Stránka 1 z 4
Asistent rozjezdu do kopce - moc neasistuje, je to standard?
Napsal: 27 pro 2014, 13:42
od abdulzabak
viz predmet - jak vam funguje/nefunguje? Jsem zvykly z oktavky, ze proste pokazde, kdyz auto stoji v kopci a zaradim jednicku (pripadne pri opacnem stani zaptecku), auto vzdycky na ty 1-2 vteriny podrzi a to i v mirnejsich kopcich.
V i30 nemuzu prijit na to, podle ceho se rozhoduje, jestli jo a nebo ne, dela to dost nahodne, casto vubec. Je to horsi nez to nemit vubec, protoze clovek to ceka a ono to jednou funguje jednou ne...
V nastaveni palubaku nic neni, v navodu taky ne, je to proste takhle nahodny nebo to ma nejaky zakonitosti, aby to fungovalo jak ma? Mne je to celkem burt, ale zene to chybi...
Napsal: 27 pro 2014, 13:52
od bony
Finguje uplne v pohode tak jak ma. Nekde je tu cele tema - potreba je pohledat.
Re: Asistent rozjezdu do kopce - moc neasistuje, je to stand
Napsal: 27 pro 2014, 17:39
od Matus_64
Na mojej i30 1,6 automat - super, žiaden problém. Pokiaľ neťuknem na plyn, auto stojí aj v kopci.....brzdou mu samozrejme pomáham aj keď dám nohu z brzdy dolu auto čaká na plynový pedál
Napsal: 27 pro 2014, 17:56
od bony
To bude ale asi fce autohold. Asistent funguje jinak, neceka na plyn.
Re: Asistent rozjezdu do kopce - moc neasistuje, je to stand
Napsal: 27 pro 2014, 19:18
od abdulzabak
hmm podle podobnych temat to resi celkem hodne lidi a je to mizerie, spolehlive to podle reakci na foru nefunguje i ostatnim...
Funguje spolehliveji jen ve velkem kopci, jinak je to docela naprd. Tady je to oproti oktavce velke zklamani, tam to byla 100% perfektne funkcni vec na kterou byl vzdycky absolutni spoleh, tady se clovek musi vzdycky jistit ruckou.
To abych premyslel, jestli kopec, ze ktereho auto jede dolu jak blazen je dost prudky, aby se to milostive zapnulo, tak na to nemam nervy.
Skoda ze se to neda uplne vypnout, kdyz uz to nefunguje poradne...
Jeste si s tim pohraju, jestli mu nepomuze nejaka kombinace brzdy a spojky, ale jak rikam, po zkusenosti z oktavky je to zoufalost.
Re: Asistent rozjezdu do kopce - moc neasistuje, je to stand
Napsal: 27 pro 2014, 19:56
od Niki
Můžu se připojit. jsem velice nedůvěřivý po předchozích zkušenostech, kdy jsem funkci nezaregistroval. Možná je chyba u mně ještě to budu muset asi vychytat auto mám teprve 3 týdny.
Re: Asistent rozjezdu do kopce - moc neasistuje, je to stand
Napsal: 27 pro 2014, 21:04
od bony
Já tedy nevím, ale dobrý řidič se rozjede do kopce i bez použití ručky... A asistent rozjezdu do kopce funguje přesně tam, kde bych už byl nucen použít ručku, nechápu proč by měl zapnout při 2 stup. náklonu auta... Ale to je otázkou názoru. Já s asistentem nemám sebemenší problém. Pokud potřebuješ to co má ochcávka, tak si zapni fci autohold. Ta ti bude držet při sešlápnutí brzdy, až do sešlápnutí plynu.
Re: Asistent rozjezdu do kopce - moc neasistuje, je to stand
Napsal: 27 pro 2014, 21:47
od Swordfish76
Už je tady vlákno v sekci Elektronika, kde se řešilo to samé. HAC se aktivuje pokud je sklon kopce 8% a více a podrží auto na 2 sekundy. Podle komentářů se také aktivuje sešlápnutím spojky a brzdy v kopci. Můžu potvrdit, že to funguje. Jinak moje zkušenost je, že při couvání mi HAC spíná vždy, při jízdě vpřed občas ne, ale to řeším právě tím sešlápnutím spojky.
