Stránka 1 z 1
Getz 1.5 CRDI VGT Champion 2006
Napsal: 02 říj 2006, 18:54
od Kados
Nazdar lidi! Od července mám Getze Championa 1.5 CRDI VGT 65 kW a jsem s ním moc spokojený. Živý a úsporný motor, pěkný design, dobrá cena a ve verzi Champion taky moc povedený barevný interiér. Za ty tři měsíce mám najeto přes 7 000 km i s cestou do Chorvatska a jenom chválím. Musím dát za pravdu poznatku, který jsem tady četl a to že pokud chci jet ve městě 50 km\h tak mám zařazenou trojku. Pětku řadím až 80 a víc, protože níž motor trošku protestuje. Chce to prostě trošku vytáčet, ale do otáček se Getz dostane rychle a svezení je to svižné. A taky hodně pohodlné. Chválím taky tichost motoru i za studena ( TDI VW je traktor a HDI od Peugeotu, které jsem měl bylo taky hlučnější
). Snad jenom větší kufr.......
spotřeba
Napsal: 04 říj 2006, 16:03
od key
kolik ti to žere?
Napsal: 04 říj 2006, 19:58
od vipe
Diesláci trochu se svěřte jak to jezdí kolik to opravdu žere atd. Moc se o těch autech nemluví.
Napsal: 05 říj 2006, 23:10
od mgl
Do 2000 je to lenoch i pod plynem, jakmile se však na 2000 polechta, nakopne ho turbo pěkně zostra. Zatah pak polevuje nekde pod 3000. Ale jak uz tady psal Vojta, s 1,5 CRDi 81 kW v accentu se to nedá vůbec srovnat. Ten má zátah skutečně brutální. Můžu potvrdit (a to mne překvapilo), že je getzík ve vyšší rychlosti hodně tichý, motor není vůbec slyšet, jen aerodynamický hluk. Zklamala mne ale spotřeba. K deklarované kombinované 4,5 jsem se ani nepřibížil, dokonce jsem se nedostal ani pod 5, a to ani při ekonomické jízdě. Jezdím zhruba za 5,5. Zjistil jsem, že styl jízdy se u tohoto motoru na spotřebě moc neprojeví, agresivní i klidná jízda mezi 5 a 6. Kupoval jsem ho v půli června 06, zatím mám nalítáno 10 tisíc. Přesto zatím spokojenost. Abych nezapomněl ... ještě jedna nepříjemná zkušenost. Spojka. Hlučná a při sešlápnutí se do nohy přenášejí nepříjemné vibrace z motoru. Reklamoval jsem ale prý je O.K. Snad si zvyknu. Předtím jsem jezdil v Octavii I a ta měla spojku jako samet. Zato řazení... Darmo mluvit.
Napsal: 06 říj 2006, 15:00
od vipe
mgl ty máš tu 81 kW? Dej si tipu do podpisu.
S tou spojkou to tady už taky někdo psal asi to dělá dosti lidem, ale že by to bylo normální to pochybuju. Mám 1.3 a taky při lehkém našlápnutí na spojku to jemně vybruje, ale je to dosti nepatrný tak to neřeším jinak spojka OK.
Napsal: 06 říj 2006, 15:11
od XMira
Ja myslim, ze pri naslapnuti musi byt v kazdy spojce citit nejaky vibrace, protoze je prece pripojena primo k motoru bez jakehokoliv "odpruzeni". No tim, ze ropak urcite trochu vic vibruje nez benzin, muze byt i vic citit ve spojce. No a po domacknuti ji clovek primackne k podlaze a tim se vibrace zas trochu utlumi..... co myslite?
Napsal: 06 říj 2006, 17:39
od mgl
To Vipe: Podpísek jsem si už nastavil, včera večer jsem to dělal jaksi narychlo.
Jinak mám šámpiónka, ten se tuším s 81 kW nedělal. Vyzkoušel jsem ho ale v novém accentu a pocit z motoru byl výborný. Ale design accentu mě na rozdíl od getzíka ani trochu neoslovil, takže volba byla jasná. Fakt nevím proč, ale vnější křivky getze mě tak okouzlily, že jsem si ho musel koupit. Pokud jde o tu spojku, je fakt, že jsem předtím žádnýho ""ropáka" neřídil, ale prostě se mi ty vibrace nezdály. Levá nožka byla zvyklá na samet, teď si holt musí přivyknout na menší traktor.
Jinak kdyby se někdo podělil o zkušenosti se spotřebou CRDi, budu moc rád. Ten můj totiž papá na můj vkus ažaž.
Spotřeba na 1.5 CRDI 65kW
Napsal: 09 říj 2006, 20:18
od Kados
Nazdárek! Mám na mém Championu nalítané přes 7500km (byl nový) a při cestě do Chorvatska mě vycházela spotřeba 5 - 5,5 l/100km (dálnice a klima běžela skoro pořád). Na cestách styl město, okreska, město.... asi 5,5 - 6 l/100km. Taky jsem čekal že se budu držet trochu níž, ale auto je většinou plné, občas kopečky a nijak extra ho nešetřím....takže se to dá
1.5 CRDI VGT
Napsal: 09 říj 2006, 21:09
od Masterixx
Všimol som si, že tu riešite spotrebu. Ja mám tiež 1,5 CRDI VGT 75kW (ale Matrix - asi inak naladený) 42-tis. km. Pred mesiacom mal rok, priemerná spotreba 6,3l. Stále klesá a mám vysledované, že ZÁLEŽÍ od štýlu jazdy. Najhoršie je na tom vysoká rýchlosť na diaľnici (nad 130 km/h, vysoká krabica, chýba 6. stupeň) a potom mesto. Klima to ovplyvňuje zanedbateľne, zaťaženie auta málo. Keď jazdí kľudný šofér (manželka, dcéra) spotreba je okolo 5,4 - 5,7 (rýchlosť do 130). Ja si zase vychutnám dynamiku motora, tak ten priemer ťahám hore. Navyše veľa km bolo najazdených v tohtoročnej krutej zime.
