i30 1.6GDI kombi new Weekend
Napsal: 17 říj 2014, 14:59
Tak se taky hlásím do klubu.
Jen pár slov, proč zrovna i30 a navíc kombi. Jakožto čtyřčlenná rodina prostě kombík potřebujeme a v takovém případě se vejít do slušné ceny není moc jednoduché. Po delším bádání a procházení všech možných dalších značek jsem zjistil, že na výběr (pokud chci kombi) v podstatě moc nemám. Nechtěl jsem se moc přehoupnout přes 300.000,- a tak jsem primárně uvažoval o minimálně jetých předváděčkách. Koncern drží ceny aut, které připadaly v úvahu, nesmyslně vysoko, opel se taky moc nevytáhl, peugeot 308 jsem z předváděčky snad ani nenašel (mluvím stále o kombi), renault by šel, ale megane jsem měl doteď a chtěl jsem zkusit změnu, honda civic ani toyota auris taky žádnou rozumnou předváděčku nenabídly takže jsem se holt musel zaměřit na korejce. Recenze napříč webem ať už u nás tak i v zahraničí v podstatě všechny (i ty dlouhodobé) konstatovaly, že auto je přinejmenším nadprůměrně dobré a vyloženě kritickou recenzi jsem snad ani nenašel.
Motor přicházel v úvahu jen nejsilnější a nechtěl jsem holátko. Po procházení předváděček hyundai (to hjóndé mi fakt z krku neleze) jsem něco vybral no nicméně nakonec jsem za cenu předváděčky dostal normální skladovku (336.000,- za 1.6GDI s paketem Weekend prostě neměla konkurenci). Sice jen v červené, ale místo metalízy to radši nacpu do zimních kol. No snad ten lak nebude až tak měkký.
Auto mám teprve druhý den, takže s najetými 90-ti kilometry nemůžu zatím velice nic hodnotit, ale úplně první dojmy jsou víc než pozitivní. První nastartování (ještě v autosalonu) mě poměrně dost odrovnalo. Jasně že můj starý mégane z roku 2002 je někde jinde, ale ani firemní outlander či 4x4 oktávka II nedokázali to co první nastartování v i30. Fakt mi spadla huba. Po otočení klíčkem se rosvítila palubka a nic. Kurva vůbec nic dalšího se nestalo. (..se omlouvám, za hrubší výraz). V autosalonu hrála tlumeně hudba, z venku velmi lehce doléhal hluk z ulice, takže v autosalonu nebylo hrobové ticho, ale to auto nedalo žádným způsobem najevo, že je nastartované. Ani minimální vibrace, které bych zaregistroval, ani zvuk startovaného motoru. Po chvíli, jsem si všiml, že motor slyšet je, ale chvíli mi to trvalo, než jsem si to spojil s mým nastartováním, protože jednak to bylo opravdu v daném prostředí na hranici slyšitelnosti a navíc díky absenci jakékoliv vibrace auta, jsem podvědomě vyhodnotil, že to bude zvuk motoru z jiného auta. Slušný nářez. Další plus pro hyundai, zvuky čehokoliv. Na tomto fóru to bude nošení dříví do lesa, ale jenom málokteré auto v podobné cenové hladině má tak tlumený zvuk zavírání dveří. No to jsem dost vysazený. Dál vypínače, přihrádka na brýle, přihrádka spolujezdce, všechno působí dojmem, že si s tím někdo fakt pohrál. Jako, možná se to auto za dva roky bude rozpadat a já si budu rvát vlasy hrůzou, ale za ten první dojem má Hyndai obrovské plus. Dojmy z prvních pár kilometrů taktéž veskrze kladné. Z hlediska řízení jsme měl pocit, že sedím v další generaci koncernového vozu. (Linie typu Leon z roku 2004, po něm Oktávka II a teď další krok i30). Přestože jsem se snažil zodpovědně držet otáčky mezi 2500-3500 a pokud možno co nejčastěji řadit, tak i se zapnutou klimatizací mi počítač ukazoval spotřebu mírně pod osm litrů, což je při tomto stylu jízdy taky slušné. Řazení je taktéž za jedna. Každou byť jen o něco utaženější zatáčku jsem si užíval a pěkně si před ní v rámci záběhu motoru lehce přibrzdil, podřadil a na výjezdu opět to samé ale naopak.
Ke konci jízdy mě napadlo vypnout klimu a začala se mi průměrná spotřeba propadat až na hranici sedmi litrů a to pořád při otáčkách sveřepě držených nad dvěma tisíci. Co tohle bude dělat, až s tím jednou začnu jezdit úsporně....
Jelikož je to model 2014, tak má pár mírných vylepšení co se týká zlepšení tlumení podběhů (prý) a lepšího odizolování hluku motoru. Na druhou stranu bohužel hlavní změnou paketu Weekend na new Weekend je přesun kamery do vyššího stupně výbavy, takže na tohle jsem se těšil zbytečně. Dále všechny novější skladovky i30 už mají v rámci akce naší drahé Evropské Unie osazeny kola hlídáním tlaku TPMS, čemuž jsem se původně taky chtěl vyhnout, takže mě čeká rozhodování, zda koupit na současné 16" kola zimní pneu a ty pak přehazovat nebo koupit 15" disky a se skřípěním zubů k nim zakoupit za prašivý peníz další sadu TPMS.
