1 5mm,ale z boku jsou trohu steřely pokud moc nejezdíš ješte by se dali použit,za kafe by byli tvoje.

Napsal: 04 pro 2006, 11:21
od Tommas33
Tomino na jakej jezdíš olej?Mám ted takovy dilema.

Napsal: 04 pro 2006, 17:16
od Tomino82
ja si koupim stejny gumy co mam na trech ostatich kolech, ze jo, navic jezdim u zimnich na 195/65, rezerva je sice plnohodnotna, ale 205/60 :-((

a olej mam GTX-5W 40

Napsal: 05 pro 2006, 12:27
od Tommas33
Tak uvidiš jak dopadneš.Třeba to bude tim krokáčem a budeš mít pokoj.Přeji ti hodně štěstí.