Re: Asistent rozjezdu do kopce - moc neasistuje, je to stand
Napsal: 27 pro 2014, 21:52
od abdulzabak
bony píše:Já tedy nevím, ale dobrý řidič se rozjede do kopce i bez použití ručky... A asistent rozjezdu do kopce funguje přesně tam, kde bych už byl nucen použít ručku, nechápu proč by měl zapnout při 2 stup. náklonu auta... Ale to je otázkou názoru. Já s asistentem nemám sebemenší problém. Pokud potřebuješ to co má ochcávka, tak si zapni fci autohold. Ta ti bude držet při sešlápnutí brzdy, až do sešlápnutí plynu.
autohold nemam, mam klasickou rucku. Tady se bavime o pomoci pro manzelku, ta to v oktavce vazne mela rada, hill holder ma fungovat tak, ze tam kde auto jede vyrazneji samo dozadu, tak proste podrzi.
U Hyundai (podle toho jak jsem cetl fora tak nejen i30) to stoji za prd a nefunguje jak ma, u ostatnich znacek ano...
Navic oktavka nema to co dela autohold, ale funkcni asistent rozjezdu do kopce, coz i30 nema.
Jednoduche jak facka, zena se nauci lepe s ruckou, funkce je v i30 mizerna a nepouzitelna, protoze tohle bud funguje vzdy a jak ma nebo se na to neda spolehnout a je to naprd.
A omlouvat to tim, ze se dobry ridic rozjede atd. je kravina, to je jako tvrdit, ze kdyby to melo blby ABS, tak dobry ridic nedostane smyk a umi brzdit prerusovane.
Ocekavam, ze stojim na brzde, mam zmacklou spojku, zarazenou jednicku a kdyz pustim brzdu, drzi. A nedrzi. Nebo pri popojizdeni do kopce jednou podrzi, pak zas ne. Porad ten samy kopec, dneska jsem to na ceste domu zkousel. Jeste zkusim vymackavat spojku az na podlahu, jestli to nema nejaky druhy cidlo (jiny nez pouziva treba tempomat, tam staci tuknout na spojku).
Re: Asistent rozjezdu do kopce - moc neasistuje, je to stand
Napsal: 28 pro 2014, 20:55
od robil
abdulzabak píše:bony píše:Já tedy nevím, ale dobrý řidič se rozjede do kopce i bez použití ručky... A asistent rozjezdu do kopce funguje přesně tam, kde bych už byl nucen použít ručku, nechápu proč by měl zapnout při 2 stup. náklonu auta... Ale to je otázkou názoru. Já s asistentem nemám sebemenší problém. Pokud potřebuješ to co má ochcávka, tak si zapni fci autohold. Ta ti bude držet při sešlápnutí brzdy, až do sešlápnutí plynu.
autohold nemam, mam klasickou rucku. Tady se bavime o pomoci pro manzelku, ta to v oktavce vazne mela rada, hill holder ma fungovat tak, ze tam kde auto jede vyrazneji samo dozadu, tak proste podrzi.
U Hyundai (podle toho jak jsem cetl fora tak nejen i30) to stoji za prd a nefunguje jak ma, u ostatnich znacek ano...
Navic oktavka nema to co dela autohold, ale funkcni asistent rozjezdu do kopce, coz i30 nema.
Jednoduche jak facka, zena se nauci lepe s ruckou, funkce je v i30 mizerna a nepouzitelna, protoze tohle bud funguje vzdy a jak ma nebo se na to neda spolehnout a je to naprd.
A omlouvat to tim, ze se dobry ridic rozjede atd. je kravina, to je jako tvrdit, ze kdyby to melo blby ABS, tak dobry ridic nedostane smyk a umi brzdit prerusovane.
Ocekavam, ze stojim na brzde, mam zmacklou spojku, zarazenou jednicku a kdyz pustim brzdu, drzi. A nedrzi. Nebo pri popojizdeni do kopce jednou podrzi, pak zas ne. Porad ten samy kopec, dneska jsem to na ceste domu zkousel. Jeste zkusim vymackavat spojku az na podlahu, jestli to nema nejaky druhy cidlo (jiny nez pouziva treba tempomat, tam staci tuknout na spojku).
