Stránka 1 z 2

Kostitras na volnobeh

Napsal: 02 říj 2006, 17:43
od Gardovič
Auto se mi na volnobeznych otackach dost trepe (kdyz stojim, auto je zahrate) a je to zavisle na tom kolik elektrospotrebicu v aute zapnu. Nemelo by auto samo pri vetsim odberu zvysit otacky? Me to spis dela naopak se zvysujicim odberem otacky lehce klesaji, ale motor nikdy nezdechne.
Napeti na baterce je bez jakykoliv spotrebicu pouze nastartovany motor 13,8 V s maximalnim odberem klesa na 11,8 V.

Farmarovi to nedela tak to resim. :lol:

Napsal: 02 říj 2006, 23:32
od komix
tak to aj mne robi ked rozsvietim svetla trocha poklesnu ked je za studena ale pokedy to nieje nejak moc tak potom ok.

Napsal: 03 říj 2006, 18:04
od Vita
Ahoj Gardovici .... Tech 11,8 je podle me dost malo ....
Kdysi davno jsem se bavil s Ivanem a pokusim se ho citovat .....
"" Všechny spotřebiče můžeš zapnout,a alternátor musí ještě do toho dobíjet autobaterii,napětí alternátor nesmí poklesnout pod 13 voltů,pokud ano,tak špatně dobíjí a čeká ho oprava!! Alternátor ve skutečnosti dává napětí 14.5 voltů a né dvanáct!! ""
Tolik citace Ivana ....

Napsal: 15 říj 2006, 13:12
od zhrado
u starsich aut to nemusi byt pravda, ze musi alternator dobijat 13,5V ked su zapnute vsetky spotrebice na volnobeh..Dobijanie sa mera pri zvysenych otackach t.j. 1500-2000 prave kvoli tomu, ze stare alternatory nezvladali dobijat na volnobeh pri zapnutom vsetkom v aute..A preco auto trasie na volnobeh? V prvom rade preto, ze ma motor vysoky kompresny pomer a tym padom ma tvrdsi chod na volnobeh a druha vec je ta, ze ten drziak motora ktory je na strane motora pri rozvodovom remeni musi byt spravne nastaveny..Ked sa napr. pri oprave s nim pohybe tak to auto (motor) strasne trasie a prenasa sa to potom na karoseriu..Tot moje skusenosti..

Napsal: 19 říj 2006, 22:33
od Korálek
Zkus co udělal kámoš u auta,nastartuj-odpoj autobaterii a rosviť dálkový.
Když ti to zdechne nebo to bude mít problémy se udržet je v tahu alternátor.

Napsal: 20 říj 2006, 12:01
od rade622
A kdyby náhodou v háji nebyl, máš 50 procent, že po odpojení bude.
Tak to ryskni. Nebude lepší nastartovat, dát voltmetr na baterku a po zvýšení otáček se ti musí zvýšit i napětí na baterii až po asi 14,6 V na max otáčky. Odpojení baterie se tu řešilo. Hrozí průraz diod.
Rade622

Napsal: 20 říj 2006, 12:50
od Josef
rade622 píše:A kdyby náhodou v háji nebyl, máš 50 procent, že po odpojení bude.
Tak to ryskni. Nebude lepší nastartovat, dát voltmetr na baterku a po zvýšení otáček se ti musí zvýšit i napětí na baterii až po asi 14,6 V na max otáčky. Odpojení baterie se tu řešilo. Hrozí průraz diod.
Rade622
:P každý svého štěstí strůjcem :P Voltmetr třeba v OBI - 200 - Alernátor cca 3000 :P

Napsal: 22 říj 2006, 17:05
od Peko
ked je alternator ok kladie na motor velky odpor a ubera motoru okolo 5 koni pri zap. svetlach preto sa znižia otacky. skus pozrieť ci ti neopira motor nikde na silenblokoch kov o kov hlavne na spodku vtedy to na volnobeh dosť trasie .baterku pri chode motora urcite neodpajaj ,môže ti nahodiť cybu v riadiacej jednotke a budeš musieť isť na PC .este skus nove svicky avzduch filter

Napsal: 22 říj 2006, 19:18
od zhrado
spocitaj si kolko WATOV maju ziarovky v aute..a nie 5 koni...
edit: wattov, sorry.. :)

Napsal: 22 říj 2006, 19:49
od Gardovič
Alternator je vymenenej a hned je to lepsi. Na volnobeh dobiji 14.1 V pri odberu to klesne tak na 13.5V.

Napsal: 24 říj 2006, 06:59
od Peko
Zhrado žiarovky odoberajú vo watoch ale altenator pri výrobe el. kladie motoru odpor a to uberá motoru nejaké kone z výkonu.Podstatné však je že Gardovič to už má OK

Napsal: 24 říj 2006, 16:33
od Vita
Gardovič píše:Alternator je vymenenej a hned je to lepsi. Na volnobeh dobiji 14.1 V pri odberu to klesne tak na 13.5V.
Jo jo ... togle uz vypada lip ... :wink:

Napsal: 24 říj 2006, 17:26
od rade622
Máš nový nebo repas?

Napsal: 24 říj 2006, 18:08
od Gardovič
Tady na foru sem sehnal za 800, takze jak zadarmo :P

Napsal: 24 říj 2006, 18:08
od Gardovič
zapomnel jsem dodat, ze jetej z havarovaneho vozu