Vy čo máte Getz alebo Accent (CRDi) budete na tom určite lepšie (menší odpor vzduchu, iné prevody, vyšší výkon) - musí to jazdiť ako drak. A spotreba pôjde s kilometrami určite dolu. Ale ruku na srdce, kto si na ten plyn neprišliapne, keď to potom tak dobre ťahá...
Napsal: 13 říj 2006, 22:15
od Rici
Ahoj po dlouhém výběru jsem pořídil GETZ 1,5 CRDI a jsem spokojen.
Taková výbava a motor se jen tak nenajde. Pravda sice postrádám el. vyhřívaná zrcátka a dálkový centrál, ale to je asi vše. Pořídil jsem to jako druhé auto. Každý se mi divil proč zrovna HYUNDAI, protože jsme vždy měli 2 x ŠKODA a 2 x VW a sám nyní jezdím VW TOURAN.
Mohl jsem koupit FABKU nebo POLO ale 1,2 HTP (Hov.. to pojede) a ještě 3 válce jsou předražený i když o něco lépe vybavené v rámci akce ale ten motor je úlet na tak těžký auto. A 1,4 TDi se nehodí koupit (cena a zase ty 3 válce od kterých HYUNDAI šel rychle pryč. Každému říkám, že objektivní názor může mít jen ten s těmi auty jezdí i když jsou odlišné kategorie.Ale teď trochu technických poznatků. Mám pouze dvě připomínky.První je řazení zpátečky někdy je třeba pohnout autem na 1 a pak jde,nejsem zastáncem násilného řazení, ale vzhledem, že je auto nové tak to chce čas. Druhá věc je příliš horlivý elektrický posilovač, ve městě super, ale na dálnici to chce opatrněji. Jinak vše super. Brzdy vzadu kotoučové to se taky jen tak nevidí. O motoru a spotřebě příště.
Napsal: 13 říj 2006, 22:37
od vipe
Rici píše:Ahoj po dlouhém výběru jsem pořídil GETZ 1,5 CRDI a jsem spokojen.
Tak tě tady pěkně vítám.
Opravdu se to dobře čte když někdo má možnost zhodnotit více aut ve kterých opravdu jezdil. S tou zpátečkou je pravda že se hůř řadí, ale chse to čas než si to všechno sedne. Tak ti přeju aby tě auto nezklamalo a jezdilo bez závad. Docela ti toho nafťáka závidím.
Máš 65 nebo 81 kW. Dej si autí do podpisu.
Tak tě tady pěkně vítám.
Napsal: 19 říj 2006, 22:59
od Rici
Tak jsem opět tady. Mám 1,5CRDI 65 kW sunset orange.
S 81 kW jsem jel testovací jízdu a zase takový rozdíl to nebyl, jen na 5 to táhlo dál, motor má plošejší křivku krouťáku a v tom to asi je. Jsou to nová syrová auta a pro objektivní dojem to chce více km. Jinak teď řeším světla, koupil jsem H4 blue cool +30% tak uvidím.
Když v kopci někoho dojíždím neuhne
jen proto že vidí prcka a myslí si že to taky nejede. Zjistil jsem, že když jedu s malým Getzíkem tak se všichni lepí na zadek a vytlačují. Stačí jen lehce šlápnout a mizí vzadu a v kopcích to nechápou, pak předjíždí z kopce na podlahu
, ale o tom to není.
Jo na ten poměr výkon/hmotnost nepotřebuješ víc koní. Jinak spotřeba je zatím 5,5-5,9l při dynamické jízdě po městě a okolí, ale uvidíme po 20-30tkm pak to bude objektivní.
Ale zatím jsem stále spokojen to autíčko nemá chybu jediné co mi rezonovalo z tkzv. tvrdých plastů byl rámeček od značky vzadu, ale kdo ho tam namontoval?
Tak čau a brzy doplním foto. R
Napsal: 20 říj 2006, 11:15
od Krtek
Koukám že se tu konečně našlo i pár odvažlivcu, kterým nevadí že nafta patří do kamen a že sedlají malé bryketotvořiče. Mám nafťáka už dva roky a pohoda, je to ten starší tříhrnkový model a kromě maličko větší hlučnosti si nemužu stěžovat. Spotřeba je kolem 6ti litrů +-0,3l. Je to dost ale nejezdím s ním nijak pomalu tak se neni čemu divit. Jak už se tu párkrát zmiňovalo záleží na stylu jízdy. Problémy: plast pod zadní značkou a gumy u dveří, jinak naprostá spokojenost.
To Rici: žárovky neřěš dej xenony, jsou sice drahé ale z vlastní žkušenosti vím ze jak někdo tohle světlo vidí v zrcátkách tak docela svižně uhýba do pravého pruhu. A než mu docvakne co ho to předjelo za prcka tak už budeš dávno v prachu.