Proč ve stejném kopci jednou jednou zabere a jednou né? Závisí na tom jak prudce zabrzdíš.Čím ostřeji brzdíš tím v mírnějším kopci zafunguje.
Osobě nemám s asistentem problém v mírném kopci není potřeba v prudkém funguje správně.
Oct. má tak zvanou automatickou ruční brzdu.Ta se aktivuje při každém zastavení přes ABS silou tlaku na brzdový pedál.Zatlačíš málo na brzdový pedál, muže auto ve svahu pojíždět. Při vypnutí zapalování automaticky servomotory zatáhnou brzdy v zadních kolech.
Re: Asistent rozjezdu do kopce - moc neasistuje, je to stand
Napsal: 29 pro 2014, 08:48
od Dalin
Prostě nefunguje dobře a tady má
prostor pro zlepšení.
Re: Asistent rozjezdu do kopce - moc neasistuje, je to stand
Napsal: 29 pro 2014, 09:56
od OGYN
Dalin píše:Prostě nefunguje dobře a tady má
prostor pro zlepšení.
Asistent,a červené i u turba,je nutné pro lidi kteří neumí jezdit,a nebo to mají v hlavě vymetené jak Dalin
Re: Asistent rozjezdu do kopce - moc neasistuje, je to stand
Napsal: 29 pro 2014, 11:06
od Richi_i30
Já s funkčností této kraviny nemám problém, stojím v kopci (třeba v koloně), zařadím jedničku, stojím na spojce a na brzdě (cca 2-3 sekundy, přesně nevím, nezaobíral jsem se tím), pustím brzdu, auto stojí a musím ho z brzd "utrhnout".
Ale popravdě bych to hned vypnul, kdyby to jednoduše šlo. Pro mě je to otravné, raději se rozjedu z ručky (v krpálu s nákladem) nebo klasicky přes záběr spojky - alespoň tak mě to učili v autoškole. Byla to u nás i součást závěrečné jízdy.
Re: Asistent rozjezdu do kopce - moc neasistuje, je to stand
Napsal: 29 pro 2014, 11:35
od Skyline
Vzhledem k tomu, jak je dnes určitě i spojka šizená, by hodně lidí uvítalo mít to v autě a mít to 100% funkční. Měli jsme i30 1,4 a tam byla spojka taková že často zasmrádla v kopci, zároveň s tím byla doma O II 1,9 a tam byla spojka bytelná vydržela mi až 270.000km(myslím si že ještě klidně 50.000 vydržela), kdy jsem nafasoval druhé auto s DSG 7 ta má ale suché spojky, takže když parkuji do úzké mezery v prudším kopci tak si taky zasmrádne, tam i ten asistent nepomáhá, ale to je dáno spíš konstrukcí spojky DSG, jinak ovšem funguje naprosto skvěle a vždy.
Re: Asistent rozjezdu do kopce - moc neasistuje, je to stand
Napsal: 29 pro 2014, 12:08
od abdulzabak
robil píše:Proč ve stejném kopci jednou jednou zabere a jednou né? Závisí na tom jak prudce zabrzdíš.Čím ostřeji brzdíš tím v mírnějším kopci zafunguje.
Osobě nemám s asistentem problém v mírném kopci není potřeba v prudkém funguje správně.
Oct. má tak zvanou automatickou ruční brzdu.Ta se aktivuje při každém zastavení přes ABS silou tlaku na brzdový pedál.Zatlačíš málo na brzdový pedál, muže auto ve svahu pojíždět. Při vypnutí zapalování automaticky servomotory zatáhnou brzdy v zadních kolech.
Bavime se o oktavce II 2011, zadnou autom. rucni brzdu nemela, jen asistent. A at jsem stavel jak jsem stavel fungoval...
Jednoduse jsem ok s tim, ze je to nepouzitelna funkce, abych zenu ucil jak hodne mackat brzdu a prudce brzdit atd. to je uzivatelsky naprd. Proste se bude chovat jako ze to auto nema a je to.
Jen je to skoda, mohlo to byt k uzitku jako v kokte, tam to vazne 100% pomahalo...