Koupě I30
Napsal: 07 lis 2014, 12:31
V současné době uvažuju a velmi stroze rozhoduju o výměně Dacie Logan MCV ve věku 7 let a po projetých 130 tis. km za nový vůz. Dacie slouží dobře, ale v průběhu cca příštího 1,5 roku (neboli do cca 160 tis. km projezdu) do ní budu muset vrazit cca 60 tis. za rekondiční servis (nové rozvody+vodní pumpa, preventivní výměna šálů a ložisek na klice, což se u motorů 1,5 dCi doporučuje, baterka (je pořád původní), dvě sady nových gum (letní tam vydržely 70 200 km a zimní vydrží totéž - dojížděly by se přes příští léto, a asi i nové čepy přední osy).
Takže myslím, že je vhodný čas pro výměnu auta, protože zatím jsem do závad u toho vrazil jen cca 7 tis. Kč za výměnu tzv. „kosti“ pod motorem – 2 silentbloky spojené traverzou. (Nepočítám drobné opravy během záruky hrazené výrobcem a výdaje na opravy po pár nehodách (z toho jedné vážnější) – vždy z povinného ručení viníka a po kroupách.) Nyní je dosažitelná prodejní cena někde mezi 85-95 tis. Kč, poměrně vysoká u 7 letého vozu, protože tyhle vozy v naftě na trhu ojetin téměř nejsou, skoro nikdo to neprodává.
Neboli opravy se budou pohybovat ve výši odhadované dosažitelné tržní prodejní ceny v té době po roce a půl, možná jí budou trochu i přesahovat. Vůz ale bude schopen bezproblémového provozu pak do 320 tis. km, jestliže ovšem nezrezaví, zatím ale rez jsem nezjistil.
Vybíral jsem mezi Renault Fluence (sedan), Škoda Rapid (hatchback) a Hyundai I30 kombi, vše v naftě a obdobnou motorizací. Vozy jsou příslušníky nižší střední třídy, u Rapida a I 30 téměř stejně velké, Fluence je o něco málo větší. Cenově je nejlevnější Renault, pak I30 a nejdražší Rapid. Výbavy vozů byly srovnány na stejnou úroveň, vždy na střední variantu výbavy, tak aby cena odpovídala pokud možno stejné úrovni výbavy. Co se výbavy týká, pak i při využití příplatkové výbavy je nejchudší výbava u Renaulta, který nedosahuje výbavy I30. Pro výběr jsem zvolil celkem 68 parametrů z oblasti technických vlastností vozu, výbavy, ceny, poprodejní péče vč. asistence a případných servisních úkonů zahrnutých v ceně (nebo doplácených) včetně podmínek financování. Řadu parametrů plnily stejně všechny vozy bez rozdílu.
Výsledkem je následující vyhodnocení:
1. Hyundai I 30 kombi (splnil 54 parametrů)
2. Renault Fluence (splnil 41 parametrů)
3. Škoda Rapid (splnil 38 parametrů)
Takže je to jasné, pokud se počátkem r. 2015 skutečně rozhodnu k nákupu nového vozu pro denní ježdění (80 km denně; 20 tis. km ročně), bude to Hyundai I 30 kombi Trikolor Komfort 1,6 CRDi. A to i přes fakt, že trošku jsem měl pocit o něco málo lepšího fyzického pohodlí v Renaultu Fluence, což je ovšem argument ryze subjektivní.
Zajímavý je i jiný aspekt, moje žena, hlavně vzhledem k masivní reklamě už dva roky mi tvrdila, že už nikdy žádný Hyundai domů nechce, (ale asi i proto, že se mnou jezdívá na hyundajské srazy, aby mi to trošku osladila), po svezení v I30 od minulé soboty nechce naopak nic jiného než Hyundai.
A budu mít doma Hyundaje dva. Te´d se ještě rozhodnout.
V každém případě nás promo Hyundai neklame, i když na nás útočí snad i z pytlíků od hladké mouky.
Takže myslím, že je vhodný čas pro výměnu auta, protože zatím jsem do závad u toho vrazil jen cca 7 tis. Kč za výměnu tzv. „kosti“ pod motorem – 2 silentbloky spojené traverzou. (Nepočítám drobné opravy během záruky hrazené výrobcem a výdaje na opravy po pár nehodách (z toho jedné vážnější) – vždy z povinného ručení viníka a po kroupách.) Nyní je dosažitelná prodejní cena někde mezi 85-95 tis. Kč, poměrně vysoká u 7 letého vozu, protože tyhle vozy v naftě na trhu ojetin téměř nejsou, skoro nikdo to neprodává.
Neboli opravy se budou pohybovat ve výši odhadované dosažitelné tržní prodejní ceny v té době po roce a půl, možná jí budou trochu i přesahovat. Vůz ale bude schopen bezproblémového provozu pak do 320 tis. km, jestliže ovšem nezrezaví, zatím ale rez jsem nezjistil.
Vybíral jsem mezi Renault Fluence (sedan), Škoda Rapid (hatchback) a Hyundai I30 kombi, vše v naftě a obdobnou motorizací. Vozy jsou příslušníky nižší střední třídy, u Rapida a I 30 téměř stejně velké, Fluence je o něco málo větší. Cenově je nejlevnější Renault, pak I30 a nejdražší Rapid. Výbavy vozů byly srovnány na stejnou úroveň, vždy na střední variantu výbavy, tak aby cena odpovídala pokud možno stejné úrovni výbavy. Co se výbavy týká, pak i při využití příplatkové výbavy je nejchudší výbava u Renaulta, který nedosahuje výbavy I30. Pro výběr jsem zvolil celkem 68 parametrů z oblasti technických vlastností vozu, výbavy, ceny, poprodejní péče vč. asistence a případných servisních úkonů zahrnutých v ceně (nebo doplácených) včetně podmínek financování. Řadu parametrů plnily stejně všechny vozy bez rozdílu.
Výsledkem je následující vyhodnocení:
1. Hyundai I 30 kombi (splnil 54 parametrů)
2. Renault Fluence (splnil 41 parametrů)
3. Škoda Rapid (splnil 38 parametrů)
Takže je to jasné, pokud se počátkem r. 2015 skutečně rozhodnu k nákupu nového vozu pro denní ježdění (80 km denně; 20 tis. km ročně), bude to Hyundai I 30 kombi Trikolor Komfort 1,6 CRDi. A to i přes fakt, že trošku jsem měl pocit o něco málo lepšího fyzického pohodlí v Renaultu Fluence, což je ovšem argument ryze subjektivní.
Zajímavý je i jiný aspekt, moje žena, hlavně vzhledem k masivní reklamě už dva roky mi tvrdila, že už nikdy žádný Hyundai domů nechce, (ale asi i proto, že se mnou jezdívá na hyundajské srazy, aby mi to trošku osladila), po svezení v I30 od minulé soboty nechce naopak nic jiného než Hyundai.
A budu mít doma Hyundaje dva. Te´d se ještě rozhodnout.
V každém případě nás promo Hyundai neklame, i když na nás útočí snad i z pytlíků od hladké mouky.