Jen pár slov, proč zrovna i30 a navíc kombi. Jakožto čtyřčlenná rodina prostě kombík potřebujeme a v takovém případě se vejít do slušné ceny není moc jednoduché. Po delším bádání a procházení všech možných dalších značek jsem zjistil, že na výběr (pokud chci kombi) v podstatě moc nemám. Nechtěl jsem se moc přehoupnout přes 300.000,- a tak jsem primárně uvažoval o minimálně jetých předváděčkách. Koncern drží ceny aut, které připadaly v úvahu, nesmyslně vysoko, opel se taky moc nevytáhl, peugeot 308 jsem z předváděčky snad ani nenašel (mluvím stále o kombi), renault by šel, ale megane jsem měl doteď a chtěl jsem zkusit změnu, honda civic ani toyota auris taky žádnou rozumnou předváděčku nenabídly takže jsem se holt musel zaměřit na korejce. Recenze napříč webem ať už u nás tak i v zahraničí v podstatě všechny (i ty dlouhodobé) konstatovaly, že auto je přinejmenším nadprůměrně dobré a vyloženě kritickou recenzi jsem snad ani nenašel.
Motor přicházel v úvahu jen nejsilnější a nechtěl jsem holátko. Po procházení předváděček hyundai (to hjóndé mi fakt z krku neleze) jsem něco vybral no nicméně nakonec jsem za cenu předváděčky dostal normální skladovku (336.000,- za 1.6GDI s paketem Weekend prostě neměla konkurenci). Sice jen v červené, ale místo metalízy to radši nacpu do zimních kol. No snad ten lak nebude až tak měkký.
Auto mám teprve druhý den, takže s najetými 90-ti kilometry nemůžu zatím velice nic hodnotit, ale úplně první dojmy jsou víc než pozitivní. První nastartování (ještě v autosalonu) mě poměrně dost odrovnalo. Jasně že můj starý mégane z roku 2002 je někde jinde, ale ani firemní outlander či 4x4 oktávka II nedokázali to co první nastartování v i30. Fakt mi spadla huba. Po otočení klíčkem se rosvítila palubka a nic. Kurva vůbec nic dalšího se nestalo. (..se omlouvám, za hrubší výraz). V autosalonu hrála tlumeně hudba, z venku velmi lehce doléhal hluk z ulice, takže v autosalonu nebylo hrobové ticho, ale to auto nedalo žádným způsobem najevo, že je nastartované. Ani minimální vibrace, které bych zaregistroval, ani zvuk startovaného motoru. Po chvíli, jsem si všiml, že motor slyšet je, ale chvíli mi to trvalo, než jsem si to spojil s mým nastartováním, protože jednak to bylo opravdu v daném prostředí na hranici slyšitelnosti a navíc díky absenci jakékoliv vibrace auta, jsem podvědomě vyhodnotil, že to bude zvuk motoru z jiného auta. Slušný nářez. Další plus pro hyundai, zvuky čehokoliv. Na tomto fóru to bude nošení dříví do lesa, ale jenom málokteré auto v podobné cenové hladině má tak tlumený zvuk zavírání dveří. No to jsem dost vysazený. Dál vypínače, přihrádka na brýle, přihrádka spolujezdce, všechno působí dojmem, že si s tím někdo fakt pohrál. Jako, možná se to auto za dva roky bude rozpadat a já si budu rvát vlasy hrůzou, ale za ten první dojem má Hyndai obrovské plus. Dojmy z prvních pár kilometrů taktéž veskrze kladné. Z hlediska řízení jsme měl pocit, že sedím v další generaci koncernového vozu. (Linie typu Leon z roku 2004, po něm Oktávka II a teď další krok i30). Přestože jsem se snažil zodpovědně držet otáčky mezi 2500-3500 a pokud možno co nejčastěji řadit, tak i se zapnutou klimatizací mi počítač ukazoval spotřebu mírně pod osm litrů, což je při tomto stylu jízdy taky slušné. Řazení je taktéž za jedna. Každou byť jen o něco utaženější zatáčku jsem si užíval a pěkně si před ní v rámci záběhu motoru lehce přibrzdil, podřadil a na výjezdu opět to samé ale naopak.
Ke konci jízdy mě napadlo vypnout klimu a začala se mi průměrná spotřeba propadat až na hranici sedmi litrů a to pořád při otáčkách sveřepě držených nad dvěma tisíci. Co tohle bude dělat, až s tím jednou začnu jezdit úsporně....
Jelikož je to model 2014, tak má pár mírných vylepšení co se týká zlepšení tlumení podběhů (prý) a lepšího odizolování hluku motoru. Na druhou stranu bohužel hlavní změnou paketu Weekend na new Weekend je přesun kamery do vyššího stupně výbavy, takže na tohle jsem se těšil zbytečně. Dále všechny novější skladovky i30 už mají v rámci akce naší drahé Evropské Unie osazeny kola hlídáním tlaku TPMS, čemuž jsem se původně taky chtěl vyhnout, takže mě čeká rozhodování, zda koupit na současné 16" kola zimní pneu a ty pak přehazovat nebo koupit 15" disky a se skřípěním zubů k nim zakoupit za prašivý peníz další sadu TPMS.